Jarek Dabrowski napisał/a:Akurat. A 85-tka jest fajansiarsko srebrna.![]()
CytatSylwiusz, jak jeszcze czytasz ten wątek, masz jakiegoś rawa z 85-tki z dużej dziury (1.4, 1.8, 2)?
Spinner napisał/a:Podzielam zdanie JarkaW Limitedzie wielka zaleta dla mnie bylaby jego wielkosc, porecznosc, kolor - wykonanie i tak na najwyzszym poziomie...
CytatFA85/1,4 jak dla mnie za bardzo zwraca na siebie uwage... ale przyznac trzeba, ze to doskonale szklo... i najlepiej miec oba![]()
![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
emigrant napisał/a:A jak zatem porównać 2 obiektywy stałoogniskowe o różnych ogniskowych?
sylwiusz napisał/a:postaram się zrobic pare fotek podobnych do Twoich, zeby latwiej bylo sobie ocenic organoleptycznie
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
Spinner napisał/a:Moze lepiej nie dobijaj bo jeszcze mi się cholerka spodoba![]()
![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
gebi napisał/a:http://forums.dpreview.co...essage=20575879
Najważniejsze, że 77-ka wypadła jednak znacznie lepiej - może podrzucić ten link na forum Canona
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
gebi napisał/a:Po co porównywać 85 z 77 Pentaksa, jak można porównać 85/1.2 Canona z 77/1.8 limited-em, to Ci dopiero porównanie, inny aparat, inna rozdzielczość, inny crop, inne ogniskowe![]()
http://forums.dpreview.co...essage=20575879
Najważniejsze, że 77-ka wypadła jednak znacznie lepiej - może podrzucić ten link na forum Canona![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
gebi napisał/a:
http://forums.dpreview.co...essage=20575879
Najważniejsze, że 77-ka wypadła jednak znacznie lepiej - może podrzucić ten link na forum Canona
Pozdrawiam
Mariusz
Moje zdjęcia [plfoto]
----------------------
K100D, Sigma 10-20 f/4-5.6 EX DC, DA 18-55/3.5-5.6, FA 28-70/4, FA 50/1.7, F 80-200/4.7-5.6, M 50/1.7, M 135/3.5
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:Podajcie link
Sprzęt nie jest ważny. Ważne są zdjęcia.
Ze swoich nigdy nie jestem zadowolony.
fotopentax napisał/a:Jeśli mogę się wtrącić to Alek ma rację. Test ma sens wtedy, jeżeli są zachowane identyczne warunki w jakich przeprowadza się test.
Ja testy obiektywów robię tak :
1. Testuję obiektywy o identycznych ogniskowych / na tych samych ogniskowych dla zoomów /
2. Testowane obiektywy mają nastawioną tą samą przysłonę
3. Fotografowany jest identyczny motyw / kadr /
4. Identyczne oświetlenie motywu
5. Identyczna odległość do motywu
6. Mocowanie aparatu np. na statywie
7. Wyzwalanie migawki najlepiej wężykiem
8. Nastawiona ta sama czułość matrycy / filmu /
9. Nastawiony ten sam rodzaj pomiaru światła
10. Używa się identycznego nośnika matryca / film /
11. Test przeprowadzony jest na tym samym aparacie
12. Kadry testu skanowane na tym samym skanerze, przy tych samych ustawieniach skanera / dla filmów /
13. Kadry otworzone np. w Photoshopie
14. Zestawienie kadrów obok siebie
15. Równoczesne porównanie wycinków kadru o tym samym powiększeniu dla środka kadru
16 Równoczesne porównanie wycinków kadru o tym samym powiększeniu dla brzegu kadru.
Tak przynajmniej testuję swoje szkła. Pozdrawiam.
Sławek
PZ1, KX i kupa szkieł
Pozdrawiam
Mariusz
Moje zdjęcia [plfoto]
----------------------
K100D, Sigma 10-20 f/4-5.6 EX DC, DA 18-55/3.5-5.6, FA 28-70/4, FA 50/1.7, F 80-200/4.7-5.6, M 50/1.7, M 135/3.5
Michu napisał/a:Alek - wszystko pięknie, ładnie. Tylko po cecha(...) mi to?
Serio rajcuje Cię oglądanie kolosalnych powiększeń z minimalnej odległości? Widziałem nie jeden wydruk B1 (metr na siedemdziesiąt) z D100 (6MPxl). I wyglądało to świetnie. Aby dopatrzeć się różnicy przy wydruku A3 z interpolowanych 6MPxl lub kliszy trzeba mieć albo coś do bezpośredniego porównania albo z lupą ślęczeć i szukać dupereli.
Dla mnie ważniejszy jest klimat zdjęcia. Stanowczo wolę nie do końca ostry. rozmazany wydruk foty z klimatem, niż doskonały technicznie obrazek wypruty z emocji. Nie ma znaczenia, czy to ma 10 mega, czy 180. Ważne jest to, że jak na to patrzę, to na grzbiecie kiełkuje mi ostrokrzew.
Dlatego powyższą dyskusję uważam za równie owocną i sensowną jak uzależnienie od zabiegu obrzezania.
PZ1, KX i kupa szkieł
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Alek napisał/a:Jak pisalem x razy porownanie roznych ogniskowych z tego samego miejsca ma się tak jak pomiar wytrzymalosci na sciskanie normowej belki 4x4x16 przy roznych silach...Ja
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
Spinner napisał/a:Alek napisał/a:Jak pisalem x razy porownanie roznych ogniskowych z tego samego miejsca ma się tak jak pomiar wytrzymalosci na sciskanie normowej belki 4x4x16 przy roznych silach...Ja
Zgadza się, np YT stosuje jak juz podawalem wzor:
"ogniskowa x 55 = odleglosc fotografowania w tescie"
Pzdr
Spinner
PZ1, KX i kupa szkieł
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Michu napisał/a:Perfekcyjny twór wyprany jest z emocji - to stara prawda.
CytatŚwiat jest pełen niezwykle ostrych, technicznie doskonałych lecz gówno wartych zdjęć
Sprzęt nie jest ważny. Ważne są zdjęcia.
Ze swoich nigdy nie jestem zadowolony.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl