ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
Sigmę 150-500 ma nasz forumowy kolega DeTe i mi ją kiedyś pożyczył zanim kupiłem 50-500. Wydaje mi się że ostrość obu obiektywów jest bardzo porównywalna choć nie miałem możliwości porównać bezpośrednio. Niestety bokeh Sigmy 150-500 był dla mnie tak paskudny że nawet nie zachowało mi się żadne zdjęcie z tamtego testowania. Większość poleciało przy pierwszej selekcji a reszta niedługo później. :mrgreen:
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
Czy ta Sigma 50-500 bywa tak ostra jak na zdjęciach w linku? http://www.flickr.com/photos/ogunturkay/
Ptaki i susły (?) robione tym obiektywem i jestem pod wrażeniem, ale szukam tutaj haczyka (PS itp.) ;)
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
No właśnie, wywołać to ja potrafię, ale wilka z lasu, i to też tylko w przenośni...
Dalej biję się z myślami, a kiedyś trzeba podjąć decyzję czy zostać w systemie Pentaksa czy iść w Canona. Tak źle, i tak niedobrze, a cenowo niemal tak samo. Zmiana body+50-500 wyjdzie tak jak 7D i 400 5.6 L, tyle że tej nieszczęsnej stabilizacji brak.
Zastanawia mnie jeszcze jedno - czemu autor zdjęć ma dwa szkła o niemal pokrywających się zakresach: 50-500 i 170-500 RF, którymi "robił" motyle i jaszczurki. Jak ta kwestia wygląda w przypadku 50-500?
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
To korpusy aż tak się starzeją? Zauważyłam, że ten model używany jest przez wielu fotografów przyrody, z powodzeniem zresztą, mimo upływu kilku lat od premiery.
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
Weszłabym w DA *300, ale sample (ptasie) na pbase nie powalają, nie licząc zdjęć bodajże 2 czy 3 użytkowników (w tym Emwiego). Nie wiem, czy to cropy, ale większość jakaś rozmyta, a ja uwielbiam żyletę.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
meme napisał/a:
Weszłabym w DA *300, ale sample (ptasie) na pbase nie powalają
Może lepiej te zobacz http://www.pentaxphotogal...mera=&lens=3700
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
meme napisał/a:
sample (ptasie) na pbase nie powalają,
Mogę Ci podesłać kilka sampli z DA* 300/4. Może nie koniecznie ptasie ale to będą pełne JPGi bez cropów i obróbki.
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
espresso napisał/a:
K3 + *300/4 pełny kadr wywołany w LR
I myślę że tyle na temat. ;-)
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
meme napisał/a:
wyjdzie tak jak 7D i 400 5.6 L, tyle że tej nieszczęsnej stabilizacji brak.

Tyle, że z matrycy 7D nie wyciągniesz tyle co z K-5 to raz a dwa nie masz żadnej stabilizacji, więc przy tych 400mm monopod jest mocno wskazany.
meme napisał/a:
Czy ta Sigma 50-500 bywa tak ostra jak na zdjęciach w linku?

Ciężko ocenić po miniaturkach wielkości 1000px. Przy takiej rozdzielczości nie odróżnisz Tamrona 70-300 VC USD od Canona 100-400L.
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
A możecie mi jasno wytłumaczyć co to jest słaba rozpiętość tonalna - co znaczy w praktyce :) ? Bo nie wiem czy mi będzie bardzo brakować szerokiej rt w 7D - ku niemu się skłaniam na dzień dzisiejszy. Komuś kto siedzi w temacie przyczyna zapewne wyda się śmieszna - pentaksowskie kolory, które u mnie zwykle są mdłe, do tego często dominuje jakiś fioletowo-różowy zafarb lub szaro-granatowy (WB zwykle na świetle dziennym lub auto). Oglądając zdjęcia innych również zauważyłam wyblakłe kolory, spotkałam się też z tym, że np. las w tle jest jakby za różowo-fioletową mgiełką. Kolory Canona bardziej mi odpowiadają, ale zdjęcia niekiedy wyglądają wręcz dość sztucznie (nie wiem ile tu obróbki). Wiem, że dominanty barwne można wyregulować w programach graficznych, ale cóż zrobić, że wolę fotografować niż siedzieć przed komputerem i dłubać w zdjęciach...
PS. Przykład kolorystyki, która mi nie odpowiada z jednego z sampli w sieci: klik . Czemu niebo nie może być po prostu błękitne tylko jakieś szaro-granatowe ;) ?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
meme napisał/a:
A możecie mi jasno wytłumaczyć co to jest słaba rozpiętość tonalna - co znaczy w praktyce :)
To znaczy, że aparat słabo radzi sobie w scenach gdzie są zarówno ostre światła, jak i głębokie cienie. Żeby nie przepalić świateł cienie są niedoświetlane i trzeba im przywrócić właściwą jasność w postprocesie - w przypadku aparatów Canona te cienie są mocno zaszumione, z bandingiem i słabo zarejestrowanymi szczegółami - tutaj masz przykład K-5 vs pełnoklatkowy 5D Mark II, w przypadku 7D będzie jeszcze gorzej:
http://farm6.staticflickr...3f66312bb_o.jpg
meme napisał/a:
Komuś kto siedzi w temacie przyczyna zapewne wyda się śmieszna - pentaksowskie kolory, które u mnie zwykle są mdłe, do tego często dominuje jakiś fioletowo-różowy zafarb lub szaro-granatowy (WB zwykle na świetle dziennym lub auto). Oglądając zdjęcia innych również zauważyłam wyblakłe kolory, spotkałam się też z tym, że np. las w tle jest jakby za różowo-fioletową mgiełką.
Po pierwsze, skalibruj monitor, po drugie, używaj RAW i ustaw sobie taki balans bieli jak Ci odpowiada, po trzecie, AWB w nowych Pentaksach należy do jednych z lepszych na rynku.
meme napisał/a:
Wiem, że dominanty barwne można wyregulować w programach graficznych, ale cóż zrobić, że wolę fotografować niż siedzieć przed komputerem i dłubać w zdjęciach...
Po naciśnięciu spustu nie masz jeszcze zdjęcia, tylko materiał z którego zdjęcie powstanie. To co wychodzi z aparatu, to dopiero półprodukt, ktory należy doprowadzić do właściwej formy w wołarce.
meme napisał/a:
PS. Przykład kolorystyki, która mi nie odpowiada z jednego z sampli w sieci: klik . Czemu niebo nie może być po prostu błękitne tylko jakieś szaro-granatowe ;) ?
Bo taki balans bieli ustawił sobie autor (w wołarce, bo z niej pochodzi to zdjęcie).
 
meme  Dołączyła: 22 Kwi 2013
Ach, żeby jeszcze umiało się wywołać. I na ekranie laptopa to chyba średnio efektywnie popracuję...
Spojrzałam na link i nie wierzę oczom, przecież na Birwatchingu.pl ogrom zdjęć z zestawu 7D i 400 5.6 i są piękne, żadnych wpadek tonalnych. Czy w fotografii przyrodniczej nie jest to az tak duży problem, czy po prostu zaawansowani użytkownicy programów graficznych wyjątkowo dobrze radzą sobie z problemem?
 

pan_kg  Dołączył: 08 Lis 2008

Powyżej crop 100% size z Sigmy 150-500 robione: Samsung GX20 na 500mm/f8.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
meme napisał/a:
Ach, żeby jeszcze umiało się wywołać.
To trzeba się nauczyć - to część procesu tworzenia fotografii.
meme napisał/a:
I na ekranie laptopa to chyba średnio efektywnie popracuję...
Nie jest to optymalne rozwiązanie, choć dużo zależy od jakości samego ekranu, no i trzeba go oprofilować, żeby w ogóle można było cokolwiek sensownego zrobić.
meme napisał/a:
Czy w fotografii przyrodniczej nie jest to az tak duży problem
To jest problem w przypadku każdego zdjęcia, którego cienie wymagają rozjaśnienia. Jeśli nie trzeba ich bardzo ciągnąć, to wyszystko wygląda jeszcze akceptowalnie, przy mocniejszym rozjaśnianiu widać to, co powyżej. Zresztą masz tam opisane działki niedoświetlenia i widzisz od jakiego poziomu Canon zaczyna odpadać.
 

philip100  Dołączył: 30 Paź 2010
Znalazłem na dysku jakiś ptasi sampel z *300
Klik => DNG
 

andremobile  Dołączył: 27 Maj 2008
meme jeśli chodzi o te piękne zdjęcia i "rozpiętość tonalną" to kluczową rolę odgrywa tu światło, później ustawienia w aparacie, a na samym końcu jest jakość matrycy w lustrzance
 
endriu  Dołączył: 22 Lut 2008
andremobile jakie odczucia ze współpracy z T 150-600, z jego powodu coraz częściej myślę o zmianie systemu.
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
espresso, gratuluję żurawii. Robiłeś je z czatowni?
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
espresso napisał/a:
Trudno to nazwać czatownią, ale maskująca siatka była.

nazwijmy to "czatownia lite" ;-)

pytam, bo rok temu na roztopach nad Biebrzą próbowaliśmy z żoną je podejść ale nic z tego nie wyszło...

espresso napisał/a:
te akurat to zasługa mojego kolegi pentaxiarza z wspólnych wypraw.

wobec tego gratuluję koledze pentaxiarzowi... i zazdraszczam :-)
 

Przemas  Dołączył: 11 Gru 2006
espresso, świetne fotki - coraz bardziej się przekonuje, że sigma 50-500 to szkło, które chciałbym zakupić - no ale w tym roku budżet na zakup szkieł ograniczony wiec poczekać trochę jeszcze będę musiał :)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach