bogdanm napisał/a:-coś szerokiego ok 24mm
Zeiss Batis 25/2
-coś mega ostrego do studio (produkty)
Sony 90/2.8
-jakieś krótkie tele do portretów
Zeiss Batis 85/2
espresso napisał/a:z Pentaxa do Sony? Poważnie?
opiszon napisał/a:jaki jest sens sprzedaży Limitedów i kupno behemotowej Sigmy, którą można dostać z innymi bagnetami ?
matzll napisał/a:A widzisz, ja nie lubię zoomów
PentaGrupa na FB | Zapraszam również na moją stronę poświęconą fotografii nieruchomości - bshots.pl
espresso napisał/a:Wejdź dziś do dowolnego sklepu foto, zobaczysz co Ci zaproponuje sprzedawca w pierwszej kolejności...
espresso napisał/a:Posiadanie Sony nobilitowało
x4rd napisał/a:1) ostrość lepsza niż ltd
2) światło
3) uniwersalność
4) cichy napęd
jedrus68 napisał/a:espresso napisał/a:Wejdź dziś do dowolnego sklepu foto, zobaczysz co Ci zaproponuje sprzedawca w pierwszej kolejności...
Pewnie nie uwierzysz, ale ...Fuji.
espresso napisał/a:Tu już nie. Kocham Minoltę.matzll napisał/a:;]Nie jestem też w żaden sposób wierny marceWidzisz, potrzebujesz Fuji.matzll napisał/a:Dla moich oczu jest to odczuwalnie przyjemniejszy obrazek.![]()
(...)
http://fanmario.flog.pl
To jeszcze sprawdź dynamiczne kadry w niezbyt jasnym świetle.matzll napisał/a:EVF jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż mogłem to sobie wyobrazić
Przy przeglądaniu pikseli, to akurat różnice są znikome. Przy oglądaniu całości więcej pikseli robi trochę na plus.matzll napisał/a:Sony ma może nieco lepszą strukturę szumu (mniej rzucającą się w oczy) i lepszy kontrast i kolory na ISO6400, ale widoczne jest to tylko w przeglądaniu pikseli.
Z tym obiektywem, być może. Z innymi niekoniecznie.matzll napisał/a:-AF jest bardzo szybki w ciągu dnia. Szybszy niż w Pentaxie (na oko, bez stoperów).
W RAW-ach? Absolutnie nie.matzll napisał/a:-zakres tonalny. Zauważalnie lepszy niż w przypadku Pentaxa, czego się nie spodziewałem, bo przynajmniej w tabelkach wygląda podobnie.
Generalnie, to jest to samo, co w Pentaksach, czy u kogokolwiek innego.matzll napisał/a:Do tego fajny tryb kompenstacji przepaleń i cieni (takie delikatne hdr w jednym strzale). Działa w RAWach też.
Owszem, tyle, że jak dla mnie ma nieco zbyt duży zakres wskazywania co jest ostre.matzll napisał/a:-Focus peaking to genialny wynalazek. Ciężko mi sobie wyobrazić cokolwiek lepszego do manualnego ostrzenia.
No bez jaj...matzll napisał/a:Myślałem, że przeliczanie przysłony odnosi się też do jasności zdjęcia.
To f/4 (a dokładniej, f/4.5), dla 105mm na FF. Jeśli porównujesz 70mm na obydwu, to na FF musisz podejść bliżej, żeby uzyskać to samo wypełnienie kadru, więc zmieniasz perspektywę.matzll napisał/a:Wydaje mi się, że portret na APS-C 70mm i f/2.8 to na oko taka sama głębia osttrości co f/5 na FF
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
ZbyszekB napisał/a:To jeszcze sprawdź dynamiczne kadry w niezbyt jasnym świetle.
jaad75 napisał/a:Przy przeglądaniu pikseli, to akurat różnice są znikome. Przy oglądaniu całości więcej pikseli robi trochę na plus.
jaad75 napisał/a:W RAW-ach? Absolutnie nie.
jaad75 napisał/a:Generalnie, to jest to samo, co w Pentaksach, czy u kogokolwiek innego.
jaad75 napisał/a:Owszem, tyle, że jak dla mnie ma nieco zbyt duży zakres wskazywania co jest ostre.
jaad75 napisał/a:No bez jaj...
jaad75 napisał/a:To f/4 (a dokładniej, f/4.5), dla 105mm na FF. Jeśli porównujesz 70mm na obydwu, to na FF musisz podejść bliżej, żeby uzyskać to samo wypełnienie kadru, więc zmieniasz perspektywę.
Mylisz się.matzll napisał/a:Tak, w RAWach.
Zależy od wołarki i tego czy jest w stanie prawidłowo czytać ustawienia, ale generalnie to to samo, zarówno w teorii, jak i w praktyce.matzll napisał/a:W teorii tak, w praktyce efekt wygląda zdecydowanie inaczej.
To, nie będąc aptekarsko dokładnym, mamy działkę różnicy. A nie prawie dwie, jak twierdzisz.matzll napisał/a:Nie chodzi mi bynajmniej o jakieś rzetelne testy, tylko subiektywne odczucia.
Zgadza się.matzll napisał/a:Porównywałem portrety z 50 na aps-c i 70mm na ff. Więc dość podobna perspektywa.
Tyle, że część stwierdzeń ma się nijak do faktów.matzll napisał/a:Mając tak krótko możliwość testowania próbowałem zbadać jak najwięcej aspektów mnie interesujących.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:Mylisz się.
jaad75 napisał/a:Zależy od wołarki i tego czy jest w stanie prawidłowo czytać ustawienia, ale generalnie to to samo, zarówno w teorii, jak i w praktyce.
jaad75 napisał/a:To, nie będąc aptekarsko dokładnym, mamy działkę różnicy. A nie prawie dwie, jak twierdzisz.
JPG z puszki, jak najbardziej, ale dla niezależnej wołarki nie ma to większego znaczenia.matzll napisał/a:efekt pośredni, czyli foto z puszki się różni znacząco.
Oczywiście, nie dla Ciebie jednego. Zbyt płytka GO bywa wadą w wielu zastosowaniach.matzll napisał/a:Ja jedynie wysnułem wniosek, że zmniejszanie GO wraz ze zwiększaniem matrycy wcale nie jest przydatne dla moich zastosowań![]()
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:JPG z puszki, jak najbardziej, ale dla niezależnej wołarki nie ma to większego znaczenia.
Pentax
matzll napisał/a:
-różnica w jakości obrazka jest marginalna. Właściwie to nawet nie marginalna, a żadna. Robiłem sobie testowe zdjęcia Pentax+ 35 macro limited i A7 z wspomnianym obiektywem na 53mm. Te same parametry. Oba obrazki można zoomować do dokładnie takiego samego powiększenia, na którym widać dokładnie taką samą ilość detali.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
matzll napisał/a:RAW wywołany w Lightroomie 4, bez ingerencji moich.
Królestwo za jedno zdjęcie! @czarnobialestudio
romeck napisał/a:Czyli z wbudowaną ingerencją Lr!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl