lux  Dołączył: 04 Gru 2007
Zoomik jako manual w zakresie 70-200
Niestety w temacie starych obiektywów jestem zielony. Wiem tylko że potrzebuje na początek jakiś zoom w zakresie 70-200 gdyb było więcej może też być
Mozna wiedzieć czy warto się pakować w Cosinon-z Zoom Multi Coated 80-200mm F4.5 , Obiektyw MIRANDA 70-210 1:4 Macro MC
Wiem narazie z pobieżnie oglądanych wątków na tym forum że dobre są pentaxy w tym zakresie ;)
Wogóle jakie polecacie obiektywy w tym zakresie

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
SMC A 70-210/4 - uchodzi za jeden z najlepszych zoomów manualnych Pentaxa.

dzięki. Chodzi mi o nie tylko manual dla starszych lustrzanek ale wszystko co manualnie będzie pracować na moim gx-1s
Dzięki za wątek PENTAX - oznaczenia obiektywów już przynajmniej kapuje z oznaczeń :-D

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
lux napisał/a:
Cosinon-z Zoom Multi Coated 80-200mm F4.5 , Obiektyw MIRANDA 70-210 1:4 Macro MC
Ja bym sobie darował podobne wynalazki, miałem Tokinę 80-200/4.5 i nie byłem z niej do końca zadowolony. Sądzę (ale moja opinia nie jest poparta testami, wykresami MTF, itp) że większość manualnych zoomów 80-200 lub 70-210 mało znanych marek jak Miranda, Hoya, Sunagor, Polar, itp. jest kiepska.

Jeśli szukasz czegoś taniego to SMC-M 80-200/4.5 powinien być tani i dobry.

dzięki więc napewno tego nie kupię. Dzięki za kolejną propozycję o to właśnie chodzi żeby wiedzieć czego szukać :-D Im więcej propozycji tym może być jeszcze lepiej ;-)

[ Dodano: 2008-01-13, 13:40 ]
a tak właściwie na przyszłość to jakie marki obiektywów do pentaxa polecacie

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Mały i dobry, kilka razy już polecałem to Tokina SD 70-210. Bywa nawet dość często na Allegro w całkiem znośnych cenach.

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
lux napisał/a:
a tak właściwie na przyszłość to jakie marki obiektywów do pentaxa polecacie

Pentax. Zwłaszcza te SMC.

lsnk  Dołączył: 23 Lis 2007
Ostatnio na Allegro bywają Vivitary 70-210 series 1 .

np. ten Vivitar 70-210mm f4.5-5.6 Macro Pentax KA