malezet  Dołączył: 30 Kwi 2010
Ricoh się pochwalił - nowy super szybki system błyskowy
Niestety trzeba kupić lampę firmy priolite >700$.
Synchronizacja nawet do 1/8000s
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
malezet napisał/a:
Niestety trzeba kupić lampę firmy priolite >700$.
Nie $700, tylko ~$2000 za 500Ws.
To jest rewelacja zwłaszcza dla użytkowników 645Z i w sumie lepsze rozwiązanie od szkieł LS, bo daje możliwość synchronizacji do 1/4000s, czyli wyraźnie szybciej niż konkurencja.
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
Re: Ricoh się pochwalił - nowy super szybki system błyskowy
malezet napisał/a:
Ricoh się pochwalił

A PF Staff (zespół amerykańskiego forum pentaksowego) pisze:
"The product is not developed or officially endorsed by Ricoh Imaging."
=
Mało tego, system działa "plug and play", czyli nie trzeba nowego "firmware",
oraz jest również dla aparatów aps-:K-3, K-3II, KS1, KS2
Przy K-S synchronizacja do 1/8000 s!
!!! :)
=
cena podana to cena za zestaw, czyli lampa+statyw+modyfikator (pewnie...)

więcej

filmik
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
jaad75 rozgryzłeś jak oni to zrobili? Jakiś trick w oprogramowaniu i oszukanie aparatu?
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
x4rd napisał/a:
jaad75 rozgryzłeś jak oni to zrobili? Jakiś trick w oprogramowaniu i oszukanie aparatu?


Pan Joachim służy pomocą i wyjaśnia. (Niestety po niemiecku... Ale to sam inżynier tego ustrojstwa.)
:)


Po drugie - nie zrobili tego tylko z Pentaxem, lecz ze wszystkimi kamerami, również Canonem, Nikonem i Sony.
A translejtgógle tłumaczy tak:
"PRIOLITE z Dolnej Frankonii Würzburgu opracowała rewolucyjne rozwiązanie, które pozwala fotografowi użyć wszystkich czasów otwarcia migawki oferowanych przez aparat, nawet do ultra-szybkiego 1/8000 sekundy."
źródełko Tamże podano numer telefonu, aby móc zadzwonić i zapytać jak-to-działa...

==
zdjęcie fajne, 1/8.000, iso 320, f/11
http://u.jimdo.com/www400...ymphonie-at.jpg
=

Cena katalogowa lampy 500Ws - 2.016 ojro, 1.000Ws - 2.340 ojro

==
Ciekawa sprawa z panem Joachimem, założycielem Priolite, inżynierem, który po 17-u latach pracy w firmie Hensel, odszedł, by się zająć prudukcją przez siebie wymyślonych lamp. Wszystko produkowane w Niemczech.
Co za gość!
 
tatizek  Dołączył: 09 Lut 2010
Z opisu na stronie producenta wynika, że to system działający podobnie do pentaxowego HSS, więc nie jest to jakiś nowy wynalazek ale dodali wyzwalanie z pentaxowych body. System ma zdalne sterowanie (radiowe) z możliwością sterowania 4 grup po 9 urządzeń. Lampy mają dużą moc (do 1000W/s), możliwość zasilania z akumulatorów w terenie i może działać z każdym Pentaxem, który ma tryb HSS. W opisie nie wspominają o PTTL więc pewnie ustawienia są manualne.
 

malezet  Dołączył: 30 Kwi 2010
jaad75 napisał/a:
malezet napisał/a:
Niestety trzeba kupić lampę firmy priolite >700$.
Nie $700, tylko ~$2000 za 500Ws.
To jest rewelacja zwłaszcza dla użytkowników 645Z i w sumie lepsze rozwiązanie od szkieł LS, bo daje możliwość synchronizacji do 1/4000s, czyli wyraźnie szybciej niż konkurencja.


A tak, źle popatrzyłem.
Nie zastanawiają Was spore rozmiary tego wyzwalacza? Może tam jest jakiś detektor fal elektromagnetycznych, wysyłanych przez mechanizm migawki?
 
MT 01  Dołączył: 21 Gru 2011
Achim; Nota bene popularne imie na Slasku ;-) Przeprowadzill prezentacje swojego produktu totalnie wyluzowany- "hmm jak przesune zdjecie?" ;-)
 
darkduch  Dołączył: 29 Cze 2008
romeck, zdjęcie które dałeś za przykład jest całkowicie nietrafione. W studiu jak chcesz zamrozić ruch 1/8000 nie jest potrzebna, ot:
http://2.bp.blogspot.com/...g/s1600-h/2.jpg i to jest z k20d + af540, z wystarczającą szybkością ;-)

Ogólnie hss nie nadaje się do mrożenia ruchu, bo przez to że lampa sobie pobłyskuje, całość trwa dłużej niż jedno szybkie wyładowanie i ruch zmrożony nie jest.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
tatizek napisał/a:
W opisie nie wspominają o PTTL więc pewnie ustawienia są manualne.
_________________
To oczywiste.
darkduch napisał/a:
romeck, zdjęcie które dałeś za przykład jest całkowicie nietrafione.
Czyżby? :-P
darkduch napisał/a:
W studiu jak chcesz zamrozić ruch 1/8000 nie jest potrzebna, ot:
http://2.bp.blogspot.com/...g/s1600-h/2.jpg i to jest z k20d + af540, z wystarczającą szybkością ;-)
Taa, zwłaszcza jak trzeba oświetlić coś większego i użyć modyfikatorów.
darkduch napisał/a:
Ogólnie hss nie nadaje się do mrożenia ruchu, bo przez to że lampa sobie pobłyskuje, całość trwa dłużej niż jedno szybkie wyładowanie i ruch zmrożony nie jest.
Nadaje się dokładnie tak samo, jak migawka szczelinowa, czyli ruch jest zamrożony, ale w niektórych przypadkach pojawiają się zniekształcenia. W większości typowych przypadków nadaje się znakomicie, w części się nie sprawdzi lub sprawdzi się gorzej niż ultrakrótki błysk.
Do tego dochodzi jeszcze kwestia gaszenia zastanego - błysk musi być nie tylko krótki, ale i mocny na tyle, by można było mocno przymknąć przysłonę, czy założyć ND. W przypadku rozwiązań HSS-podobnych nie ma tego problemu, choć pojawia się oczywiście kwestia kontroli ilości światła i tego, że lampy z długim błyskiem są generalnie gorsze w typowych zastosowaniach studyjnych,. IMHO najlepiej wypadają rozwiązania jak u Profoto, czyli "prawdziwy" tryb HSS i szybka lampa IGBT, tyle, że to z kolei wymaga już dedykacji systemowej...
 
darkduch  Dołączył: 29 Cze 2008
Rozumiem że coś większego + modyfikatory spowalniają światło? Bo jak dla mnie to rozchodzi się ono z taką samą prędkością... I jak mamy studio odpowiednie to nie jest problemem ograniczenie światła do minimum ;-) rzekłbym że każde światło zewnętrzne może zaburzać powtarzalność ekspozycji co oznacza że to nie jest porządne studio i tyle.

Dlatego mocny błysk i HSS to dla mnie różność. Może i lampa ma 1000Ws ale ile ma przy HSS? Większość lamp jednak ogranicza moc by wydążyć z serią błysków.
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
darkduch napisał/a:
romeck, zdjęcie które dałeś za przykład jest całkowicie nietrafione.
Ale to nie ja. Uwagę proszę skierować do p. Joachima :)
Wiem czym jest HSS oraz nawet posiadam 540-kę...
darkduch napisał/a:
Rozumiem że coś większego + modyfikatory spowalniają światło?

???

==

No, proszę! falconeye używa Priolite i tu są jego dwa grosze w sprawie
(Nawiasem pisząc, kolega jaad75 także tam wrzuca swoje trzy grosze :) )


jaad75 napisał/a:
u Profoto

sprawdziłem cenę u polskiego dystrybutora (monolajtpeel) i cena jest ok. 50% większa, zestaw z B1 500Ws za 3170 ojro, jest juz B2 250
HSS tylko dla nikonów i kanonów...
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
darkduch napisał/a:
Rozumiem że coś większego + modyfikatory spowalniają światło?
Wymagają większej ilości światła niż daje skręcona 540-stka. A nawet kilka 540-stek, bo łączenie speedlightów jest normą w takich zastosowaniach.
darkduch napisał/a:
Bo jak dla mnie to rozchodzi się ono z taką samą prędkością...
Ale co ma do tego "prędkość światła"? :roll:
darkduch napisał/a:
I jak mamy studio odpowiednie to nie jest problemem ograniczenie światła do minimum ;-) rzekłbym że każde światło zewnętrzne może zaburzać powtarzalność ekspozycji co oznacza że to nie jest porządne studio i tyle.
Tylko, że mając taką małą ilość światła, jaką daje skręcona 540-stka, mamy tylko możliwość oświetlenia z bliska małych przedmiotów lub otwarcia przysłony i podniesienia (znacząco) czułości, co stwarza problemy z ilością zastanego (bo trzeba jeszcze wykardować, wyostrzyć itd), nie mowiąc już o tym jak niski daje to komfort pracy i wachlarz możliwości dla np. poruszającego się modela.
darkduch napisał/a:
Dlatego mocny błysk i HSS to dla mnie różność.
Tyle, że najwyraźniej masz nikłe pojęcie o co chodzi...
darkduch napisał/a:
Może i lampa ma 1000Ws ale ile ma przy HSS?
Lampa daje tyle samo, to czas naświetlania ogranicza ilość światła, dokładnie tak, jak przy naświetlaniu zastanego.
darkduch napisał/a:
Większość lamp jednak ogranicza moc by wydążyć z serią błysków.
Ta lampa nie daje serii błysków, tylko jeden długi.
Powiedzmy, że przy 1/400s ma ekwiwalent 500Ws, przy 1/800s - 250Ws, 1/1600s - 125Ws, 1/3200s - 62.5Ws, czyli niewiele mniej, niż ma 540-stka na max, a żeby uzyskać mrożenie ruchu na tym poziomie, trzeba ją skręcić conajmniej do 1/4-1/8, czyli mamy ekwiwalent ilości światła 4-8 skręconych 540-stek. Tyle, że do tych wyliczeń należy dolożyć to, do czego przeznaczone jest typowo krótkie synchro, czyli gaszenie zastanego - przy tej samej zdolności morożenia ruchu, mamy zastane w plenerze zgaszone o 4EV, czyli o tyle więcej musiało by być 540-stek, żeby przebić przymkniętą przysłonę i/lub ND, żeby uzyskać to samo naświetlenie, co daje nam liczbę od 64 do 128 speedlightów. Tyle trzeba by użyć, żeby uzyskać ten sam efekt, który w plenerze daje jedna 1000W Priolite HS. Policzmy teraz cenę (o wygodzie używania już nie wspominam), zakladając nawet, że te speedlighty, to najtańsze chińczyki...
romeck napisał/a:
HSS tylko dla nikonów i kanonów...
Tylko, że tam jest "prawdziwy" HSS, czyli seria błysków, a nie jeden długi... Oczywiście rozwiązań dla C i N wykorzystujących sztuczkę z odpowiednim wyzwoleniem długiego błysku jest multum, do tej pory nie było takich dla Pentaksa.

 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
jaad75 napisał/a:
Oczywiście rozwiązań dla C i N wykorzystujących sztuczkę z odpowiednim wyzwoleniem długiego błysku jest multum

Może troszkę nie w temacie, ale podobnym rozwiązaniem uszczęśliwił mnie, aktualnie użyszkodnika Fuji, malutki Nissin i40. Same majstry z FF nie wiedzieli że mają synchro z TTL-em 1/250 a w manualu do oporu. Tam też jest jeden długi błysk. Z tym, że to maleństwo. iso 200;1/4000;f1,4 zasięg około 3m.
No ale ta "bestia" od Priolite i 645z, hmm... po prostu ślinotok ;-)
 
darkduch  Dołączył: 29 Cze 2008
jaad75, ja mówię o użyciu studyjnym, gdzie nie trzeba wygaszać światła zastanego bo zakładam jego brak. W takiej sytuacji otwarcie przysłony albo podniesienie iso, albo użycie zwykłych lamp, a nie jakiś super synchronizujących imho jest wystarczające.

Jeżeli nie wiem o co chodzi w HSS czy długim błysku to wytłumacz mi jak seria albo jeden błysk trwający blisko 1/180 sekundy (aby zdążyła przelecieć cała migawka na 1/4000) ma mi całkowicie zatrzymać ruch, przy dodatkowo ostrym południowym słońcu?
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
darkduch, sam sobie odpowiedziałeś:
darkduch napisał/a:
migawka na 1/4000
:-P
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
darkduch napisał/a:
jaad75, ja mówię o użyciu studyjnym, gdzie nie trzeba wygaszać światła zastanego bo zakładam jego brak.
To nie jest całkowity brak, bo zawsze coś się świeci. W użyciu studyjnym wystarcza lampa z krótkim błyskiem i klasyczne synchro. Tyle że lampa tak słaba jak 540-stka skręcona powiedzmy do 1/8, nie mówiąc już o jeszcze krótszych czasach błysku, nadaje się w pojedynkę tylko do niewielkich rzeczy, zwłaszcza jeśli dołożymy do niej jakieś modyfikatory.
darkduch napisał/a:
Jeżeli nie wiem o co chodzi w HSS czy długim błysku to wytłumacz mi jak seria albo jeden błysk trwający blisko 1/180 sekundy (aby zdążyła przelecieć cała migawka na 1/4000) ma mi całkowicie zatrzymać ruch, przy dodatkowo ostrym południowym słońcu?
Tak samo, jak zatrzymuje go migawka szczelinowa przy świetle zastanym - odpowiednio zsynchronizowany długi błysk niczym się od niego w tym aspekcie nie różni. Jakoś artefakty z rolling shutter nie są powszechnym problemem w typowej fotografii akcji.
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Długa migawka wygląda tak:
błysk**********|migawka|*********koniec błysku
HSS w wersji spawarka wygląda tak:
*|m*i*g*a*w*k*a|*
Dlatego HSS nie nadaje się do mrożenia szybko poruszających się obiektów. Nawet przy krótkim czasie coś szybkiego przmieści sie w kadrze, zbierze kilka błysków i wyjdzie rozmazane.
Przy długim błysku decyduje wyłącznie migawka. Tak po krótce.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
denvi napisał/a:
Dlatego HSS nie nadaje się do mrożenia szybko poruszających się obiektów. Nawet przy krótkim czasie coś szybkiego przmieści sie w kadrze, zbierze kilka błysków i wyjdzie rozmazane.
Nie, błysk stroboskopowy w "prawdziwym" HSS/FP jest na tyle wysokoczęstotliwościowy, że zachowuje się jak jeden długi puls światła - nie ma tu większej różnicy jeśli o mrożenie ruchu chodzi.
Przy niektórych kierunkach i dużych szybkościach sama migawka szczelinowa da ukośne zniekształcenia, niezależnie, czy to w świetle ciągłym, czy błyskowym.
Tu widać to dość dobrze:
http://www.robgalbraith.c...d=7-10053-10715
przewiń do "Einstein 640 vs continuous light".
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
Kończynami się zapierał nie będę, ale zarówno w P jak i w C z wykorzystaniem lamp reporterskich przy czasach rzędu 1/500 - 1/1000 fruwające przedmioty były wyraźnie rozmazane. No przy 1/4000 to już właściwie różnicy nie robi. Może są na rynku jakieś cudeńka które nie dają tego efektu? Się "wymondrzam" na podstawie własnego doświadczenia z dedykowanymi lampkami z HSS. Najlepiej to wychodzi na razie na Fuji z długim błyskiem kundelka od Nissina.
Tak przy okazji. Ciekawe, czy ktoś używa i40 do innych systemów, czy tam jest spawarka, czy świeci długim błyskiem?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach