alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
NPH - vuescan - skanowanie....
Boze, jak wygladaja wasze ustawienia pod powyzsza kombinacje? ZA CHOLERE nic mi z tego sensownego nie wychodzi... :-/
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Ja ostatnio testuje nowe podejscie do skanowania kolorowych negatywow. Jak na razie wychodzi OK. Tak krece suwakami, zeby miec histogram po srodku i mozliwie maly kontrast. Kolory tylko tak pi razy oko mniej wiecej. Potem w gimpie ustawiam levels dla kazdego kanalu odzielnie - takie reczne autolevels z lekka korekta i nagle dzieje sie cud - kolory sa OK. Potem tylko standardowe giecie krzywych i minimalna korekta dominanty. Jak na razie zadzialalo mi na NPS, NPC i NPZ 800. Najnowsze fota z bloga zajela mi razem ze skanowaniem moze 5 minut. Wgrzebalbym jakies NPH na probe, ale chyba nic nie znajde, bo tylko sluby na tym robilem i negatywy oddawalem :-(

dz.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Plis.... Bo toto ma jakas maske rozowawa... i ni cholery nie idzie... jestem bliski paniki...
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
alkos, czasem pomaga ustawienie "white balance" albo "auto levels" w opcji "Color balance".
 
pawelb  Dołączył: 20 Lut 2007
Re: NPH - vuescan - skanowanie....
alkos napisał/a:
Boze, jak wygladaja wasze ustawienia pod powyzsza kombinacje? ZA CHOLERE nic mi z tego sensownego nie wychodzi... :-/

Ja może jakiś dziwny jestem, ale jadę na zaleceniach autora odnośnie "batch scanning" i wychodzi OK. Tzn. najpierw preview na czysty kawałek negatywu (najbardziej przezroczysty) i "lock exposure", potem jeszcze raz preview i "lock film base color" i potem wszystkie 38 klatek na tych ustawieniach do TIFF 64 RGBI. Potem skanowanie do TIFF 48 RGB robię korzystając z zapisanych wartości "film base color", na WB "manual" i kolory są mniej więcej OK. W ten sposób skanuję całe rolki, a poszczególnym zdjęciom poświęcam trochę uwagi dopiero na etapie SILKYPIX/Picture Window Pro - inaczej nie dałbym rady ze względów czasowych.

Tylko bardzo ważne, a nie do końca opisane w instrukcji: jak się robi te "preview", żeby określić parametry skanowania dla całej rolki, trzeba ręcznie ustawić obszar, z którego ten preview ma być robiony na rzeczywiście czysty kawałek negatywu - inaczej parametry są od czapy (po "zalockowaniu" parametrów należy obszar preview/skanowania z powrotem ustawić na całą klatkę). I jeszcze jedno: czasem w Vuescan warto wyczyścić konfigurację i ustawić wszystko od nowa. Ostatnio borykałem się z ciemnymi skanami, za cholerę nie wiedziałem dlaczego, bo na filmie było OK - zrobiłem "load defaults" czy coś w tym rodzaju i od razu pomogło.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
pawelb napisał/a:
i potem wszystkie 38 klatek na tych ustawieniach do TIFF 64 RGBI. Potem skanowanie do TIFF 48 RGB robię korzystając z zapisanych wartości "film base color", na WB "manual" i kolory są mniej więcej OK.

Hmm... nie bardzo rozumiem, dwa razy skanujesz?
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Moze masz zle wywolany negatyw? Jednak cos wygrzebalem. Cos takiego mi wyszlo na w miare normalnych ustawieniach - tak jak pisalem wczesniej. Chcesz rawa?

Swoja droga, piekna sprawa z tymi negatywami. Gdybym mial to w pliku, pewnie juz 3 razy bym skasowal ;-)

dz.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Moze masz zle wywolany negatyw? Jednak cos wygrzebalem. Cos takiego mi wyszlo na w miare normalnych ustawieniach - tak jak pisalem wczesniej.


Daj lepiej skrina ustawien z VUE.

dzerry napisał/a:
Swoja droga, piekna sprawa z tymi negatywami. Gdybym mial to w pliku, pewnie juz 3 razy bym skasowal


hehe :-) No nie? :-D
 
pawelb  Dołączył: 20 Lut 2007
dan napisał/a:
pawelb napisał/a:
i potem wszystkie 38 klatek na tych ustawieniach do TIFF 64 RGBI. Potem skanowanie do TIFF 48 RGB robię korzystając z zapisanych wartości "film base color", na WB "manual" i kolory są mniej więcej OK.

Hmm... nie bardzo rozumiem, dwa razy skanujesz?

Najpierw skanuję cały film na dysk, do vuescanowskiego "RAW" (TIFF RGB + Infrared). Na tym etapie Vuescan zapisuje wszystko jak leci ze skanera, nie poddając tego żadnej obróbce, nawet nie usuwając pyłków itp. W drugim przejściu "skanuję" z dysku te "RAWy" już do normalnych TIFF - na tym etapie odbywa się czyszczenie pyłków i wstępny balans bieli.

Zaletą takiego podejścia jest to, że: a) długotrwałe i upierdliwe skanowanie negatywów odbywa się całkowicie niemal automatycznie - ot, co 15 minut wymieniam w magazynku kolejny pasek z negatywem - w ten sposób, prowadząc normalne życie rodzinne można zeskanować "na dysk" kilka filmów w dzień, b) skanowanie "z dysku" można powtarzać dowolną ilość razy, i jest ono jednak szybsze niż wielokrotne rzeczywiste skanowanie tej samej klatki, c) wykonawszy "wglądówkę" ze wszystkich 38 klatek można potem, skanując z dysku, balans bieli ustawiać dla całych serii klatek naświetlonych w podobnych warunkach - to znowu przyśpiesza i ułatwia pracę.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
ja skanuję do DNG z odwróceniem w vue, potem od ręki klikam pipetą w ACR i nigdy żadnych problemów..

chciałem coś wrzucić ale nie moge znaleźć danych do FTP. w każdym razie- jeżeli masz mocno naprawdę zaczerwienione zdjęcie, lub zaróżowione... to niezły pech, czasami,niektóre pojedyńcze klatki mają totalnie zwalone kolory, właśnie z czerwoną/różową maską.tj się film mylił z WB przy naśweitlaniu.

a jak nadal ci nie idzie, podeslij mi takiego RAW'a na maila, zobaczę u siebie:)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
pawelb, teraz juz mi sie troche rozjasnilo.

Wciaz jednak nie kapuje jednej rzeczy: ustawiasz ekspozycje i kolory dla filmu przed skanowaniem do RAW-a i pozniej jeszcze raz korzystasz z tych kolorow? :roll:

Wybacz, ale ja te metode dopiero wdrazam u siebie i jeszcze nie bardzo sie w niej orientuje.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Chyba mi sie udalo:

1. Skanuje w Minolcie jako 16bit linear (~raw)
2. W PS robie nowa warstwe, wypelniam kolorem podloza filmu
3. Odwracam ja i nadaje mieszanie "color dodge"
4. Odwracam krzywą, którą stosuję do cz-b
5. Auto-color i ewentualnie auto-levels
6. Dodaje kontrastu na krzywych....

.. i to wszystko juz z akcji :-) Jak na razie najbardziej powtarzalne wyniki w porownaniu i do trybu Color Negative minolty, i do odwracania w Vuescanie (tak, probowalem powyzsza metode z maska! tez nie to... :-/ problemem byly dziwaczne profile filmow... :-/ )


PS. Czemu te negatywy tak lapia wszelkie paprochy? ?! Jakos b&w nie jest takie lepkie...

 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006


dz.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
hej Dan, to podwójna robota, lepiej skanować do DNG rawa (można go też otwierać w Vue),
z opcją save film przy c-41 wtedy masz ice i odwrócenie negatywu,a potem w ACR'e otwierasz i na jednej klatce ustalasz parametry - potem zaznaczasz podobne dajesz synchronizacje i gotowe. wczoraj w godzinę zrobiłem ponad 120 zdjęć z wesela tym sposobem :)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
guerilla, ale w tej metodzie, o ktorej pisal pawelb, a ktora Hammrick opisuje TU , masz ustawiona ekspozycje dla filmu i zdjeta jego maske.

Testuje to u siebie, i wydaje mi sie, ze kolory mam lepsze niz te, ktore sam sobie ustwialem w TIFach.

 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
dan napisał/a:
Testuje to u siebie, i wydaje mi sie, ze kolory mam lepsze niz te, ktore sam sobie ustwialem w TIFach.
Kurde, ile razy myslalem, zeby to sprobowac. Jakos nigdy mi sie nie chce. Dobra, jutro sprobuje ;-)

dz.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
alkos napisał/a:
wypelniam kolorem podloza filmu

Skad ten kolor bierzesz? Z ramki klatki?

[ Dodano: 2007-10-30, 23:52 ]
dzerry napisał/a:
Kurde, ile razy myslalem, zeby to sprobowac. Jakos nigdy mi sie nie chce. Dobra, jutro sprobuje

Zaraz wstawie przykladowa klatke - jest duzo lepiej niz do tej pory :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dan napisał/a:
Skad ten kolor bierzesz? Z ramki klatki?


Tak, pobieram kroplomierzem z jakiegos czystego paska na poczatku, no i mi zostaje...

 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
mi zawsze kolory się b.podobały :)

mam ftp a poniżej jedna z wczoraj skanowanych klatek, tak jak opisałem powyżej




 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Kolory prosto ze skanera, zmniejszone w szopie + lekkie USM (0,3 40%):



To bardzo odpowiada tamtej sytuacji. Zacienione pole maku, popoludniowe niebo, dalszy plan jeszcze w sloncu. Ekspozycja idealna. Mysle, ze cyfra bym tego nie uzyskal :->

[ Dodano: 2007-10-31, 00:08 ]
Aha - material to Rossman 200 (z ktorym nigdy nie moglem dojsc do ladu jesli o kolory chodzi)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach