potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
No nie.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Ryszard napisał/a:
Trzeba forum podzielić na dwie szpalty.

Na trzy. Środkowa była by dla limitedów FA, które załatwiają wszystkie bolączki niedostatki strony lewej i prawej.
Przy okazji protestuję przeciw pomysłowi usytuowania APSC po stronie lewej.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
potraff napisał/a:
No nie.
No nie bądź taki skryty, co to?
rychu napisał/a:
protestuję przeciw pomysłowi
W zasadzie masz rację! :mrgreen:
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Ryszard napisał/a:
co to?

SMC 24 f2,8.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Ja na ff wolałem 28mm choć nawet 24mm byłoby lepsze na codzień...
 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
Ja niedawno pozbyłem się DA35 f/2.4 i zakupiłem FA 35 f2. Wrażenia? Cóż, przez 4 lata użytkowania próbowałem się przekonać że DA35 f/2.4 jest tak dobrym obiektywem jak o nim piszą, ale się nie udało. Wystarczyło natomiast kilka próbnych fotek wykonanych FA35 by się w nim zakochać. Te obiektywy to zupełnie różne instrumenty. FA bije na głowę DA jeśli chodzi o mikrokontrast i zakres tonalny. Obrazek z DA był płaski i przekolorowany, podczas gdy zdjęcia z FA mają piękną głębię oraz idealnie zbalansowane nasycenie kolorów i kontrast. FA pięknie pokazuje ludzi - wyglądają jak żywi, czego niestety nie mogłem powiedzieć o DA.

I to właśnie FA35 Ci polecam. W założonym budżecie kupisz go bez problemu. Alternatywnie FA28 f/2.8. Kiedyś miałem i zamieniłem na DA21. Nie żałuję, ale czasami chciałbym jeszcze FA28 popstrykać.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
slava3 napisał/a:
zakres tonalny

Obiektyw odpowiada za zakres tonalny? Ciekawe.
 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
Enzo napisał/a:
slava3 napisał/a:
zakres tonalny

Obiektyw odpowiada za zakres tonalny? Ciekawe.

Przejścia tonalne, gradienty - to miałem na myśli.
 
pbskarpy  Dołączył: 09 Sty 2012
Hej.

Witam po czasie. Padło chyba na to, że kupię nówkę Pentaxa 35 2.0. Ale!

Widzę na necie takie modele:
- 35 2.0 HD FA za jakieś 1100 zł.
- 35 2.0 SMC FA AL za jakieś 2200 zł

Który z nich jest poważniejszym graczem, którego to tak zachwalacie?

Dziekuje
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Pbskarpy, to ta sama konstrukcja pod względem optycznym. Ten z HD ma nowe powłoki. Bierz tańszego.
Będziesz pan zadowolony 😊
 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
Ja powyżej zachwalałem tego droższego czyli FA35, z tym że ja nabyłem używkę z 1000 zł (jak nowy, made in Japan) Niby ta sama konstrukcja optyczna ale wersja HD zdobywa przeciętne opinie na pentaxforums. O DA35 f2.4 też niektórzy mówili, że to ta sama konstrukcja co FA35, a ja widzę przepaść między tymi szkłami. Wersja HD na pewno będzie lepsza pod słońce. Cokolwiek kupisz sprawdź czy nie masz zdecentrowanego egzemplarza bo obecna kontrola jakości w Pentaksie pozostawia wiele do życzenia. Gdy kupowałem DA50 f1.8 to dopiero 3. egzemplarz okazał się wolny od tej wady.
 
pbskarpy  Dołączył: 09 Sty 2012
No to chwila. Z czego wynika wyższa cena za gorszy model?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Zapasy magazynowe ze starych, drogich dostaw.
 
pbskarpy  Dołączył: 09 Sty 2012
Kurde. Jedno zdanie i mam mały mętlik w głowie. Powinienem kupic HD czy starsza wersję AL? Jakieś różnice w obrazku?
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Obie wersje są AL, układ optyczny mają taki sam, różnią się powłokami i obudową (oraz osłoną przeciwsłoneczną). Wg mnie stary jest ładniejszy. ;-) Weź tańszy.
 
pbskarpy  Dołączył: 09 Sty 2012
Kupiłem 35 F2 HD. Kilkanaście fotek zrobiłem. Natomiast nie czuję tego obiektywu i kadrów, które mogę nim robić. W 10-20 wiem, że mogę polecieć szeroko, w 50-tce fajnie portrety wychodzą nawet. Cieszę się z zakupu 35-tki, ale muszę z nią jeszcze polatać i sprawdzić gdzie się nada. Myślę, że może ulica...?
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Ulica - tak. Street - niekoniecznie.
A słyszałeś takie powiedzenie, że standardem to trzeba umieć robic zdjęcia? ;-)
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Dla mnie subiektywnie standard to taka ogniskowa, w której kąt widzenia mojego oka i aparatu (obiektyw + okular + wielkość matówki) jest taki sam lub bardzo zbliżony. Aparat staje się "przeźroczysty". Gdy go przyłożę do jednego oka i patrzę na świat obojgiem oczu to się nic nie zmienia.
Na małoobrazkowym filmie Konica + Hexanon 1,8 /40 albo Minolta + 2/45 spełniają ten warunek. Nie mam innych lustrzankowych "czterdziestek". Pewnie dla na cropie to ok. 30mm.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Na APSC standardem jest 28.
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
JacekK - dla mnie FA 43/1.9 na K-1

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach