K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
Robert N napisał/a:Jestem po małej wycieczce z tym obiektywem i muszę powiedzieć - nie żałuję.
Bardzo (!!!) przyzwoita jakość zdjęć nawet na 300 mm.
Nie ma żadnego mydła (może to mój egzemplarz).
Być może nie ma co powiększać konwerterem, ale na matrycy K-3 III jest wystarczająco ostro. Jak na obiektyw za 2000 zł brutto, to chyba jest wart więcej.
Tylko ze względu na delikatną konstrukcję tubusu radzę "parkować" obiektyw.
Jeśli ktoś chce sample, służę
K-3, K-1,Z-1,645
wybiorę pare. Masz gdzie wrzucić, czy mam utworzyć jakiś folder udostępniony ?krzyc sur napisał/a:sample K-3 w full rozdziałce
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
Robert N napisał/a:Przy odległych obiektach nieostrość obiektywu można pomylić z perspektywą powietrzną.
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
Robert N napisał/a:wybiorę pare. Masz gdzie wrzucić, czy mam utworzyć jakiś folder udostępniony ?krzyc sur napisał/a:sample K-3 w full rozdziałce
Przy odległych obiektach nieostrość obiektywu można pomylić z perspektywą powietrzną.
K-3, K-1,Z-1,645
wysłałem na priv. Potwierdź odbiór.krzyc sur napisał/a:Jak dasz radę
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
Dzięki !!Robert N napisał/a:wysłałem na priv. Potwierdź odbiór.krzyc sur napisał/a:Jak dasz radę
K-3, K-1,Z-1,645
krzyc sur napisał/a:...i o ile do jakiś 250mm wydaje się w miarę spoko (i tak trzeba przymknąć) to powyżej tego zakresy zaczyna się mydło..ale o dziwo tylko jeżeli ustawię na np. 280mm i nieskończoność..jak ustawię na bliższy obiekt to jakość obrazu ujdzie...z ciekawości podpoiłem go do K-1 w opcji FF i po za winietowaniem( stosunkowo małym, i po skadrowaniu w programie) obrazek wydaje się lepszy i ostrzejszy...
Lynne: Co ci zamówić?
Ja: Stek...
Lynne: Nie powinieneś jeść mięsa. Kobiety lubią mężczyzn niezależnych, o silnej woli...
Ja: Lynne, ja robię zdjęcia Pentaksem i obrabiam je pod Linuksem...
Lynne: Dobra, to jaki ma być ten stek? Krwisty?
Apas napisał/a:krzyc sur napisał/a:...i o ile do jakiś 250mm wydaje się w miarę spoko (i tak trzeba przymknąć) to powyżej tego zakresy zaczyna się mydło..ale o dziwo tylko jeżeli ustawię na np. 280mm i nieskończoność..jak ustawię na bliższy obiekt to jakość obrazu ujdzie...z ciekawości podpoiłem go do K-1 w opcji FF i po za winietowaniem( stosunkowo małym, i po skadrowaniu w programie) obrazek wydaje się lepszy i ostrzejszy...
To jest 'podręcznikowy' przypadek głównej przypadłości tego szkła, polegającej na słabym renderowaniu szczegółów oddalonych obiektów. Nie sądzę, by miało to związek z drganiami mas powietrza, bo czytałem/widziałem testy w których ten sam użyszkodnik w podobnych (lub tych samych) warunkach testował 55-300 PLM i 150 - 450 (takoż zoom, takoż ciemnawy) i konkluzja była taka, że o ile 55- 300 PLM to świetne szkło jeśli potrzebujemy tele do dość bliskich obiektów, tak wszystko, co jest dalej ale teoretycznie 'w zasięgu' obiektywu - jest zwyczajnie obrazowane słabo, tymczasem dużo większy, cięższy i - oczywiście droższy - zoom dawał radę o wiele, wiele lepiej. Próbowałem teraz na szybko coś znaleźć i podlinkować, ale nie jestem w stanie, musisz poszperać sam. Tak czy inaczej zaskoczenia chyba być nie powinno, biorąc pod uwagę masę, wielkość i cenę rzeczonego zooma - dość trudno się dziwić. I tak optycznie wypada duuuużo lepiej niż większość szkieł 70-300 dostępnych przed laty dla naszego systemu od Sigmy czy Tamrona.
K-3, K-1,Z-1,645
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
„Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
„Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl