Pozdrowienia. Krzysztof.
k-500, K-70, P FA 50/1.4, P 18-270, S 18-300
Czyli podpinajac stare szklo FF do cropa, warto sobie zrobic maskownice w celu poprawy jakosci obrazka.Grzechotnik napisał/a:Niektóre lepsze szkła jak np Pentaxowe 135mm F2,5 czy 200mm F2,5 już dawno temu miały z tyłu dodatkową maskownicę wielkości kadru co w dużej mierze niwelowało problem.
Dużo różności
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Waidodayo!
hungry.ant
andyspring napisał/a:Aluminium się anoduje-nie czerni.
Waidodayo!
hungry.ant
A gdzie ja coś takiego napisałem? Korpus jest ogólnie lepszy, natomiast matryca szumi o około działkę bardziej. Na ocenę klasy korpusu nie składa się wyłącznie matryca, bo w takim wypadku taki 5DIII należałoby również uznać za słabszy korpus od D600.M.K napisał/a:A skad masz takie informacje, ze gesto upakowana matryca apsc z d7200 jest lepsza od tej z d600?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Tylko w aspekcie AF-u i fps, no bo nie np w wysokim ISO. D600 to budżetowe FF, D7200 to na dziś najwyższy model DX.jaad75 napisał/a:D7200 jest lepszy od D600.M.K napisał/a:Ciekawa sprawa, ze d600 jest niewiele lepsza od d7200 jesli w ogole, a k1 jest o wiele lepszy od k5IIs.
1. Tylko soczewek jest we szkle kilka - kilkanascie, więc procent robi się zdecydowanie większy, bo licząc że soczewka ma dwie strony to granic przejścia powietrze - szkło może być ponad 20.Grzechotnik napisał/a:Jacek_Z napisał/a:Ja obstawiam bardziej zbawienny wpływ nowszych powłok antyodblaskowych. Podnosząc kontrast poprawiają ostrość.
Obstawiasz źleSkok nastąpił ale tam gdzie nikt by nie pomyślał.
Więc co się zmieniło?
Wbrew pozorom powłoki wcale wiele nie zyskały, już powłoki SMC miały transmisję na poziomie 99,8% tu nie nastąpił jakiś znaczący skok i dotyczy to każdego producenta.
To na czym zarobiono najwięcej i to bardzo dużo to tak banalna sprawa jak CZERNIENIE wnętrza obiektywu oraz wnętrza korpusu a to bardzo niedoceniana rzecz.
Czernienie ma olbrzymie znaczenie dla końcowego obrazu.
Nikogo nie obchodzi czy promienie świetlne wychodzą z układu równolegle, jak to opisałeś, tylko to czy padną jak najbardziej prostopadle na matrycę/film. Sporo teleobiektywów ma ostatnią soczewkę daleko (z tych co miałem Nikkor 180/2.8), zdjęcia nimi zrobione jak najbardziej mają GO, a przedmioty leżące o 5 m są większe niż gdy leżą o 20 m od aparatu.Grzechotnik napisał/a:Telecentryczność - polega na równoległym torze promieni świetlnych wychodzących z układu, które następnie padają na matrycę lub błonę pod kątem prostym. Nawiasem mówiąc, nie zbudowano jeszcze układu w 100%i telecentrycznego ale to bez znaczenia.
Układ taki NIE POSIADA GŁĘBI OSTROŚCI ANI PERSPEKTYWY !!! inaczej mówiąc takie same obiekty położone w odległości 5 i 20 metrów będą miały takie same wymiary - obiektywy tego typu stosuje się w automatycznych systemach pomiarowych i w zasadzie tylko tam.
W normalnej fotografii nie ma to zastosowania, a gdyby miało to niedościgniony by pewnie był Westron 135mm F4, bo ten pierwszą soczewkę od tyłu miał w odległości aż 9 cm od powierzchni mocowania albo jakieś tanie 500 z mocowaniem T2 w tych tylna soczewka leży chyba jeszcze głębiej.
Dokładnie tak. To bardziej chwyt marketingowy niż jakaś wielka zmiana, bo robiąc mocnieszego tilta zostawili by ostry tylko środek kadru. Stąd ruch nie może być duży. Marketing.Poszukiwacz napisał/a:Szybkie pytanie co do tego 5-osiowego systemu stabilizacji.
3 osie to rozumiem - kompensacja przesunięcia lewo-prawo, góra-dół, oraz w obrót wzdłuż osi obiektywu. Te dwa kolejne 'yaw' i 'pitch' też rozumiem jak działają - pochył matrycy pionowo lub poziomo. Ale takie działanie odchyla płaszczyznę obrazowania - czyli zasada identyczna jak w obiektywie typu "tilt". No więc właśnie czy to nie jest trochę na wyrost![]()
Tak to biorę na logikę - choć nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne? W sumie to 5-osi już ma Olympus i Sony w pełnoklatkowym A7II, nie wiem jak tam to się zachowuje.
cube007 napisał/a:Czyli podpinajac stare szklo FF do cropa, warto sobie zrobic maskownice w celu poprawy jakosci obrazka.Grzechotnik napisał/a:Niektóre lepsze szkła jak np Pentaxowe 135mm F2,5 czy 200mm F2,5 już dawno temu miały z tyłu dodatkową maskownicę wielkości kadru co w dużej mierze niwelowało problem.
Nikon, Pentax, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, FKD i to nie wszystko ...
Jacek_Z napisał/a:Nikogo nie obchodzi czy promienie świetlne wychodzą z układu równolegle, jak to opisałeś, tylko to czy padną jak najbardziej prostopadle na matrycę/film.
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
Było o tym wielokrotnie, sam o tym pisałem. Problem telecentryczności dotyczy dawniej produkowanych matryc i praktycznie nigdy nie dotyczył lustrzanek. Starsi pamiętają, że pierwsze kompakty cyfrowe miały zoom zaczynający się od 35mm po przeliczeniu na FF. Nawet drogie tzw. super zumy miały zakres 35 - 250mm i aby mieć szerszy kąt należało zastosować konwerter szerokokątny. Później były obiektywy zaczynające się od 28mm. Jak wyprodukowano kompakt z zumem od 24mm to taki kompakt posiadał wielki napis: WIDE. Nie był to problem z wyprodukowaniem obiektywu, tylko z wadą telecentryczności w przypadku obiektywów szerokokątnych i matryc z ograniczeniami co do kąta padania światła. Lustrzanki z powodu lustra, które musi zmieścić się między matrycą a obiektywem pozbawione są tej przypadłości. Oczywiście powoduje to, że do lustrzanek obiektywy szerokokątne mają skomplikowany układ soczewek retrofokus, ale przy okazji ten układ soczewek powoduje, że światło pada na matrycę bardziej prostopadle.Grzechotnik napisał/a:M.K napisał/a:Nie jestem bardzo obeznany, ale jestem prawie na 100 procent przekonany, ze na ostateczna ostrość dla techniki cyfrowej maja dobroczynny wpływ soczewki asferyczne i ze szkieł specjalnych. One bowiem maja wpływ na zmniejszenie takich wad jak abberacje i moze telecentrycznosc.
O telecentryczności nie pisz bo to największy bzdet jaki powstał.
Telecentryczność - polega na równoległym torze promieni świetlnych wychodzących z układu, które następnie padają na matrycę lub błonę pod kątem prostym...
Oczywiscie, przecież to MZ-D, a właściwie MR-52. Pierwsza cyfrówka Pentaxamatzll napisał/a:A wracając do K-1...![]()
Widzieliście, że Ricoh pokazało na targach pierwszą wersją K-1?
https://www.youtube.com/watch?v=QuiGHrK58Tk
od 1:35
Gdzieś publikowano więcej na ten temat?
Ale jedną z nazw było też K-1 i tę najwygodniej było przypomnieć dzisiaj...cube007 napisał/a:Oczywiscie, przecież to MZ-D, a właściwie MR-52.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Jasne, tym bardziej ze - jak widać na zdjęciach - ten korpus nie miał nazwy w czasach gdy go prezentowanojaad75 napisał/a:Ale jedną z nazw było też K-1 i tę najwygodniej było przypomnieć dzisiaj...cube007 napisał/a:Oczywiscie, przecież to MZ-D, a właściwie MR-52.![]()
(...)
http://fanmario.flog.pl
15...fanmario napisał/a:Wiele lat temu może 10 może więcej.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
fanmario napisał/a:Wiele lat temu może 10 może więcej.
PentaGrupa na FB | Zapraszam również na moją stronę poświęconą fotografii nieruchomości - bshots.pl
jaad75 napisał/a:15...fanmario napisał/a:Wiele lat temu może 10 może więcej.
fotonyf
zestawy K classic & digi & M42; MF: Mamiya RZ67; szkła i jakieś dodatki do tego wszystkiego i jeszcze L-758D
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl