Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
tomek_j napisał/a:bo fotograf dupa i nie umie patrzeć na histogram
Nieostra wizja, fonii brak!!!
k-5+Pentax/Tamron 18>200
Oglądanie zdjęć na monitorze jest jak jazda na rowerze stacjonarnym-ogranicza pole widzenia.
karmazyniello napisał/a:I tak każdy fotograf szuka dobrego światła, a nie goni po ciemnych kątach z ISO 12800
Każdego dnia matryca w tym aparacie zaskakuje mnie swoim potencjałem
FB
K-5|F70-210|DA18-55|DA12-24|Sigma400/5.6M|Tak SMC50/1.4|YML50/1.4|Son135/3.5|Kal100/2.8|Tak 200/3.5|TC1.7|Raynox 250&2020|C s100|Panas FZ38
andybond napisał/a:Dlaczego nikt jeszcze nie wspomniał o D90?
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
andybond napisał/a:Dlaczego nikt jeszcze nie wspomniał o D90?
Nieostra wizja, fonii brak!!!
W zapisie 8-bitowym. W 12 i 14-bitowym, między 8-bitowym 255/255/255, a powiedzmy 254/254/254, jest mnóstwo stanów pośrednich, które w 8-bitowym zapisie, czy wyświetlane na ekranie, mogą być "zaokrąglone" do czystej bieli, ale wcale nie muszą.Benek napisał/a:Bo to prawda - przepał to przepał 255/255/255. Koniec kropka. Biała śmierć.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Marek napisał/a:andybond napisał/a:Dlaczego nikt jeszcze nie wspomniał o D90?
Bo jest już D7000.
Nieostry napisał/a:tomek_j napisał/a:bo fotograf dupa i nie umie patrzeć na histogram
Osobną kwestią jest to, że chyba (nie mam 100% pewności) wszystkie aparaty pokazują histogram dla jpg "prosto z puszki" nawet jak był zapisywany tylko RAW.Czyli informacji w przepale może być jeszcze spory zapas.
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:
No i w kwestii histogramu, X100 pokazuje go na żywo w wizjerze, więc można od razu dostosowywać korekcję, to bardzo wygodne.
Eldred napisał/a:
Aha nie wiem jak to działa ale na X100 niesamowicie dużo da się wyciągnąć ze świateł, w 5d i k20d wyciągałem z cieni, a tutaj czasem specjalnie przepalam bo potem się super wyciąga (a w zasadzie robiłem to, bo od kiedy odkryłem jak analogowe jotpegi ta puszka robi przestałęm używać raw na codzień)
Yashica Mat124, Canon 100d
Zbliżony do tego co masz w RAW-ie histogram możesz uzyskać tylko stosując UniWB, ale ja wole właśnie spot na najwyższe światla i +4EV (z włączonym Highlight Correction) - histogram pokazuje gruby przepał ale w RAW jest wszystko.tomek_j napisał/a:Jednak w czasie robienia fotografii masz do dyspozycji tylko to narzędzie i raczej nie możesz ocenić czy przepalenia pokazywane w aparacie sa jeszcze do uratowania czy nie. No może jeszcze pomiary "punktowe" aparatem i punktowe dobrym swiatłomierzem. Ale kto w to chce sie bawic ?
Niedoświetla światła i ciągnie cienie.Eldred napisał/a:Nie wiem jak oni to zrobili ale aparat działa wtedy np. w iso 800 kiedy wystarczyło by iso 200 i wyciąga jakoś ze świateł
A którego LR-a używasz?Eldred napisał/a:robi to lepiej niż jakikolwiek program typu lightroom itd.. bo nie ma żadnego halo, żadnych "duszków" itd.. po prostu wygląda to jak zdjęcie z analoga, oczywiście nieco ostrzejsze.
Wyciąganie z cieni w przypadku tych aparatów to śmiech na sali w porównaniu z tymi z IMX071...Eldred napisał/a:w 5d i k20d wyciągałem z cieni
Wciąż są to 8-bitowe pliczki, których dalsza obróbka daje kiepskie efekty - owszem JPG-i z tych Fuji są bardzo ładne, ale poukładanie sobie tonów po swojemu na takim pliczku odpada, jeśli Twoje preferencje mocniej odbiegają od tego, co oferuje producent.Eldred napisał/a:tutaj czasem specjalnie przepalam bo potem się super wyciąga (a w zasadzie robiłem to, bo od kiedy odkryłem jak analogowe jotpegi ta puszka robi przestałęm używać raw na codzień)
Tam jest zwykły sensor (w przeciwieństwie do S5Pro), więc po prostu niedoświetla - nie ma w tym żadnej magii.Eldred napisał/a:To więc pewnie oznacza, że np. w X100 trudniej uzyskać 255.255.255
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
tomek_j napisał/a:Ludzie, powidzcie mi co to znaczy "przepał", i co oznacza "ratowanie przepałów". Dla mnie "przepał" to obszar w którym został bezpowrotnie utracona informacja o luminacji, bo fotograf dupa i nie umie patrzeć na histogram, lub tak chciał zeby było. Natężenie światła w tym obrzarze jest wyższe niż możliwośc jego zarejestrowania. To na Boga jak mozna z wyciagnąc szczegóły z czegos co nie istnieje?
Jeżeli w wyniku suwania suwaczkami pojawiaja sie szczegóły, to oznacza,ze tam były. To jak z tym przepałem jest?
hmm dziwne wydawało mi się, że gdyby niedoświetlał nie musiałby podnosić iso, tylko skracał by czas, podnoszenie iso wskazywało by raczej że naświetla cienie, a potem wyciąga z jasnych partii obrazu. Wiem ze tam jest zwykła matryca, ale da się na nie na prawdę niesamowicie wyciągać ze świateł, opisał to MacRayers w swojej recenzji tego aparatu.jaad75 napisał/a:Niedoświetla światła i ciągnie cienie.
Yashica Mat124, Canon 100d
Kfan napisał/a:
Przepały sa nie do uratowania.
Eldred napisał/a:i właściwie masz rację, halo i duszki pojawiają się bardziej przy wyciąganiu z cieni niż ze świateł.
Nieporównywalnym z nowymi matrycami, również APS-C.Kfan napisał/a:Wolałbym więc kupić D700, który dysponuje świetnym DR
Faktycznie, ale zmartwienie.Kfan napisał/a:i nie martwić się że 50 mm widzi tyle co 75 mm.
ISO, to tylko umowny parametr - mówi o tym jaką jasność ma mieć 18(12)% szarość - Fuji niedoświetla plik, robiąc na fizycznym ISO200 i ciągnie cienie tak by uzyskać parametry jasności takie jak dla ISO800 (DR400), mając dzięki temu ogromny headroom w światłach. Banalna sztuczka, do zrobienia każdym aparatem z w miarę czystymi cieniami. Oczywiście wiąże się to z wiadomymi ograniczeniami.Eldred napisał/a:hmm dziwne wydawało mi się, że gdyby niedoświetlał nie musiałby podnosić iso, tylko skracał by czas, podnoszenie iso wskazywało by raczej że naświetla cienie, a potem wyciąga z jasnych partii obrazu.
To nie wiara, tylko wiedza jak działa matryca. Tu nie ma żadnej magii.tomek_j napisał/a:i najlepiej nie wyciagać niczego z niczego, tylko tak dobrze naświetlic jak się umie. Nie jednego zgubiła nadmierna wiara w magiczną moc matrycy i mozliwości postprocesu.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
, Może masz rację, ale raczej nie potwierdzają tego rawy, w których mogę znacznie więcej wyciągnąć ze świateł niż cieni. Po za tym on robi raczej na parametrach takich jakby normalnie używał iso 800 bo w tym trybie muszę zawsze na dworze używać wbudowanego filtra ND żeby robić na f2. Dziwna sprawa, bo to wygląda jakby naświetlał na wyższym iso tylko część matrycy, ale to przecież niemożliwe.jaad75 napisał/a:Fuji niedoświetla plik, robiąc na fizycznym ISO200 i ciągnie cienie tak by uzyskać parametry jasności takie jak dla ISO800 (DR400)
Yashica Mat124, Canon 100d
No właśnie, to potwierdza to, co mówię. RAW ma po prostu przypisaną krzywą tonalną czytaną przez wołarki. Chcesz wiedzieć jak jest bez tego - użyj dcrawa.Eldred napisał/a:Może masz rację, ale raczej nie potwierdzają tego rawy, w których mogę znacznie więcej wyciągnąć ze świateł niż cieni.
Przecież to tylko automat - jedzie inną krzywą po całości. Oczywiście, czas i przysłona są jak dla sceny naświetlonej na ISO800, rzeczywista czulość to ISO200, więc całość jest niedoświetlona, a potem pchana do właściwej jasności.Eldred napisał/a:Po za tym on robi raczej na parametrach takich jakby normalnie używał iso 800 bo w tym trybie muszę zawsze na dworze używać wbudowanego filtra ND żeby robić na f2.
Jak mówię, ISO, to niekoniecznie fizyczny stopień wzmocnienia, tylko kombinacja wzmocnienia i software'owej kalibracji jasności (krzywa korekcyjna) i można mieszać te dwa czynniki w zasadzie w dowolnych proporcjach.Eldred napisał/a:A może robi na iso 800 bo wtedy więcej wyciąga ze świateł niż na iso 200?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:To nie wiara, tylko wiedza jak działa matryca. Tu nie ma żadnej magii.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl