6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Wlasnie nie ma tak lekko. Negatyw mozesz na maksa przeswietlac, ale lekko niedoswietlisz i juz ci wychodzi kasza w cieniach. Z 200 moze byc ciezko, bo mam wrazenie, ze on i tak jest juz forsowany ze 100 - jak inaczej wytlumaczyc jego fatalna jakosc w porownaniu ze 100, a nawet 400? Poza tym dowiedz sie, czy za forsowanie nie policza ci takiej ceny, ze taniej wyjdzie kupic 400, albo nawet 800 - polecam NPZ - robie na tym kalendarz adwentowymatb napisał/a:I tu pewna wątpliwość - w zasadzie z forsowaniem superii 200 na asa400 nie powinno być większego problemu, w końcu to negatyw jest.
pozdrawiam,
dzerrry
modern art = i could do that + yes, but you didn't
Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
wiktor33 napisał/a:Negatywu w C-41 się nie forsuje!
wiktor33 napisał/a:Przewołanie negatywu barwnego powoduje zagęszczenie maski,
wiktor33 napisał/a:Natomiast przewołanie niedoświetlonego negatywu cz.b. jedynie zwiększa kontrast, zwłaszcza w światłach
wiktor33 napisał/a:Forsować można jedynie slajdy w E-6.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
wiktor33 napisał/a:Negatywu w C-41 się nie forsuje! Przewołanie negatywu barwnego powoduje zagęszczenie maski, bardzo trudne, a najczęściej niemożliwe do wykorygowania i ogromne ziarno. W ogóle jest to kompletna bzdura.
Pozdrawiam, Jurek.
Pentax K 1 II ,Irix 15 mm. 24-70, f-2,8. 15-30. f-2,8. 100 mm macro. oraz kilka szkiełek zbieranych od lat 80-tych
Jurek napisał/a:wiktor33 napisał/a:Negatywu w C-41 się nie forsuje! Przewołanie negatywu barwnego powoduje zagęszczenie maski, bardzo trudne, a najczęściej niemożliwe do wykorygowania i ogromne ziarno. W ogóle jest to kompletna bzdura.
Coś mi się wydaje że to Ty piszesz bzdury. Przez wiele lat fotografowałem w teatrze,(zawodowo) na negatywach barwnych wysokoczułych a i tak zawsze musiałem je forsować do wyższych czułości, np. 800 iso forsowałem do 1600 lub negatyw 1600 iso na 3200. ziarno było ale takie nie przeszkadzające, ładne i regularne. Z tak forsowanych negatywów robiłem powiększenia 50x60 cm, które były eksponowane w foyer teatru, wszystkie publikacje prasowe, reklamowe i inne były właśnie z tak forsowanych negatywów.
Negatywy niskoczułe 100 czy 200 iso nie bardzo nadają się do forsowania.
Negatywów nigdy nie oddawałem do wywoływania w labach.
Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
wiktor33 napisał/a:
Jeśli ktoś rozpaczliwie ratuje zepsute (niedoświetlone) zdjęcia dusząc je na siłę w wywoływaczu, to jego sprawa, ale nie nazywajmy tego dobrą praktyką.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
Ahoj.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl