Jarek Dabrowski napisał/a:
Hmmm, właśnie zajrzałem na stronę Dimitrova, i dla DFA 50/2.8 macro podaje, że minimalna odległość ostrzenia to 20cm... coś mi tu nie gra.
"... są dobre szkła, ale nie ma bardzo dobrych czy świetnych, a nikon.canon ma właśnie swoje ed i l, które są robione po to, żeby były świetne ..."
- jarek chyba najlepiej to wyjasnil .....no chyba ze sie myliJarek Dabrowski napisał/a:A czemu nie? Właściwości szkła się nie zmieniają - zmienia się tylko nośnik - przy skali 1:1 robak o długości 1cm zajmie 1cm na elemencie światłoczułym. Tyle, że na kliszy to będzie 1/3.6 = 28%, a na matrycy - 1/2.4 = 41% kadru.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
"Living is easy with eyes closed"
sołtys napisał/a:zrobilem test na sucho - ustawilem obiekt, podpiolem obiektyw (max. odwzorowanie 1:3 przy ogniskowej 80mm) pod SuperPrograma, aparat na statyw, ustawiłem minimalną odegłość ostrzenia (odległość ob. od obiektu 13,78mm - mierzone pi razy drzwi dokładnie, ale suwmiarką). Następnie ob. podpiolem pod DLa - aby wyostrzyc na ten sam punkt musialem oddalic obiektyw o okolo ... 0,145mm - obiekt robil wrazenie rzeczywiscie wiekszego no ale akurat "mierzenie" przez wizjer jest mało miarodajne.
"... są dobre szkła, ale nie ma bardzo dobrych czy świetnych, a nikon.canon ma właśnie swoje ed i l, które są robione po to, żeby były świetne ..."
mklnet napisał/a:Potem robisz odbitki w identycznym rozmiarze i wydaje Ci się, że z DL rośnie skala odwzorowania, co jest nieprawdą, ponieważ każde trzy mm linijki i w analogu i w cyfrze będą miały jeden milimetr na filmie/matrycy (przy skali 1:3)
"Living is easy with eyes closed"
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:przez odwrotkę?
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
JN napisał/a:tref napisał/a:przez odwrotkę?
Rozumiem przez pieścień odwrotnego mocowania.. czyli filtrem w korpus...
Pentax K10D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 macro, Weltblick 300 F5.6, Phoenix 650-1300 (2600 z TC x2)
Lumix GX80 | Lumix G 12–32 f/3.5–5.6, Lumix G 45-150 f/4.0-5.6, Olympus M.Zuiko 45mm f/1.8
Marooned napisał/a:W moim pytaniu ta odległość się zmienia, co pociąga za sobą zmianę toru światła i miejsca jego skupiania. Więc nadal czuję się nieoświecony
K10D + Tamron 17-50mm F2.8 IF + Sigma 105mm f2.8 EX DG Macro + Pentax 18-55 3,5-5,6 AL + Metz 48 AF-1
www.morawiec.info Fotografia Zbliżeniowa
Pentax K10D | Sigma 17-70 F2.8-4.5 macro, Weltblick 300 F5.6, Phoenix 650-1300 (2600 z TC x2)
Lumix GX80 | Lumix G 12–32 f/3.5–5.6, Lumix G 45-150 f/4.0-5.6, Olympus M.Zuiko 45mm f/1.8
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl