pawgra  Dołączył: 29 Maj 2008
squonk, żałować nie będziesz ;-)
 

squonk  Dołączył: 01 Wrz 2008
pawgra - mam nadzieję :-)

jutro u mnie. Czas na "przestrzelanie" będzie dopiero w weekend - miałem 2 tyg.urlopu i w pracy "sajgon i dzikie węże"...
 
teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
milo napisał/a:
jaad75, ale 12-24 to pelna klatka, strasznie duze i ciezkie szklo. [i jakie drogie...]
No właśnie, to pełna klatka. Ale czy skreślasz Pentaksa z powodu FF? Ja nadal z ufnością czekam na FF, a na razie robię tą Sigmą slajdy. A cena?, no cóż, jest to cena za brak dystorsji :-)
 

capo_  Dołączył: 15 Cze 2008
squonk napisał/a:
jutro u mnie. Czas na "przestrzelanie" będzie dopiero w weekend - miałem 2 tyg.urlopu i w pracy "sajgon i dzikie węże"...


Opisz proszę wrażenia w stosunku do S 10-20 3.5. Ja z rzeczonej Sigmy jestem bardzo zadowolony ;-)
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Mocno zastanawiam się nad S 8-16 , myślałem o P 10-17 ale niestety to Fisheye...
Stałka 12mm Pentaxa by też dobra była lecz nie ma... Czemu 8-16 ? Bo od 18 mam standart... A dublować ogniskowych nie ma sensu, tym bardziej że najczęściej na długim końcu rozdzielczość jest taka sobie. W każdym razie nic nie lepsza od "kitowej" w tym zakresie. Fakt że będzie mała 1mm dziura , ale w przyszłości planuję wymianę kita na 16-45 za "drobne" 9setek. Co o takim zestawie myślicie?
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
MAX581 napisał/a:
A dublować ogniskowych nie ma sensu

To zależy. Czasem zdublowana ogniskowa oznacza większą wygodę pracy z danym szkłem.
 

WuWu84  Dołączył: 25 Wrz 2007
Dokładnie. W tym roku w góry zabiorę tylko 10-24, 40 i 70-300 - więc kit lub jego zamiennik mogą zostać w domu. Przy dokumentacji imprez czy innych wydarzeń w zupełności by mi wystarczył 10-24 i 50-150 - gdyby tamron był jaśniejszy.

Także zależy do czego - jeżeli wyspecjalizowane UWA to faktycznie 8-16 czy 10-20 w sam raz, ale ekwiwalent 35 mm to dla mnie bardzo uniwersalna ogniskowa.

Ciasno mi teraz w 18 mm sigmy i zastanawiam się czy nie zamienić jej na 16-45. Po przejrzeniu exifów dochodzę do wniosku, że w większości przypadków wystarczyło by mi te 16 mm. Przy okazji dostałbym QSF, tylko ta działka światła mniej.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
WuWu84 napisał/a:

Także zależy do czego - jeżeli wyspecjalizowane UWA to faktycznie 8-16 czy 10-20 w sam raz, ale ekwiwalent 35 mm to dla mnie bardzo uniwersalna ogniskowa.


A co znaczy UWA? Bo "wujek google" nic sensownego nie podaje...

A ekwiwalent 35mm(23mm?) wg. mnie powinien być ostry jak brzytwa - czyli kłania się stałka...
Do architektury niestety potrzebna jest jak najlepsza jakość optyki, a wiadomo że im mniejsza krotność zooma tym mniej błędów... I te 120 stopni bez rybiego oka z małą dystorsją i praktycznie bez dystorsji przy 12 i 16 mm - to jest to! :lol:
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
MAX581 napisał/a:
UWA

Ultra Wide Angle = Bardzo Szeroki Kąt
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Aaaa... no tak - myślałem o specjalizacji tematycznej fotografa , nie o specjalizacji obiektywu jako ... szerokiego kąta... :roll:
Widać za rzadko dyskutuję o sprzęcie że mi skrót uciekł... ;-)
 

Mariusz_CH  Dołączył: 30 Gru 2008
A tak BTW, użytkuje ktoś DA 12-24 na K-5? Daje rady z rozdzielczością? Może jakieś sampelki?
 
szatek0000  Dołączył: 23 Gru 2008
panowie odkopie troszke temat - ile moze byc wart pentax 12-24 mm /4 uzywany oczywiscie ?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Na eBayu od 2700.
 
szatek0000  Dołączył: 23 Gru 2008
plwk, :-B dzieki
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
Sprzedałem pogwarancyjny w idealnym stanie przed wakacjami za 2300zł. Wisiał mniej niż godzinę, może nawet mniej niż pół - nie pamiętam B)
 
szatek0000  Dołączył: 23 Gru 2008
rey, mysle o tym samym - poniewaz mam 16-50 i on mi wystarcza a 12-24 lezy w torbie......moze sie komus przyda :))
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
DA 12-24/4 optycznie fajne szkło, CA mogła by być trochę mniejsza, ale jakiś wielki problem to nie jest. Ale jako substytut to tylko S 10-20 lub mniej uniwersalnie coś ze stałek.

Mój przeleżał w szafie kupę czasu sporadycznie przewietrzany, w końcu zdecydowałem się go zamienić na *16-50 wracając jednocześnie do zestawu sprzed lat ;-) Myślę, że krótkie ogniskowe dla fotografii bez zacięcia typowo pejzażowego oraz fotografii architektury są mało przydatne, ale jeżeli kasa nie jest problemem i chce się nosić tyle sprzętu warto je mieć ;-) DA* i 77 + ew. jakieś tele to wystarczający zestaw.
Po trudnej eliminacji zostawiłem 2 szkła, a i tak na ostatnim wyjeździe, torba lekka nie była. Nosić dodatkowo obiektyw szerokokątny to już hadcorowo się zaczyna robić :-P
 
szatek0000  Dołączył: 23 Gru 2008
przepraszam ze nie w temacie :

a czy moze ktos przypomniec jakich serii obiektywow z sdm typu 50-135 powinno sie unikac ?
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Może warto było zapytać w wątku o obiektywie DA 50-135.
Osobiście nie wiem, czy są jakieś serie, których należałoby unikać. W przypadku DA 16-50 były próby wyznaczenia "złych" serii, ale jakoś nie wierzę, że występujące czasami kłopoty można wiązać z konkretną serią.
 

WuWu84  Dołączył: 25 Wrz 2007
W zeszłym roku jeśli dobrze pamiętam jeden z inżynierów pentaksa potwierdził na photokinie, że problemy z SDMem w 16-50 i 50-135 wynikały z błędu w konstrukcji i obiektywy wyprodukowane od 2012 powinny być wolne od tej wady. Nie wiem, czy wyprodukowane wcześniej, ale naprawione w zeszłym roku również, ale jakoś ludzie po naprawach nie skarżą się na nie - na Pentax Forums są ankiety.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach