dan  Dołączył: 11 Sie 2006
guerilla napisał/a:
w takim razie kompromis - jesteś jedynym człowiekiem w tej części europy który potrafi rozpoznać kombinacje film+wywoływacz

guerilla, ale ja zupelnie nie mam takich aspiracji. Traktuje to jako zabawe i nie chce z tego zadnych wnioskow wyciagac. Co innego moja wlasna ciemnia i zabawy z roznymi materialami i jednym wywolywaczem.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
dan napisał/a:

guerilla, ale ja zupelnie nie mam takich aspiracji. Traktuje to jako zabawe i nie chce z tego zadnych wnioskow wyciagac. Co innego moja wlasna ciemnia i zabawy z roznymi materialami i jednym wywolywaczem.


hej, tym razem mówiłem serio - to że ja nie widzę róznicy, nie oznacza że jej nie ma ..
a piwko na końcu właśnie było po to,żebyś nie uznał tego za mocną ironię :)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
guerilla napisał/a:
hej, tym razem mówiłem serio - to że ja nie widzę róznicy, nie oznacza że jej nie ma ..

Sek w tym, ze bardziej ode mnie doswiadczeni mowia, ze takze tej roznicy nie widza. Dlatego nie chce sie wychylac zbytnio, bo moze sie okazac, ze jak dojde do ich poziomu doswiadczenia, to przestane widziec te roznice ;-)

:-B
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
dan co do puszki B&W to sęk w tym, że takiej puszki już były, czyli dać się da. Problem tylko w tym jak i komu to sprzedawać. Kodak zrobił megaprofesjonalny aparat za wielkie pieniądze (sam aparat to też wielki i ciężki kloc) i to był błąd. Udowodnili jednak, że się da szkopuł w tym żeby ktoś teraz spróbował to samo sprzedać zwykłym ludziom w normalnej cenie. Technika poszła znacznie do przodu i taki aparat miałby dużo większe możliwości. Pozostaje czekać i mieć nadzieje. :-D
 
lipalipski  Dołączył: 28 Mar 2007
Żaba, tak, tak. I jeszcze żeby był FF, a rozmiarami podobny do MeSuper. Może być bez AF. Tylko żeby zapisywał RAWy, a nie TIFFy, jak wspomniany Kodak. :-P
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Żaba, ja liczę na to. Mam wrażenie, że wyścig w cyfrankach stał się chaotyczny. Nie ma za bardzo już co dodawać. FPS nie ma sensu. MPix - coraz więcej osób widzi, że też nie. 3 calowe ekrany wpychane na siłę do małych puszek śmieszą, a więcej i tak się nie da. LV przydatny, ale przecież w cyfrankach, z podniesionym lustrem - raczej gadżet do wąskich zastosowań. Kupować cyfrankę i jechać na LV to wyrzucenie kasy w błoto na całą tę mechanikę precyzyjną przecież. I tak dalej.

Więc - liczę na to, że jak już totalnie nie będzie czego wcisnąć - ktoś zaszpanuje wymiennymi matrycami. Co więcej - myślę, że pomysł jest tak oczywisty i (jednak) rynkowo atrakcyjny (choćby na zasadzie, że mamy to, a konkurencja nie), że na 100% szpece już od dawna o tym myślą. A że tego nie ma - być może jest to na razie trudne do wykonania przy obecnym stanie technologii, a co za tym idzie kosztowne i nieopłacalne.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
lipalipski napisał/a:
ylko żeby zapisywał RAWy, a nie TIFFy, jak wspomniany Kodak.
Przeciez w cz-b to jeden pies ;-) Ja 'rawy' z vuescana obrabiam od jakiegos czasu w lajtrumie.

dz.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Żaba, ale to tez chodzi o to jak powstaje obraz na filmie. To jest caly proces, ktory skutkuje tym, ze ziarno jest bardzo nieregularne i praktycznie nie da sie tego zasymulowac cyfra. Wiem, ze liczy sie przede wszystkim to co jest na zdjeciu, ale ja osobiscie i pewnie sporo innych uzytkownikow filmu, nie zrezygnuje z tego analogowego looku na rzecz wygody, ktora daje cyfrowa puszka do BW.

Ostrosc i ilosc detali, w moim rankingu porzadanych cech zdjecia czarno-bialego sa na dalszych miejscach. Nade wszystko cenie sobie taka swoista gestosc, niemalze fakture zdjecia z filmu, ziarno i takie tam...

Firmy produkujace sprzet fotograficzny raczej nie narzekaja na brak srodkow za ktore mogliby uruchomic badania nad cyfra do zdjec CZB. To jest jednak etap kolejny, ktory - ze wzgledu na rozmiar niezbednych inwestycji - zawsze musza poprzedzac bardzo wnikliwe badania rynku. Tak sobie mysle, ze tym ludziom decydujacym w Pentaksie czy w Nikonie, wystarczy sama znajomosc rynku, doswiadczenie i intuicja, do tego zeby w ogole nie planowac wprowadzenia takiej puszki...
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
dzerry napisał/a:
Przeciez w cz-b to jeden pies

Jeśli ten tiff ma co najmniej 12bit/kanał, to tak. Jeśli ma 8 - nie :-)

[ Dodano: 2008-01-25, 21:36 ]
dan napisał/a:
Tak sobie mysle, ze tym ludziom decydujacym w Pentaksie czy w Nikonie, wystarczy sama znajomosc rynku, doswiadczenie i intuicja, do tego zeby w ogole nie planowac wprowadzenia takiej puszki...

E tam. Jak internet długi i szeroki, słychać to samo:
- chcemy puszkę b&w, to mega wypas!
- ale kicha, bo nikt jej nie chce i dlatego jej nie będzie.
Ja tu widzę paradoks :p
 
lipalipski  Dołączył: 28 Mar 2007
A ja chcę 50'' plazmę b&w. Dlczego nikt tego nie produkuje?!
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
bEEf napisał/a:
- chcemy puszkę b&w, to mega wypas!
- ale kicha, bo nikt jej nie chce i dlatego jej nie będzie.

bEEf, a Ty bys chcial? Odpowiedz uzasadnij ;-)
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
dan, nieprecyzyjnie napisałem. Chciałbym puszkę z wymiennymi matrycami, tak jak napisałem wyżej. A Ty byś nie chciał? ;-) Uzasadnienie? Hm, doceniamy w lustrach wymienność obiektywów, prawda? Jak dla mnie nie ma się o co spierać - to byłby hit. I obstawiam, że będzie, tylko nie wiem, kiedy ;-)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
bEEf napisał/a:
A Ty byś nie chciał?

Chcialbym miec mozliwosc zamiany filmu BW z kolorowa matryca FF :-P

Moze jakas ankiete urzadzimy, co? :->
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Aha, no i moje uwielbienie dla kliszy, pleśniaków i całej tej otoczki nie wyklucza zupełnie mojej technofilii i gadżeciarstwa, jeśli o to pytasz :-) Jak widać, moja stopka rośnie (powoli) w obie strony :-)
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
dan napisał/a:
Żaba, ale to tez chodzi o to jak powstaje obraz na filmie. To jest caly proces, ktory skutkuje tym, ze ziarno jest bardzo nieregularne i praktycznie nie da sie tego zasymulowac cyfra. Wiem, ze liczy sie przede wszystkim to co jest na zdjeciu, ale ja osobiscie i pewnie sporo innych uzytkownikow filmu, nie zrezygnuje z tego analogowego looku na rzecz wygody, ktora daje cyfrowa puszka do BW.

dan ja nie twierdze, że cyfrowy B&W będzie lepszy. Będzie inny zgoda. Tylko wybacz, ale Ty wcale nie musisz go kupić możesz dalej robić na filmie OK, robisz jak lubisz. Ja chcę na cyfrze wolno mi. Jak rynek zauważy to i uzna, że jest dość takich jak ja, to zrobi któraś firma (i szczerze to w sumie jest mi obojętne która, choć mam oczywiście pewne preferencje :mrgreen: ) dla nas taki aparat. To nie musi być sprzęt dla wszystkich. Tobie nie pasi nie kupisz, mnie pasi kupię ;-) W końcu to wolny rynek :-D
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Jeszcze jedno moim zdaniem przemawia za wymiennością matryc jako nieuchronnym kolejnym krokiem rozwoju cyfrowych luster - właśnie to, że wcześniej był film. Wymienny. Do wyboru, do koloru. Jest do czego nawiązywać. Zobaczcie ten cały nowy rynek -
"dziś kupiłem nową matrycę Kodaka z tym ficzerem do zdjęć w IR. Jutro idę ją przestrzelać w plenerze, na razie widzę, że szumy przy wysokich ISO i oddanie szczegółów pierwsza klasa".
"Eeee tam, Canon robi najlepsze matryce. Mam już 10 i kolejna też będzie Canona"
:evilsmile:
 

Mertz  Dołączył: 24 Kwi 2006
Eldred napisał/a:
BTW ciekawe czy możliwe jest napisanie takiego algorytmu obsługującego matrycę, żeby pobierała ona tylko informację o jasności, czyli robiłą fotki cz/b bez w ogule zwracania uwagi na kolor, i czy poprawiło by to czasy naświetlania. Wtedy można by było robiąc RAW'ami,


Nie wiem na ile bedzie to w temacie - ale kumpel (D200) ma tak ustawiony podgląd w aparacie, że fotki ma od razu w BW (nie wiem - czy ma tak ustawione RAW-y, czy może aparat od razu naświetla dwa JPG). W kazdym razie zawsze podgląda BW, bo mówi mu to więcej o "zawartości" kadru niż kolor.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Żaba, to ze wskazuje na roznice miedzy filmem a cyfra, nie oznacza, ze staram sie mieszac osobiste preferencje z obrazem rynku i potencjalnym popytem. Wskazuje tylko na pewne pytania, typu "ilu uzytkownikow BW filmu kupiloby cyfre BW?".

To ze mi nie pasi, to pikus. Ale podobno jest tak, ze ludzi mozna grupowac w populacje wzgledem preferencji. Zastanawiam sie po prostu ilu jest takich jak ja, a ilu takich jak Ty :-)

Zeby taka puszka sie pojawila, to musi byc szansa na duze zyski z jej sprzedazy. I dalej to mozemy tylko dywagowac - jest szansa, nie ma szansy :-)
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
bEEf napisał/a:
A że tego nie ma - być może jest to na razie trudne do wykonania przy obecnym stanie technologii, a co za tym idzie kosztowne i nieopłacalne.
raczej technologia jest bo ten kodak to kilka lat temu był. Kwestia popytu i dostrzeżenia grupy konsumentów. Myślę, że taki aparat to z perspektywy firmy pewne ryzyko, na zasadzie, kto to kupi? Bo jak chcesz tanio to znaczy, że zakładasz, że zarobisz na ilości sprzedanych egzemplarzy czyli rynek masowy, a trudno powiedzieć czy rynek masowy byłby zainteresowany aparatem czarno białym. Choćby taka puszka była w cenie k100d załóżmy około 2k, ilu byłoby chętnych? Popatrz ile osób pop kupieniu body inwestuje drugie tyle w szkła? Teraz zastanów się ilu z nich zainwestuje drugie tyle w drugie body tylko do fotografii B&W. Z drugiej strony jak założysz niski popyt, czyli sprzęt będzie ekskluzywny to znowu cena jednostkowa produktu wysoka, czyli może się okazać, że sprzedaż może być za niska i wtopisz.
Wszyscy robią aparaty kolorkowe, więc stworzenie czegoś pod prąd czegoś odmiennego jest obarczone sporym ryzykiem. Myślę jednak, że ze względu na popularność filmów czarno białych ktoś się w końcu zdecyduje, oby prędko :mrgreen:
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
bEEf, chyba masz racje. To wszystko tak szybko sie rozwija, ze mozemy przyjac, iz matryce beda kiedys relatywnie tanie. Cos na ksztalt dzisiejszych kart pamieci :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach