K20D, Sigma 10-20, Pentax 16-50, długi kit, Phoenix 100/3.5 macro
Ż jest P... p.
zorzyk napisał/a:W pewnym momencie życia przechodziłem przez podobne niejasności
K20D, Sigma 10-20, Pentax 16-50, długi kit, Phoenix 100/3.5 macro
Np. w Silkypix w Option- Setting for developed image możesz zaptaszkować "record ICC profile" lub nie. Czyli w wydaniu zorzyk-a, profil sRGB z Windowsa. Przynajmniej ja tak to rozumiem.smiechoo napisał/a:W jaki sposób zaszywasz sRGB w zdjęciu i czy można nie zaszywać? - to dla mnie nowość...
Pozdrawiam
Paweł
-----------
Za Fafniakiem: Nie dla leniiii !!!!!!!!!!
Moje pstryki
argawen napisał/a:Np. w Silkypix w Option- Setting for developed image możesz zaptaszkować "record ICC profile" lub nie. Czyli w wydaniu zorzyk-a, profil sRGB z Windowsa.
K20D, Sigma 10-20, Pentax 16-50, długi kit, Phoenix 100/3.5 macro
Tak myślę, ale już nie raz przejechałem się na labach. Z moimi plikami zawsze mają problem z czerwonym kolorem. Z drukarki jest OK, tylko trzeba trochę rozjaśnić.smiechoo napisał/a:Przy założeniu, że profil zaszyty jest poprawny, a maszyna skalibrowana powinno działać. Dobrze rozumuję?
Pozdrawiam
Paweł
-----------
Za Fafniakiem: Nie dla leniiii !!!!!!!!!!
Moje pstryki
Ż jest P... p.
smiechoo napisał/a:1. W zakładce zarządzanie kolorami we właściwościach monitora systemu jest podany domyślny profil ICC. Ale wygląda na to, że nie jest wykorzystywany przez Windows'a (żadnych zmian w wyświetlanym obrazie przy zmianie profilu - sterowniki nVidia). Czy aby był wykorzystywany w całym systemie niezbędne jest dodatkowe oprogramowanie?!
smiechoo napisał/a:2. Bez sensu jest wykorzystywać w Silkypix profil ICC monitora do wyświetlania, bo to co otrzymamy na ekranie monitora po obróbce będzie się różnić od tego co mamy w tej chwili (za każdym razie będzie o jeden profil za daleko).
smiechoo napisał/a:3. Jeśli przygotowujemy zdjęcia np. do druku można pracować na profilu urządzenia na którym będziemy drukować/ naświetlać - wtedy mimo średniego wyglądu pliku po obróbce na monitorze, wydrukowane zdjęcie powinno być zbliżone do tego co mamy na ekranie w trakcie obróbki.
smiechoo napisał/a:No i na koniec pytanie - czy jest software (darmowy), który znając profil monitora i urządzenia drukującego odpowiednio konwertuje obrobione zdjęcie tak, żeby po wydruku odpowiadało wyglądowi na monitorze?
Canon nie jest taki zły
BLOG -> http://mikloo.blogspot.com/
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
A z tym bym się akurat nie do końca zgodził. Nie powinno się w nich pracować, bo są z reguły niejednorodne i mają źle zbalansowaną szarość. To przy dużych przestrzeniach nawet małe ruchy mogą spowodować dużą degradację, dlatego wymagają 16 bitów na kanał. Tak jest przynajmniej w przypadku RGB.miklo napisał/a:Nie. Zazwyczaj przestrzenie kolorów dla urządzeń drukujących są "wąskie", przez co małe ruchy w postprocessie powodują dużą degradację w obrazie.
Mam robaki
oyo555 napisał/a:A z tym bym się akurat nie do końca zgodził. Nie powinno się w nich pracować, bo są z reguły niejednorodne i mają źle zbalansowaną szarość. To przy dużych przestrzeniach nawet małe ruchy mogą spowodować dużą degradację, dlatego wymagają 16 bitów na kanał. Tak jest przynajmniej w przypadku RGB.miklo napisał/a:Nie. Zazwyczaj przestrzenie kolorów dla urządzeń drukujących są "wąskie", przez co małe ruchy w postprocessie powodują dużą degradację w obrazie.
Canon nie jest taki zły
BLOG -> http://mikloo.blogspot.com/
miklo napisał/a:Markus: Profil ze strony producenta, to dość ryzykowna opcja. Monitory raczej nie trzymają idealnie parametrów z fabryki :D
K20D, Sigma 10-20, Pentax 16-50, długi kit, Phoenix 100/3.5 macro
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl