xfanaberia napisał/a:ile czasu mam maksymalnie na odzyskanie sprzętu z powrotem? Jakie mam inne prawa podczas drugiej już reklamacji?
CytatArt. 13.
1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie
gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących
się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i
uprawnienia kupującego, w przypadku gdy właściwość sprzedanego towaru nie
odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję
oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.
2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument
gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze
oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan
plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.
3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom
pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego
wynikających z niej uprawnień.
4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do
dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta
lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania
i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte
stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza,
nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
towaru z umową.
xfanaberia napisał/a:model KR
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
Lynne: Co ci zamówić?
Ja: Stek...
Lynne: Nie powinieneś jeść mięsa. Kobiety lubią mężczyzn niezależnych, o silnej woli...
Ja: Lynne, ja robię zdjęcia Pentaksem i obrabiam je pod Linuksem...
Lynne: Dobra, to jaki ma być ten stek? Krwisty?
Myślisz, że w innych systemach jest lepiej? To dotyczy wszystkich serwisów, nie tylko sprzętu foto.sirOpty napisał/a:gdybym wiedział przy kupnie ze taki jest serwis to pewnie nie kupowałbym pentaxa
sirOpty napisał/a:Zazwyczaj sie w takie sprawy nie wnika przy kupnie a potem zaskoczenie. Szczerze mówiąc gdybym wiedział przy kupnie ze taki jest serwis to pewnie nie kupowałbym pentaxa. Zapewne mało aparatów w Polsce i nie opłaca sie utrzymywac serwisu. Ale np. aparat zastępczy na okres naprawy mogliby dawać. Olewają.
Apas napisał/a:sirOpty, Na poważnie - Polska to mały rynek dla większości producentów foto. A nawet, gdy rynek jest większy, to raczej zastępczego sprzętu w zamian za aparat entry level nie dają.
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
xfanaberia napisał/a:A serwis myślę, że nie ma tutaj za wiele do powiedzenia, bo jest to serwis komputerowy, a nie typowy fotograficzny pod nazwą PENTAX
xfanaberia napisał/a:Nikt nie mói o tym, żeby dali mi aparat tak samo dobry jak popsuty, ale wydaję mi się, że chociaż jakiś średniej klasy sprzęt się moim zdaniem należy.
xfanaberia napisał/a:A nawet jak będzie szwankował to będzie już to trzecia reklamacja, czyli co? Odeślą mi pieniądze albo aparat automatycznie, czy muszę się o to ubiegać?
CytatArt. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
xfanaberia napisał/a:Nie rozumiem tego, wszędzie powinny być aparaty zastępcze, gorsze, czy tak samo dobre, ale powinny. Ktoś może stwierdzić, że telefon jest niezbędny, a aparat już nie. Nieprawda! Tak samo jak dla kogoś potrzebna jest komórka, tak dla kogoś innego tak samo ważny jest aparat. Jak na gwiazdkę dostanę go z powrotem to chyba będzie dobrze
xfanaberia napisał/a:Już mi w sumie wszystko obojętne: czy dostanę go sprawnego, czy nie, bo i tak po czasie, kiedy był mi potrzebny... A nawet jak będzie szwankował to będzie już to trzecia reklamacja, czyli co? Odeślą mi pieniądze albo aparat automatycznie, czy muszę się o to ubiegać?
Lynne: Co ci zamówić?
Ja: Stek...
Lynne: Nie powinieneś jeść mięsa. Kobiety lubią mężczyzn niezależnych, o silnej woli...
Ja: Lynne, ja robię zdjęcia Pentaksem i obrabiam je pod Linuksem...
Lynne: Dobra, to jaki ma być ten stek? Krwisty?
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
sirOpty napisał/a:Nie słyszałem o narzekaniach np. na telewizory, kupi sie i 10 lat spokój.
K-5 IIs, K10D, MZ-50, MG, S 10-20 /4-5.6, S 18-35/1.8, S 85/1.4, S 100-300/4+TC 1.4 ,Tamron SP AF 90mm /2.8 Di Makro Kilka M-ek i M42, Metz 48 AF1- d, Pentax 10x50 PCF, GoldPhoto YH324C+YH43O+Phottix KB-1
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
nemo napisał/a:Kurde, no mnie też się wszystko psuje. W ciągu 10 lat mam trzecią pralkę.
SV, SP, MEsuper, P3, K-5, DA 35/2.4, DA 18-135, SUPER-TAK 35/3.5, 55/1.8, 135/2.5, smc-M 28/3.5, 50/1.4, 1.7, 2, smc-A 50/1.4, 1.7, 2,
S 10-20 EX, S 17-70, T SP 28-75/2.8, T70-200/2.8, T 75-300 LD, T 2x Pz-AF BBAR MC7
AF-540FGZ
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl