igorkrupa  Dołączył: 17 Maj 2007
stansz napisał/a:
Proponuję nawiązanie kontaktu z serwisem w Apollo. Naprawy gwarancyjne wykonywane są najpóźniej w "ustawowym" terminie.
Awaria którą opisujesz najpawdopodobniej wynika z przesunięcia się wewnątrz obudowy przycisku przyklejonego taśmą klejącą dwustronną. Miałem podobny przypadek w *istDS po odebraniu z naprawy w Apollo. Usterka ta została usunięta w ciągu ok 30 min po wcześniejszym uzgodnieniu terminu dowiezienia sprzętu.
Na temat sewisu Pentaxa w Apollo nie mogę powiedzieć złego słowa. Oddałem do naprawy mojego *istDS na dwa tygodnie przed końcem dwuletniej gwarancji. Usterki które wystąpiły to jeden hot pixel i zdeformowanie gumy na gripie. Po dwóch tygodniach odebrałem aparat w którym zmapowano pixel, wymieniono znaczną część obudowy na nową i oczyszczono wnętrze i matrycę. Z rozmowy z całkiem sympatycznym pracownikiem serwisu wynikało, że zakres wykonywanych napraw stale się zwiększa. W niektórych przypadkach odsyłają sprzęt do Niemiec.


Haa czyli jest szansa ze zrobia mi ta dzwignie od przyslony w Polsce.
A powiedzcie mi co im moge zrobic jesli minie okres 2 tygodni?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
igorkrupa napisał/a:
A powiedzcie mi co im moge zrobic jesli minie okres 2 tygodni?
Pewnie dostaniesz nowy aparat. W moim przypadku tak było z K100D.

[ Dodano: 2007-10-08, 20:36 ]
igorkrupa, Podobają mi sie twoje portrety, są naprawdę niezłe.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Misiek napisał/a:
matb, może prościej, ale sprzedawca w najlepszym razie bez problemu przyjmie i szybko wyśle do Apollo, czyli i tak będzie to trwało dłużej niż załatwienie samemu...

Od sprzedawcy można zażądać wymiany na nowy, sprawny aparat. Wybór sposobu załatwienia sprawy (wymiana czy naprawa) zależy od klienta - warto odpowiednią ustawę przeczytać :-P

argawen napisał/a:
Ma, tak jest napisane w gwarancji. Słownie 14 dni.

A jak nie załatwią sprawy w 14 dni to co? Twoją kasetkę to ile naprawiali?
I jak jest z czasem rozpatrzenia zasadności roszczenia gwarancyjnego? Przy niezgodności towaru sprawa jest jasna, bo określa to ustawa. A przy gwarancji producenta?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
matb napisał/a:
A jak nie załatwią sprawy w 14 dni to co? Twoją kasetkę to ile naprawiali?
Czekałem miesiąc od dnia oddania i dostałem nową. Nie miałem z tym żadnych kłopotów. Zadałem pytanie, co z tym fantem zrobią. Sami mi zaproponowali wymianę na nowy korpus.
 

Misiek  Dołączył: 05 Lip 2007
matb napisał/a:

Od sprzedawcy można zażądać wymiany na nowy, sprawny aparat. Wybór sposobu załatwienia sprawy (wymiana czy naprawa) zależy od klienta - warto odpowiednią ustawę przeczytać :-P


Proszę nie pisz takich rzeczy bo wprowadzasz ludzi w błąd. Ustawa nie nakłada na sprzedawcę obowiązku wymiany, a wybór sposobu załatwienia reklamacji nie zależy od klienta. Poza tym sprzedawca ma obowiązek ustosunkwać się do reklamacji w terminie 14 dni (czyli do jej zasadności) i nie jest to czas na naprawę.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Misiek napisał/a:
a wybór sposobu załatwienia reklamacji nie zależy od klienta
Hm. Juz matb mi to wypomniał. Do klienta zalezy sposób załatwienia sprawy: wymiana lub naprawa. Sprawdzałem przed chwilą. Inna sprawa, że jest furtka dla sprzedawcy " Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni". Przynajmniej tak jest na stronie Federacji Konsumentów.
 

igorkrupa  Dołączył: 17 Maj 2007
argawen napisał/a:
igorkrupa napisał/a:
A powiedzcie mi co im moge zrobic jesli minie okres 2 tygodni?
Pewnie dostaniesz nowy aparat. W moim przypadku tak było z K100D.


Noto przynajmniej to dobre ze jak im wysle to mi to zrobia a jak sie nie zmieszcza w terminie to ich problem.

argawen napisał/a:
[ Dodano: 2007-10-08, 20:36 ]
igorkrupa, Podobają mi sie twoje portrety, są naprawdę niezłe.


Cieszy mnie to nie zmiernie :) Szkoda tylko ze teraz uszkodzony aparat i nie moge pykac :/
 

Misiek  Dołączył: 05 Lip 2007
argawen, dokładnie o to chodziło. Znam to z praktyki sprzedawcy :-P :mrgreen: .... I wspomnijmy jeszcze, że ma się to odbyć w "odpowiednim czasie".
Naprawdę lepiej skorzystać z gwarancji.

[ Dodano: 2007-10-08, 23:07 ]
... i zawsze lepiej umówić się wcześniej w serwisie, tam też pracują ludzie, często entuzjaści w danej branży i naprawdę można się dogadać...
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Misiek napisał/a:
I wspomnijmy jeszcze, że ma się to odbyć w "odpowiednim czasie".
Zapomniałem o tym dodać. To są te furtki właśnie.
 

Misiek  Dołączył: 05 Lip 2007
Nie chciałbym, żeby wyszło, że sprzedawcy są źli i w ogóle.
Po prostu podejrzewam, że w branży foto (ja pracuję w innej) są marże rzędu 3% i ciężko jest wymieniać klientom sprzęt, bo ktoś przychodzi do sklepu i tego żąda. Niestety takie są realia i sprzedawcy chcąc-niechcąc odsyłają sprzęt do serwisu (bo dystrybutor najczęściej ma to w d...), co dodtakowo wydłuża czas rekalmacji.

Ja osobiście zawsze korzystam z gwarancji producenta i zawsze staram się normalnie porozmawiać z serwisantami jak z ludźmi, a nie wchodzić w tryb żądaniowy i o dziwo często to działa. Stąd takie moje rady dla autora wątku.

Z serwisu Pentaxa nie korzystałem. (odpukać)
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Misiek napisał/a:
są marże rzędu 3%

Gdyby marże były w takiej wysokości to by się nie opłacało brać tego do ręki nie mówiąc o sprzedawaniu.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Zdano napisał/a:
Gdyby marże były w takiej wysokości to by się nie opłacało brać tego do ręki nie mówiąc o sprzedawaniu.
A jak myslisz Zdano, dlaczego w niektórych sklepach płacąc kartą towar jest droższy o 2-3 %. Pewnie z powodu niskiej marży i opłat związanych z prowadzeniem terminala. Czasami jest to równoznaczne z brakiem zysku.
 

Misiek  Dołączył: 05 Lip 2007
Zdano, przy okazji swojej pracy mam dostęp do cenników hurtowych na aparaty kilku firm (głównie kompakty i tańsze lustrzanki) i do allegro też mam dostęp... Serio, tak jest...
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
argawen napisał/a:
towar jest droższy o 2-3 %

To wiem. Przy spożywce, gdzie obrót jest bardzo duży te 3% marży ma sens, ale nie przy elektronice bo pod tą branżę chyba podchodzi sprzęt foto.
Misiek, jeżeli tak rzeczywiście jest, to jest to totalna bzdura, 60 zł od K100D. Przecież w takim wypadku handel tym sprzętem nie ma sensu, nie da się za to utrzymać sklepu i jeszcze zarobić.
 

Misiek  Dołączył: 05 Lip 2007
Zdano, wiem. Pracuję w branży komputerowej już ponad 10 lat. Ale to co się dzieje, powoli zmusza mnie do zmian :cry: . Szkoda, bo akurat lubię to co robię...
 

kaszalot  Dołączył: 26 Lis 2006
także zmuszony byłem sprawdzić jak działa gwarancja Pentaxa w Polsce. Do Apollo baaaardzo trudno się dodzwonić. W mojej kasetce padła wbudowana lampa. Po moich monitach u kierownika serwisu stwierdzili, iż nie mają części. Na drugi dzień (po monicie) dostałem nowy korpus.
Co ważne przesyłka w obie strony kurierem gratis!
 

igorkrupa  Dołączył: 17 Maj 2007
kaszalot napisał/a:
Co ważne przesyłka w obie strony kurierem gratis!


O to fajnie a jak to zalatwiles, ja jestem z okolicy Lublina i musial bym jechac do przedstawiciela kuriera zeby to wszystko zalatwiac poza tym ubezpieczona przesylka w DHL lub Stolicy kosztuje jakies 40zl...
 

kaszalot  Dołączył: 26 Lis 2006
Apollo za podpisaną umowę z DHL-em, nic nie musiałem załatwiać (dowiedziałem się - od NICH) ;-)
 

igorkrupa  Dołączył: 17 Maj 2007
W gwarancji pare razy wspomnieli go zgloszeniu sie do autoryzowanego punktu serwisowego, to do cholery ile ich jest w kraju ze tak sie chwala?

Warszawa, Gdynia iiiii??
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
igorkrupa napisał/a:
to do cholery ile ich jest w kraju ze tak sie chwala?
A myslisz, ze serwisy innych systemów są lepsze ? Takż mają, zdaje się , po jednym serwisie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach