Tymeq  Dołączył: 17 Sie 2007
Cytat
Co do wyboru dell-a to napisz dokladnie do czego potrzebujesz wtedy postaram sie cos doradzic (czy do gier, czy glownie do obrobki grafiki i pracy, czy nowy, czy uzywany).


Potrzebuję kompa do pracy. Dokładniej musi dźwignąć: IDE (np. Eclipse'a), jakąś bazę danych (do paru milionów rekordów), serwer WWW, serwer aplikacyjny (choć to niekoniecznie) + środowisko a la Matlab/SPSS/Statistica. Co więcej dobrze by było, gdyby jak najwięcej miało szansę działać naraz i było to widać (=> rozdzielczość min. 1400x1050) :-) Jeśli do tego dałoby się pociupać w Cywilizację 4 - komputer idealny ;-)

Znajoma wybiera się za Ocean i myślałem o naciągnięciu ją na
takie coś .

Gator - z góry dziękuję za pomoc :-)
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Miałem w swoim życiu kilkanaście laptopów, używałem pewnie kilkadziesiąt... Delle, HP, Sony, Toshiby, Compaqi, Gatewaye, Asusy, IBMy, Acery, a nawet Alienware - od topowych modeli, do zupełnie podstawowych... Dell to rzetelna firma, ale naprawdę oprócz serii XPS nie wybija się ponad przeciętność. Wykonanie tanich modeli jest po prostu tragiczne i w niczym nie przewyższa np. Acerów (tyle, że te ostatnie mają ładniejszy design) - syfiasty plastik i słabe spasowanie. Matryce, też nie wyróżniają się niczym szczególnym - z tego co pamiętam, to Dell montuje matryce Samsunga, ale mogę się mylić... Nie wiem też co szczególnego jest w porcie szeregowym - większość moich starych laptopów go miała (podobnie jak stację dyskietek), ale obecnie nie ma raczej powodów do zajmowania miejsca na płycie, zwłaszcza, że istnieją przejściówki USB-Serial.
Najlepiej wykonane są obecnie na pewno Panasoniki z serii Toughbook, a z normalnych notebooków wciąż IBM/Lenovo, Sony i Apple. Gdybym kupował notebooka w najbliższym czasie, to raczej zdecydowałbym się na Maca, chociaż ultralekkie Sony też wyglądają kusząco.
A co do przewiezienia przez granicę - przewoziłem kilkakrotnie, po 2-3 laptopy i nikt nigdy się nie przyczepił, ale zawsze może być ten pierwszy raz, zwłaszcza, że jeśli wierzyć plotkom, ostatnio kontrolują bardziej szczegółowo przyjeżdżających ze Stanów...

[ Dodano: 2007-12-02, 20:45 ]
A i jeszcze w kwestii gwarancji:
W całych Stanach obowiązuje standardowa roczna gwarancja. Można wykupić dodatkową np. 3 letnią lub bezwarunkową, gwarantującą np. wymianę sprzętu w razie zniszczenia go z winy użytkownika. Można też wykupić gwarancję od firm trzecich pod warunkiem, że standardowa roczna gwarancja producenta nie upłynęła. Sposób realizacji gwarancji nie wynika z tego w którym stanie zakupiono sprzęt - jest zależny od polityki gwarancyjnej firmy i tego gdzie mieszczą się jej punkty serwisowe, ale najczęściej wiąże się z wysłaniem laptopa do najbliższego centrum serwisowego.
Dell nie ma realnych sklepów - wszystko sprzedają online i wysyłkowo, więc niemożliwa jest sytuacja opisywana przez gatora - gwarancja jest taka sama w całych Stanach (i najczęściej Kanadzie)...
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
jaad75, w/g strony firmowej Dell sprzedaje w realnych sklepach (150+ sklepów w stanach) z tego trzy własnoocznie widziałem w New Jersey.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
dżejpi napisał/a:
jaad75, w/g strony firmowej Dell sprzedaje w realnych sklepach (150+ sklepów w stanach) z tego trzy własnoocznie widziałem w New Jersey.

Poważnie? No to chyba, że od niedawna...
EDIT:
Sprawdziłem, faktycznie mają jeden prawdziwy sklep, otwarty w 2006 i rzeczywiście ponad 150 punktów/kiosków z demonstracyjnymi stanowiskami, w których można składać zamówienia i uzyskać informacje...
 

gator  Dołączył: 24 Kwi 2007
jaad75 napisał/a:

Dell nie ma realnych sklepów - wszystko sprzedają online i wysyłkowo, więc niemożliwa jest sytuacja opisywana przez gatora - gwarancja jest taka sama w całych Stanach (i najczęściej Kanadzie)...


jaka sytuacja przemnie opisywana jest niemozliwa ?

Oczywistym jest ze dell wszystko sprzedaje online, nawet w polsce (z ta roznica ze u nas nie kupi go osoba fizyczna). I wlasnie przy kupnie online mamy kilka opcji dotyczących gwarancji (nawet w polsce), ktore oczywiscie obnizaja lub podwyzszaja cene.

Co do gwarancji o ktorej mowilem w USA, to slyszalem o tym ostatnio na szkoleniu della w holandii (od samych pracownikow serwisu w NY) - tez mnie to zdziwilo, ale potwierdzili mi ze tak jest.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach