MiQ27 napisał/a:Podejrzewam, że obejrzałeś tylko "wglądówkę" do Canonowskiego RAW-a - mały JPG zapisany wewnątrz na potrzeby podglądu w aparacie.
Yashica Mat124, Canon 100d
Ze co ?Eldred napisał/a:Pytanie: czy k10d też ma możliwość zmiany balansu bieli już PO zrobieniu zdjęcia tak jak GX-10?
Pozdrawiam
Paweł
-----------
Za Fafniakiem: Nie dla leniiii !!!!!!!!!!
Moje pstryki
matb napisał/a:
fajnie, ale my mówimy o wywoływaniu RAWów a nie fotoszoowaniu!!!
...
No bo co robisz wywołując RAW? Ustalasz odpowiedni WB, korygujesz kolory, winetę czy dystorsje obiektywu, czasem wyciągasz coś z cieni, czasem korygujesz ekspozycję czasem zrobisz coś z szumem i w sumie tyle. CO to za obróbka graficzna jest?
matb napisał/a:
Robiąc JPGI zamiast labu zdajesz się na aparat.
matb napisał/a:
... I co to ma wspólnego z kompozycją czy warsztatem fotograficznym?
matb napisał/a:
Chyba tyle, że umiejętność wywołania RAWu właśnie do podstawowych umiejętności fotografa cyfrowego należy![]()
GrzegorzQ
przedwczoraj MZ-30, wczoraj ZX-L, dziś K100D
+360FGZ+ Tamron 18-250, stara portretówka, pierścienie, konwerter 2x i ... starcza
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
matb napisał/a:Poza tym tech mechanizm "ręcznego" ustawiania balansu bieli w kasetce budzi we mnie podejrzenia, że on tak średnio dokładany jest. Ja się nie znam na tym za bardzo, ale robiąc "fotkę" białego czasem na LCD pokazuje mi kolor średnio przystający do tego co powinno być, ale niby jest "OK". A czy jest na prawdę OK, to ja do końca nie wiem....![]()
k100d Super + SMC 18-55 + SMC-M 50/1.7 + Sigma 70-300 APO DG Macro
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
GrzegorzQ napisał/a:nie neguję wartości, ważności i możliwości jakie daje "postprocessing cyfrowy" - jednak wyżej stawiam "analogowy preprocessing"
Dlaczego trzeba? JPG to z założenia produkt końcowy i w dodatku kompresja stratna, czyli każde jego przetworzenie musi skutkować utratą jakości. Czy pomimo tego zdjęcie, które nie przeszło przez PS-a nie ma prawa ujrzeć światła dziennegobriho napisał/a:nawet jpeg-i trzeba poprawiać, choćby kosmetycznie.
K100D Super KIT + Tamron 28-75/2.8
Zasadniczo, to zdanie jest prawdziwe. Chyba, że tak zaprzyjaźnisz sie z aparatem, że w lot będziesz stosował korekcję ekspozycji (w razie potrzeby, ale już wiesz, o potrzebie jej wprowadzenia przed zrobieniem zdjęciapavlos napisał/a:zdjęcie, które nie przeszło przez PS-a nie ma prawa ujrzeć światła dziennego
Ż jest P... p.
K100D Super KIT + Tamron 28-75/2.8
Pentax, szkło, lampy, tło i co?
W zamierzchłych czasach błon zwojowych, filmów małoobrazkowych i powiększalników znakomita większość użytkowników oddawała filmy "do wywołania", co oznaczało również zrobiebie odbitek "po jednej z każdego dobrego". Bardziej masochistycznie nastawieni blokowali w sobotę wieczorem (do niedzielnego popołudnia) łazienkę i rozkładali powiększalnik i kuwety na desce nad wanną. Z tej niezwykle romantycznej działalności pozostały w domu albumy z fotkami (zwykle) 6x9, które teraz można pooglądać przy okazji rodzinnych spotkań.pavlos napisał/a:Wszystko jest więc kwestią indywidualnych ambicji, chęci oraz wyboru sposobu spędzania wolnego czasu
pavlos napisał/a:Każdy robi to, co lubi
Ż jest P... p.
Wiemzorzyk napisał/a:Bardziej masochistycznie nastawieni blokowali w sobotę wieczorem (do niedzielnego popołudnia) łazienkę i rozkładali powiększalnik i kuwety na desce nad wanną.
K100D Super KIT + Tamron 28-75/2.8
dukkha samudayo ariya sacca
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:kupiłbym nikona d40 ale po waszych komentarzach stwierdziłem że jest to sprzęt dla mnie zbyt ambitny i skomplikowany.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl