alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
gin z tonikiem napisał/a:
Nikon coś tam przebąkiwał o MF


Moze raczej nikonrumours :-P Nikon nic nigdy nie mowil o cyfrowym MF.
 
gin z tonikiem  Dołączył: 17 Paź 2007
alkos napisał/a:
gin z tonikiem napisał/a:
Nikon coś tam przebąkiwał o MF


Moze raczej nikonrumours :-P Nikon nic nigdy nie mowil o cyfrowym MF.

Acha, czyli to takie gadanie... Ale jak czytałem o tym, to dość poważnie to wyglądało - MX to się miało nazywać, czy jakoś tak. Pomyślałem zresztą, po co Nikonowi bawić się w MF, ale z drugiej strony skoro Pentaks się chce w to bawić (choć to może znaczyć, że nie warto w to inwestować :lol: ).
 

Emir  Dołączył: 17 Lis 2007
gin z tonikiem napisał/a:
ale z drugiej strony skoro Pentaks się chce w to bawić (choć to może znaczyć, że nie warto w to inwestować :lol: ).


Pewnie, że nie warto. Bo co jeśli się nie zwróci? Same zdjęcia zostaną ;-)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
gin z tonikiem napisał/a:
Nikon coś tam przebąkiwał o MF, ale nie wiem co z tego wyszło.
koncert sponsorowany przez Nikona

[ Dodano: 2009-03-30, 11:56 ]
Jasiek Matacz napisał/a:
Hmm chyba C coś ma w średnim studyjnym formacie
chyba nie
chyba że masz na myśli Contaxa
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Jasiek Matacz, no właśnie szukałem na góglu i nie mogłem znaleźć nic oprócz tego że istniały jakieś prototypy MF w latach 80tych


oraz takie przecieki zdjęć nowego systemu modularnego Canona :-P



no i ten tekst
www.northlight-images.co.uk napisał/a:
All our recent information suggests that Canon still has semi-active MF design projects, which could quickly be moved into more active modes -if- they thought it worthwhile from a business point of view. At the moment Canon want to concentrate on 'MF quality from 35mm' but if Nikon (and particularly Sony) make moves in this area, Canon might decide to respond.

 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
opiszon napisał/a:
oraz takie przecieki zdjęć nowego systemu modularnego Canona :-P
WOW!! jakie to daje możliwości!! :shock:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Eldred napisał/a:
WOW!! jakie to daje możliwości!! :shock:

zauważyłeś że ma wbudowanego flasha
bije pentaxa na pewno na głowę :!:
 
jurekr  Dołączył: 23 Lut 2008
opiszon,
Cytat
zauważyłeś że ma wbudowanego flasha
to bardziej na kopareczke wyglada :lol:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Cytat
to bardziej na kopareczke wyglada :lol:

do odgarniania śniegu z wizjera w ekstremalnych warunkach :?:

czyli uszczelki też pewnie ma, a jak nie, to Eldred przecież wie, jak je samemu dorobić :-P
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
sinster napisał/a:

(...)Wygoda obsługi lepiej dla mnie niż Canon. Mówię dla mnie, bo nie twierdzę, że komuś z jakiś względów podpasuje inny sprzęt.... Mi do wyjazdowych i reportersko - dokumentacyjnych ok! Artystyczne foty też super wyłażą :) choć na tym to ja się znam jak nei wiem co ... :P

K10 było zaliczane? a k20D robi gorsze zdjęcia? RÓBCIE ZDJĘCIA drodzy forumowicze! :D

sinster, zgadzam się z Tobą - K10 to dobry, ergonomiczny aparat. Po latach pstrykania Canonami wziąłem go do ręki i od razu robiłem zdjęcia tak, jak chciałem, tylko kilka razy musiałem chwilę pomyśleć nad jakimiś ustawieniami. W określonych sytuacjach i K10, i K20 robią swietne foty. Problem polega na tym, że tam, gdzie konkurencja poszerza możliwości sprzetu (a zatem - fotografa), tam Pentax odstaje. Tak długo, jak nam możliwości K10 wystarczają, jest ok. Gorzej, gdy musimy zrobić coś, czego naszym sprzętem łatwo zrobić się nie da. Jeśli dostajemy zlecenie i potrzebujemy dwóch dni na realizację (jeden dzień na focenie, drugi na wybranie dobrych ujęć na kompie, ich odszumienie i obróbkę), a konkurencja zrobi to N700 dzień szybciej (bo na wyświetlaczu VGA naprawdę lepiej widać choćby ostrość ujęcia) {uwaga, uprasza się o nie dywagowanie na temat podanego przykładu, słuzy on li tylko ilustracji wywodu i jest abstrakcyjny ;-) }, lub wtedy, gdy my powiemy "nie", bo nasz flesh nie ma niestety GN 280 a konkurencja ustawi akceptowalne ISO 12400 i powie "no problem" - wtedy naprawdę WIDAĆ różnicę.
Mieszkam i zarabiam poza Polską od lat i jestem (na razie :roll: ) w tej komfortowej sytuacji, ze cena zmiany systemu NIE jest dla mnie nie do przeskoczenia - za tydzień mógłbym mieć 700d z dwoma - trzema nienajdroższymi szkłami na łatwy do spłaty przy tygodniowych wypłatach kredyt. Tyle tylko, że ja aparat już mam, mam szkła i trochę osprzętu, więc priorytety moich wydatków są inne. Zaś dochody z fotek zbyt małe, by uszczuplać maje główne przychody o dwa czy trzy lata spłaty kredytu. Zbyt ciężko na to pracuję. Wolałbym wydać jedynie na nową puszkę, spełniającą moje rosnące oczekiwania odnośnie sprzętu lub nie martwić się, czy warto kupić obiektyw, który jest mi potrzebny, bo może nie będę mógł go z moją puchą używać tak, jak bym chciał, a nowej puszki może nie będzie. I tylko o to chodzi.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Apas
Nie daj się. Zewrzyj pośladki, napręż mięśnie, zagryź wargi. I walcz.
Och, podły, podły Pentax...
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Apas napisał/a:
Problem polega na tym, że tam, gdzie konkurencja poszerza możliwości sprzetu (a zatem - fotografa), tam Pentax odstaje.
Hm...nie rozumiem tej całej dyskusji ? :shock: Jeżeli ogranicza Ciebie sprzęt, to go zmień. Przecież dyskusja na ten temat nic nie zmieni.
Znam paru forumowiczów ( pozdrawiam :mrgreen: ), którzy to zrobili bez zbędnego biadolenia. Mieli taką potrzebę i .....gotówkę.
 
sinster  Dołączył: 08 Mar 2009
Apas robię fotki od 10 lat od analoga, cyfrę teraz k20D. Nie znam sytuacji, w której nie zrobię fotki poniżej moich oczekiwań tylko z powodu sprzętu. Na analogu mając kliszę raz założyłem 1600 wiedząc, że focę w nocy. Po prostu nie wymagam czegoś, czego nie wymagali moi "mistrzowie" z lat 70 80 czy 90 na analogach, czy wspomniany przeze mnie Alex Majoli teraz, czy Gudzowaty na f5...

Jeśli koniecznie chcesz wyciągać światło gdzie go nie ma to albo więcej niż dobre szkło albo pomoc nowej technologii... Jeśli się nauczę robić zdjęcia wtedy powybrzydzam. Moim skromnym zdaniem dostępność lepszej puszki niż k20D nie ma znaczenia bo tym sprzętem zrobię dobre fotki. Tyle.

Jeśli jesteś w punkcie, d700 daje Ci to czego potrzebujesz to bierz. Dla mnie to stuff dla bardzo specyficznej grupy odbiorców (choć marketing C czy N mówi, że "dla wszystkich, których na to stać"). Znam paru fotografów "profi" (żyjących m.in. z tego i robiących bardzo dobre foty - np. http://gamid.net/) i im nie przeszkadza eos 400D. Czy ciemne szkła... Testowałem z nimi k20D. Jakością nie odbiegał od C i N, które stosowali.

Co do przykładu z sesją, przepraszam, ale chyba nie wiesz o czym mówisz. Począwszy od tego jak takie zlecenia się "zdobywa" po ich przygotowanie i realizację. Nie zdobywa się ich na sprzęt chyba, że wymaga tego rodzaj zlecenia (baaardzo duży format, detale) ale wtedy patrz punkt pierwszy - inaczej się zleca takie prace.

Aparat jest do robienia zdjęć. Fotograf ma w dzisiejszych czasach na prawdę bardzo duże ułatwienia w stosunku do tego co oferowały aparaty lat '90 (od sprzętu po postprodukcję). Szkoda, że przez to mniej zwraca się na niego - jego warsztat, talent, wrażliwość i raz jeszcze WARSZTAT (w trudnych warunkach, w innych wymienienie "warsztatu" raz starczy :) uwagę a więcej na stuff...

Forumowicze DO ZDJĘĆ!

pozdrawiam,
Sinster

PS. jeszcze raz - jak aparat Cię ogranicza - zmień, nawet jak Ci się tak tylko zdaje - zmień, wtedy przekonasz się, że nie zawsze tędy droga albo zainspiruje Cię to do zapoznania się z fotografią głębiej :) - udanych zdjęć z D700 :) !!
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
Sinster, masz racje. Moze nie potrafie robic fotek. Zawodowe robilem je zawsze 'przy okazji', moze gdybym zajmowal sie tylko tym, bylo by lepiej. Powtarzam, na spokojnie - ja nawet nie mam K20, mam GX10 i jestem z niego zadowolony. Wolalbym jednak miec mozliwosc kupienia czegos dajacego mi wieksza swobode, ale w tym systemie. Kiedys focilem mistrza Aikido z Japonii, facet nie zyje juz od lat. Mialem wtedy analoga robiacego 4,5 klatki na sekunde. To bylo malo, zeby uzyskac sekwencje ruchu przy dynamicznyych technikach... U Pentaxa mam teraz 3 klatki na sekunde. Tego umiejetnosciami nie przeskocze.
Innym razem bylem w Sychuan w Chinach i mialem mozliwosc spotkania pandy wielkiej w jej natyralnym srodowisku. Bylo ciemno, zwierzak daleko. Gdybym mial wysokie ISO byla by to fotka zycia, moze zaszumiona, ale zawsze. Nie mialem, fotki pand mam z rezerwatu w Chengdu, ta z natury - czern. Zmienic system moge. Ale na razie nie chce. Za rok pewnie zechce, chyba, ze mnie Pentax czyms zaskoczy :roll: .
A przy okazji, jesli kogos obrazilem czy zazenowalem jakimis moimi wypowiedziami, to przepraszam :-B . To Forum ma swoja specyfike, inna niz pozostale fora na ktorych sie udzielam... Musze ja jeszcze wchlonac :mrgreen: ... O ile dam radé :evilsmile:
 
czarekk  Dołączył: 03 Lip 2007
Apas,
Pokaz jakies swoje zdjecia z tych fajnych miejsc.

zarek
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
Kiedys pokaze, obiecuje :-D
 
czarekk  Dołączył: 03 Lip 2007
Apas,
Aha
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
Apas napisał/a:
Mialem wtedy analoga robiacego 4,5 klatki na sekunde. To bylo malo, zeby uzyskac sekwencje ruchu przy dynamicznyych technikach... U Pentaxa mam teraz 3 klatki na sekunde. Tego umiejetnosciami nie przeskocze.


K20D ma opcję zdjęć seryjnych z podniesionym lustrem 21 kl/sek. Robiłem tym aparatem kilkudziesięciosekundowy film z imprezy. Wada to rozdzielczość obniżona do bodajże 2 mpix.

Apas napisał/a:
Gdybym mial wysokie ISO byla by to fotka życia, może zaszumiona, ale zawsze.


Zaszumiona, ale zawsze? K20D możesz wrzucić ISO 6400. I nie doświetlić o 3EV. Potem ciągnąć w postrpocesie. Wiem. Da sieczkę. Ale taka jest teoria. Zaraz eksperymentalnie sprawdzę jak to działa :evilsmile: Jak będzie warto, to wrzucę wyniki.

Edit:
K20D + kit na 18mm, ISO 6400, 1/750 sekundy, f/3.5. Niedoświetlone o 3EV (pomiar CW), podciągnięte o 2EV w postprocesie. Łatwo wyliczyć - daje to ISO 25600. Trochę odszumiałem na automacie, ale tylko spadła ilość detali, bez złagodzenia szumu. Mój błąd.
Wyszło coś takiego:


Wiem, sieczka, ale COŚ i JAKOŚ widać :-P
I tak na ciemności najlepszy jest statyw albo noktowizor. ;-)

 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
czarekk napisał/a:
Aha

;-)
 

MacRayers  Dołączył: 07 Wrz 2008
Apas, mam prośbę. Przeczytaj po kolei to co napisałem - tak jak ja czytam to co Ty piszesz.

1. Większość osób wybierających system Pentax znała i zna jego ograniczenia i zalety.
2. Nikt nie spodziewał się po tej firmie (i nie spodziewa się) równego gracza mającego 20 body w ofercie tak jak C/N.
3. Nikt nie obiecywał pełnej klatki.
4. Kilkanaście osób robiących fotki zawodowo korzysta z Pentaksa. Tam, gdzie nie daje rady - zmienili na inny system. Za duuuuużo pieniążków.
5. Przy zmianie systemu nikt nie płakał i nalatywał na system etc. Wynika to z punktu 1, 2, 3
6. Aparat ułatwia zrobienie zdjęcia. Ukrywa też luki w warsztacie. Zamiast umiejętności wystarczy lepsza matryca, lepsze ISO, większa ilość kadrów.
7. Pożycz od kogoś K20D lub GX-20. Porównaj ze swoim. Zobaczysz różnicę.

Na koniec pozwolę sobie zacytować pewną uwagę nijakiego Wojciecha Tkaczyńskiego , jaką otrzymałem podczas wymiany uwag drogą elektroniczną :

"jak Pan się pewnie zorientował - dla mnie sprzęt to jedynie dodatek do
pomysłu na zdjęcie.
niestety - młode pokolenie myśli zupełni inaczej.
stąd tytuł moich artykułów...
w sprawie wiedzy dla początkującch: z tym rzeczywiście kiepsko.
kiedyś zaczynaliśmy od książek Cypriana, Kreysera i Voellnagela.
a dziś? każdy chciałby zostać Avedonem nie czytając nawet instrukcji
obsługi aparatu."

P.S. Nie wypisuj na forum (nie tylko tutaj) kim jesteś, co robisz i co możesz - bo to nie ma znaczenia. Tutaj 14-latek może wytknąć Ci błędy. Nikt nie będzie klękał przed Prezesem Wielkiej Firmy (a jest tu takich kilku na takich samych zasadach jak reszta).

[ Dodano: 2009-03-30, 23:42 ]
Dodam jeszcze jeden z cytatów p. Wojciecha - z jego najnowszego felietonu :
"Gdyby włożyć blok marmuru do obrabiarki sterowanej numerycznie w ciągu kilku godzin moglibyśmy stworzyć rzeźbę Davida. A jednak, to oryginał Michała Anioła jest niepowtarzalny i niezastąpiony. Tak samo, tout proportion gardee, jest z naszymi czarno-białymi odbitkami. Choć nie zawsze doskonałe, są efektem pracy naszych rąk i czasu, który im poświęciliśmy. Zawsze więc będą lepsze od tysięcznych kopii z drukarki."
Pełny felieton (polecam zresztą wszystkie) :
http://www.fotopolis.pl/i...p?gora=1&lewa=6

Apas, może problem ludzi z Pentaksem polega na tym, że są ciut bardziej tradycjonalistami i ciut bardziej fotografowanie daje im frajdę ? Zobacz ile osób na naszym (małym forum) miało do czynienia ze średnim formatem i kliszami. Robią to dla pasji - a czy jest coś piękniejszego ? Czy wszystko trzeba robić za pieniądze ?
Jeśli nie trzeba, to system Pentaksa jest naprawdę dobrym wyborem.
Na optyczne.pl jeden z dyskutantów napisał bardzo ciekawą notkę. Gonił za coraz lepszym sprzętem - z roku na rok. Tak go to zmęczyło, że po 6 latach porzucił fotografię.
Wrócił po 1,5 roku. Kupił Sony Alfa 100, do tego podstawowe obiektywy. Nie czyta o nowym sprzęcie. Robi fotografie i doskonali warsztat. Możesz mu (i wielu innych malkontentów technologicznych nie tylko na tym forum) zazdrościć.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach