baddog  Dołączył: 17 Sty 2013
ZESTAW: lampa błyskowa, softbox, statyw
Cześć!

proszę o poradę,

Chciałbym uzupełnić akcesoria fotograficzne. Dokupić statyw, softbox.
Niestety jest taki wybór, że kompletnie nie mam pojęcia co kupić, co można a czego nie.
Chciałbym zrobić to możliwie tanio, jako, że zdjęcia to jedynie hobby, nie praca.
Mam następujące pytania:
1. Czy można kupić softbox, do którego można zamontować statyw z głowicą na żarówki (użytek domowy) oraz jednocześnie, aby ten statyw miał opcję wymiany na głowicę pod lampę błyskową (użytek zewnętrzny).
2. Chciałbym, aby statyw był wysoki i zginał się przynajmniej tak, aby można było pod kątem ok. 45* zrobić oświetlenie od góry. (czyli minimalna wysokość dolnej krawędzi 190 cm ?)
3. W internecie można kupić softboksy z głowicami na żarówki. Niektórzy reklamują, że jedna żarówka to np. 180W, Czy jest to moc już po odbiciu światła od wewnętrznej części softboksa? Jest to już spora moc.

Dzięki, oglądam i wertuję, ale może ktoś pomoże?
Pozdrawiam!
 
darkduch  Dołączył: 29 Cze 2008
Jaki masz teraz sprzęt? Lampy systemowe? Blendy itp itd? Jesteś świadomy różnic w pracy ze światłem ciągłym a światłem błyskowym?

180W z żarówki, to po prostu żarówka jak do żyrandola tylko mocniejsza.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ad1.
Tak. To kwestia mocowania - polecałbym raczej parasolko-softbox: mocujesz to do uniwersalnego uchwytu parasolkowego. Do tego możesz podpiąć błysk lub światło ciągłe.
Ad2.
Tu potrzebny jest po prostu boom.
Ad3. 180W to jest żadna moc, nawet bez modyfikatorów. Po włożeniu tego do softa tracisz ok. 2EV. Błysk pod tym względem jest nie do pobicia na chwilę obecną, przy czym warto śledzić rozwój LEDów...

Za Darkduchem - masz świadomość różnicy światła ciągłego i błysku?
 
M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Duży statyw dwusekcyjny wynosi lampę na wysokość ponad dwóch metrów, a czterosekcyjny na wysokość 3,3m. jest zdecydowanie tańszy od statywu tylu boom.
Co do lamp - żarówki to są dobre do oświetlania pokoju. Te mocniejsze też. A do fotografii potrzebujesz błysku i wyjdzie to zdecydowanie taniej i bardziej mobilnie, niż zbudowanie o podobnej mocy zestawu światła ciągłego. Światło ciągłe potrzebne jest w czasie filmowania, a przeszczepienie tych urządzeń na niwę fotograficzną w ostatnim czasie jest rozwiązaniem nowatorskim i niekoniecznie dobrym.
Co do lamp to chyba najlepszy stosunek jakości do ceny mają chińczyki zwłaszcza modele CY - oparte na bardzo dobrych markowych i długowiecznych palnikach. Jest to szereg lamp o mocy 200,300,400 i 600 Ws. Przy czym jedyną, aczkolwiek dosyć dużą wadą jest mały stopień regulacji mocy błysku. Więc jeśli potrzebujesz niezbyt silnego błysku, a jednak z możliwością podkręcenia lampy do silnego błysku skup się na modelu 300 lub 400, model 200 dobrze posłuży jako doświetlenie tła, 600 to już silna lampa, która przy pełnej mocy pozwoli zejść do bardzo niskich przesłon rzędu f16 przy iso 100 w średnim studiu i zastosowaniu dwóch sztuk.
Na plus solidna budowa z metalu, mocowanie bowensa, niezawodność i odporność na ciągły cios pracy.
 

baddog  Dołączył: 17 Sty 2013
Po pierwsze dziękuję za odpowiedzi.

Pytanie o różnicę światła ciągłego od błysku flesza wydaje mi się dziwne, tj. możliwe, że czegoś nie wiem, więc za chwilę doczytam. Światło ciągłe wydaje mi się po prostu wygodniejsze we wnętrzach, mogę się mylić.
Obecnie posiadam lampę błyskową Metz (50 AF-1) z nadajnikiem do Pentaxa KII. Chciałbym po prostu zmiękczyć, lub wręcz rozproszyć cienie na zdjęciach, także zacząłem oglądać softboxy, a w internecie to większość (chyba z 90%) ze światłem ciągłym, więc wydawało mi się to dobre i potrzebne :roll: rozwiązanie. Może wystarczy mi sam flesz (?) + statyw na flesz (tj boom lub dwusekcyjny) albo + parasol / softbox?
Niemniej jednak już wiem coś więcej.
Czyli boom lub statyw dwusekcyjny (wstyd się przyznać, ale w literaturze, którą czytałem nawet nie poznałem tych określeń) pod lampę błysk - okej oraz softbox bez gwintów żarówkowych. Tylko pytanie, które wybrać, aby pasowało i nic nie spadało/przewracał się?
 
M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Inaczej. Powiedz nam jaka kwota dysponujesz i co chcesz fotografować. A my postaramy sie Tobie odpowiedzieć zgodnie z naszym doświadczeniem uwzględniając budżet.
O świetle ciągłym zapomnij bo to ślepa uliczka. Błysk z Lampy błyskowej zmiękcza sie poprzez dyfuzory, parasolki, softboxy czy po prostu poprzez odbicie od płaskich powierzchni. Zacznijmy od środków finansowych.
 
darkduch  Dołączył: 29 Cze 2008
baddog, pytam bo to istotna różnica, tak jak koledzy piszą, odpuść światło ciągłe, a już z tego co piszesz próba we wnętrzach światło ciągłe a na zewnątrz flesh to wydaje mi się dziwne (ofc mówimy o ograniczonym budżecie, jeśli masz nieograniczony to filmowe źródła światła zrobią Ci wszystko czego potrzebujesz ;-) )

Pytam o sprzęt bo to oznacza w pewien sposób co już wiesz, przejrzałem Twoją stronę ze stopki i bardzo ładne zdjęcia, aż dziw że nie święcone.

Jaki to jest wyzwalacz? Bo tutaj jak wszedłeś w system to też rozbudowa od tego zależy.

Ja dysponuję zestawem:
- 2x YN-560 III (lampa błyskowa reporterska (ostatnią kupiłem 2 tygodnie temu za 260zł w promocji w sklepie)
- wyzwalacz z nimi współpracujący (RT-600) ? czy jakoś tak i dodatkowo 2 odbiorniki yn 602 (bo mam też lampę pentaksa i starego nikona)
- uchwyty do statywu na lampę i parasolkę
- 2x quantum air 260? taki standard (w zestawie miałem futerał, mieszczący 3 więc mam 2 włożone + parasolki)
- 2x parasolki białe duże (120cm? 100?) do tego jedna mniejsza i jedna odbijająca srebrna.
- duża blenda

Uważam że to w miarę tani zestaw (kompletowałem i myślałem nad nim długo) pozwala na mniej więcej coś takiego: (zdjęcia dość stare, ostatnio jakoś mi nie po drodze robić):

Zastane + lampa z parasolką białą na statywie trzymanym w poprzek po prawej i góry


3 zdjęcia zastane + lampa z parasolką białą po lewej stronie, na ostatnim widać w oczach odbicie ustawienia lampy






Zastane + lampa z parasolką + blenda:




Dalej zdjęcia z improwizowanego studia: (w świetlicy osiedlowej)

Lampa + parasolka + blenda modelka, druga lampa tło:


Lampa + parasolka + druga lampa delikatna kontra, bez świecenia na tło


2 lampy w ustawieniu calmshell


Dlatego ważne jest do czego Ci te lampy mają służyć i jaki masz budżet. Z tym co masz przy dokupieniu statywu (tani chińczyk) + parasolki + uchwyt możesz naprawdę ładnie wycisnąć dużo rzeczy.

Osobiście teraz, jakbym miał więcej pieniędzy celowałbym w lampy studyjne dodatkowo zasilane z akumulatorów czy to quatnuum r+ 600 czy coś podobnego, aby mieć dużo światła + możliwość wyjścia.

Odnośnie akcesoriów boom - super, tylko musisz mieć stabilny statyw, przeciwwagę, parę worków z piachem. Już sam zwykły statyw z parasolką potrafi ładnie polecieć. Trzeba o tym pamiętać zawsze. Tutaj lepiej działają softboxy. (choć ich nie używam to ogólnie mobilne są te rozkładane jak parasole).

Poszukaj może "softboxo-parasolka" tylko taka z umieszczeniem lampy nie na końcu na przez jeden bok parasola ;-) wydaje mi się sensowniejsza.

Tak czy siak, czekamy na więcej informacji ;-)
 

baddog  Dołączył: 17 Sty 2013
Łał! Nie spodziewałem się tak rozszerzonej odpowiedzi, co jest bardzo miłe, dziękuję. Zaskoczyły mnie portrety zewnętrze, sam robiłbym je zapewne z blęndą, aby pojawiło się troszeczkę więcej cienia. (tak jak z reszta widziałaś w moim portfolio.
Czuje, że troszeczkę oddalamy się od tematu, gdyż potrzebuję technicznych wskazówek na połączenie sprzętu. Niemniej jednak wyjaśniło mi dużo, to co tu przeczytałem. Nie potrafię określić czego jutro będę potrzebował do zdjęć, ale wydaje mi się, że ruchomy statyw jest takim must-have'm wraz z czymś co zmiękczy cień i da mi kontrolę w pomieszczeniu (nie polegając na ścianie). Wpadłem na fajny tutorial na YT. LINK
Lampa, jak wspomniałem wcześniej METZ (50 AF-1) + Aputure Trigmaster II. Aktualnie po obejrzeniu i doczytaniu interesuje mnie parasolka (przezroczysta) ze statywem.
Kończąc pierwszy post prosiłbym jeszcze o określenie czy są jakieś wymagania co do głowicy, abym mógł zapiąć parasolkę oraz przykręcić lampę do statywu/boomu. A może to parasolka ma jakiś haczyk, do którego mogę podpiąć statyw?
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Uchwyt.
Parasolkę raczej odradzałbym ze względu na światło błądzące. Paraolkosoftbox jest przy mniejszych kubaturach lepszym rozwiązaniem.
 

Marooned  Dołączył: 14 Paź 2006
Michu napisał/a:
Uchwyt.
57zł?! Jeśli się nie spieszysz, to 13zł za dokładnie to samo. Mam, korzystałem kwadrans temu ;-)
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
O to to to - słuchaj Maciusia.
Mój przykład miał na celu jedynie zaprezentowanie owego elementu.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach