Robur  Dołączył: 12.06.2011
Cytuj
....jak pisałem- sprawa jest rozwojowa. Po Audiocompie był Mactronik (przez "k"- zbieżność nazw z producentem latarek przypadkowa, ale zamierzona), a teraz jest... przepraszam za wyrażenie rain-gold.com. Polecam obejrzeć stronę- brak danych firmy, a biuro mieści się w biurze wirtualnym w Łodzi. Lepiej od razu wydać pieniądze na alkohol, przynajmniej coś zostanie (w domyśle- kac)
 
Paffcio  Dołączył: 29.05.2006
Cytuj
Witam,

sklep fotonia.eu

dotknięty przez chwilowy przypływ głupoty dnia 12.07 roku Pańskiego 2017 kupuję w w/w sklepie szkiełko da20-40. Płacę przelewem za obiektyw itp.
13 lipca obiektyw jest u mnie. Robię serię testów, okazuje się, że ten egzemplarz za te pieniądze to nieporozumienie (AF jeździ jak chce, ostrość cieniutka).
17 lipca piszę do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży odsyłając jednocześnie obiektyw do sklepu.
19 lipca sklep otrzymuje szkiełko.
31 lipca mija termin zwrotu pieniędzy za obiektyw. Kasy nie ma.
2 sierpnia wymieniam maile ze sprzedawcą, "taaaak, teraz nie mamy pieniędzy, ale wpłacimy Panu w przyszłym tygodniu".
4 sierpnia "w przyszłym tygodniu" zamienia się już w "do końca przyszłego tygodnia".
Dziś, 11 sierpnia pieniędzy nie ma, dzwonię do sklepu "przepraszamy bardzo, ale teraz nie mamy z czego zwrócić, bo konto mamy na minusie, proszę być cierpliwy"

No więc klient ma być cierpliwy, ludzki i wyrozumiały. Miły pan ze sklepu za to odpowiedział mi wymownym milczeniem, gdy zapytałem, czy sam byłby ludzki i wyrozumiały, gdym spóźnił się o jeden dzień ze zgłoszeniem rezygnacji z umowy kupna-sprzedaży.

Ciekawy jestem kiedy otrzymam moje pieniądze. Już prawie miesiąc kredytuję sklep kwotą 3kPLN :-P Jak coś się wyjaśni to dam znać. Jak do dwóch tygodni kasy nie będzie, to zgłaszam to do UOKiKu, Federacji Konsumenta i może założę sprawę cywilną w sądzie.
 
josio  Dołączył: 20.02.2012
Cytuj
Na pocieszenie dodam że możesz zacząć naliczać odsetki ;-)
 
Paffcio  Dołączył: 29.05.2006
Cytuj
Na a ja wciąż się bujam z Fotonią. Pieniędzy jeszcze nie mam i sprzedawca nawet nie mówi, kiedy zwróci. Wysłałem już Wezwanie do Zapłaty, jak to nie odniesie skutku, to składam do Sądu wniosek o Postępowanie Upominawcze.

Cholera by wzięła takich "sprzedawców"... Janusze polskiego biznesu... :evil:
 
blade74  Dołączył: 25.02.2009
Cytuj
Witam. Mam problem z pewnym Panem od którego zakupiłem obiektyw na grupie fotograficznej na FB. Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że obiektyw jest niesprawny, tzn. nie działa przysłona i można robić zdjęcia na pełnej dziurze. Zgłosiłem to sprzedającemu w tym samym dniu po otrzymaniu przesyłki na to Pan napisał, że był przekonany, że obiektyw działa ale powinienem takie kwestie brać pod uwagę bo to stare szkło, dziś działa a jutro może nie działać. Nadmieniłem Panu, że powinien przed sprzedażą sprawdzić co sprzedaje a nie pisać, że obiektyw super itp. Napisałem, że oddam sprzęt do serwisu idąc i tak Panu na rękę a on odda mi połowę kosztów naprawy. Pan się zgodził, po naprawie wysłałem Panu zdjęcie z zakładu naprawczego wraz z opisem i ceną. Pan zapewniał, że zapłaci i co jakiś czas przypominam mu o tym na fb. Pan na spokojnie, że powinienem być cierpliwy, że to bardzo ważna cecha itp. i do dziś nie zapłacił. Mam wrażenie, że mam do czynienia chyba z debilem. Ja mu przypominam grzecznie na fb a on mi wysyła jakieś minki itp. Chciałbym ostrzec innych przed takim sprzedawcą na fb tylko w związku z RODO nie wiem co mogę tam o nim napisać a co nie. Czy mogę np. napisać, że ostrzegam przed nieuczciwym sprzedawcą Panem Sławomirem S. z miejscowości Ostrów Mazowiecka?
 
Jacekzkl  Dołączył: 13.09.2015
Cytuj
Jeśli posiadasz jego dane, numer konta, czy wszelkie namiary oraz zrzuty ekranu z "korespondencji" zgłoś sprawę na policji o oszustwo. Nie ma na to limitu kwoty. Każda osoba oszukana na dowolną kwotę ma prawo to zgłosić jako oszustwo internetowe. Wydrukuj wszystko co masz, dołącz dowody z naprawy i przejdź się na komisariat. Zapewniam, że koleś przestanie ci wklejać uśmieszki jeśli mu wkleisz potwierdzenie zgłoszenia sprawy na policji. Zajmie Ci to godzinę maksymalnie ale gościu dostanie za swoje i skończą się jego byznesiki na fejsbuku. Na przyszłość warto taką transakcję przepuścić przez allegro, z powodu że w razie co masz możliwość otrzymania zwrotu.
 
blade74  Dołączył: 25.02.2009
Cytuj
Dziękuję, problem w tym, że nie jestem mu w stanie udowodnić, że obiektyw był niesprawny choć zgłosiłem mu o tym w dzień odbioru przesyłki. Kwota o jaką się rozchodzi to ok. 50zł. Wolę o tym napisać na FB i ostrzec innych przed nim. Czy jeśli napiszę, że nieuczciwym sprzedawcą na grupie jest Pan Sławomir S. z m. Ostrów Mazowiecka to zbyt dużo informacji w związku z RODO?
 

Marooned  Dołączył: 14.10.2006
Cytuj
A RODO przypadkiem nie tyczy się tylko firm, a omija osoby fizyczne?
Poza tym, przed RODO była ustawa o ochronie danych osobowych. RODO niewiele zmieniło prawdę mówiąc poza otworzeniem oczu niektórym firmom, ale to już inna historia.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach