Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
Znamy z autopsji. Najbardziej chyba Żaba i vesper. :evilsmile: Stał dość długą chwilę w Chabówce. Jak go wyremontowali to MK do Warsiawy zabrało, bo większość eksponatów im Cyganie spalili i nie było czym się chwalić.
 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
Pamiętam.
W miedzyczasie wyczytałem, że stał jakiś czas w Przemyślu, Żurawicy i innych okolicznych stacjach zanim został eksponatem.
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
Stał w Skarżysku, potem trafił do MK.
 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
Też w Skarżysku. Muszę się dowiedzieć więcej o tym zdjęciu bo od wnuczki jednego z tych wojaków mam fotkę, wiec może wie kto tu i kiedy.
 
Czytnik  Dołączył: 10.06.2014
Cytuj
Skansen Karsznice 2014

1.
Ty42-1



2.
Ty45-39



3.

Ty45-39 another look

 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
Trochę historii
Teraz dwie fot z Debicy:
Dwa Ty-5, które stały jako grzałki przy cegielni na przełomie lat 70-80, potem postawili je na nieczynnym torze do żwirowni w Grabinach


Przy lokomotywowni w Debicy chyba l. 70 Tr-203 i dwa Ty-2. "Garbusek" (Tr-203) jeździł do 1980 r. na manewrach w Dębicy Towarowej. W końcu lat 60 często jeździł na nim maszynista p. Kot.

 

espresso  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Ostatnio penetruję od zaplecza Wolsztyn. Zapowiada się ciekawie. Czekam tylko za skanerem, bo stare lokomotywy nie wypada fotografować współczesnymi pstrykadłami, więc robiłem analogowo.
Przy okazji, jakiś Pentaxiarz w moim kadrze z przed kilku lat na wolsztyńskiej imprezie.

 

TM_Mich  Dołączył: 08.09.2009
Cytuj
Kolejowe zakrętasy na Roztoczu Wschodnim.
Linia kolejowa nr 69 w okolicy Teniatysk.

 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Chyba podchodzi pod wątek kolejowy ...

 

Kytutr  Dołączył: 20.02.2007
Cytuj
Kot72, nawet nie napisałeś gdzie to jest. Ale akurat kojarzę z widzenia (nie na własne oczy) - ta linia to Tatranské elektrické železnice. A zdjęcie "podchodzi pod wątek kolejowy" warunkowo - bo akurat słabo widać "ciekawość" miejsca i trasy.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Kytutr, dobrze odgadłeś , to faktycznie Tatranske elektricke żeleznice :-D
Oczywiście zgadzam się z Tobą że zdjęcie nie do końca oddaje ciekawość miejsca ale trasa na Szyrbskie Pleso ( chyba dobrze to napisałem ) sama w sobie jest ciekawa i widokowa .
 
Frost  Dołączył: 13.02.2010
Cytuj
,
Cytat
Czekam tylko za skanerem, bo stare lokomotywy nie wypada fotografować współczesnymi pstrykadłami, więc robiłem analogowo.


espresso nie uważasz, że to dorabianie ideologii na siłę ? Wiem, gdzieś już to słyszałem - sportu też nie można fotografować Pentaxem (a niczym innym poniżej C7D), mody nie wypada robić niczym innym niż MF, streeta trzeba Leica a krajobraz to już tylko Sinarem.

Od słuchania tego typu stereotypów niedobrze się robi. Jeśli ktoś ma taką "wizję" by zrobić parowóz Panasem GM5 a ktoś inny sport robi analogiem i mają świetne efekty to w czym problem ? Bo tak nie wypada :evil: ? W końcu liczy się zdjęcie a nie cały "making of".
 

JacekK  Dołączył: 08.09.2008
Cytuj
Frost, Nie rozumiesz. Owszem zdjęcia można robić czym kto chce lub ma. Chodzi o co innego.
Z cyfraka nie bucha para, nie śmierdzi dymem, nie kapie olej, to musi być kliszak. Kiedy przejedziesz się takim pociągiem retro i zobaczysz pięknie wykończone wnętrze wagonu z I epoki, obite drewnem przykręconym do szkieletu wkrętami na śrubokręt krzyżakowy... wiem czepiam się wkrętów z XXI w.
Tu ważne są przyprawy, szczegóły. Zespalasz się z kultura techniczną.
Poniżej Ol 12 z Chabówki na kliszaku (Zorki C/ Jupiter 12 i FUJIFILM który tu pasuje jak te krzyżakowe wkręty w starym wagonie) Wolałbym B&W ale nie miałem nic pod ręką.





Nie chce udawać czegoś np. takiego przy pomocy postprodukcji i najchętniej użyłbym, gdybym mógł powiększalnika, a nie skanera.

 
Frost  Dołączył: 13.02.2010
Cytuj
Cytat
Frost, Nie rozumiesz. Owszem zdjęcia można robić czym kto chce lub ma. Chodzi o co innego.
Z cyfraka nie bucha para, nie śmierdzi dymem, nie kapie olej, to musi być kliszak.


Z tym olejem to bym polemizował. Podobno najlepiej olej kapie w pewnym Nikonie 8-) .
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
JacekK napisał/a:
Ol 12 z Chabówki
czyli Panienka.
JacekK napisał/a:
pięknie wykończone wnętrze wagonu z I epoki, obite drewnem przykręconym do szkieletu wkrętami na śrubokręt krzyżakowy.
A co w takim razie sądzisz o reflektorach w Panience ? :-P
 

Kytutr  Dołączył: 20.02.2007
Cytuj
JacekK napisał/a:
Dwa Ty-5, które stały jako grzałki przy cegielni na przełomie lat 70-80, potem postawili je na nieczynnym torze do żwirowni w Grabinach

Z tego nieczynnego toru kojarzę już tylko zarośnięty nasyp. Na trasie Dębica-Kraków było jeszcze kilka takich zapomnianych bocznic, w tym bardzo mnie intrygująca, która prowadziła do jednostki wojskowej w Czarnej Tarnowskiej oraz zaraz za Dębicą, która prowadziła do Przyborowa.

JacekK napisał/a:
Przy lokomotywowni w Debicy chyba l. 70 Tr-203 i dwa Ty-2. "Garbusek" (Tr-203) jeździł do 1980 r. na manewrach w Dębicy Towarowej. W końcu lat 60 często jeździł na nim maszynista p. Kot.

A nie wiesz w którym roku postawiono w Dębicy Px48 jako pomnik przy lokomotywowni?
 

galex  Dołączył: 02.06.2006
Cytuj
espresso napisał/a:
stare lokomotywy nie wypada fotografować współczesnymi pstrykadłami

.... a przed fotografowaniem aktów należy nałożyć na sprzęt filtr. :-D
 
Qbapl  Dołączył: 20.01.2009
Cytuj

 
AgikoS  Dołączyła: 05.12.2014
Cytuj
Muzeum kolejnictwa w Warszawie
Pociąg pancerny
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Qbapl, AgikoS, dlaczego wstawiacie takie znaczki? Mimo czytania w okularach mam problem z ich dostrzeżeniem.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach