Fafniak napisał/a:vertiico, chlopie...widizales co zwykle dzieje sie ze szklami na takich przeslonach?
jaad75 napisał/a:Pogorszyłeś. Na na APS-C takie przysłony są kompletnie bez sensu, chyba, że świadomie decydujesz się na kompromis jakościowy (w makro np.)
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
K7+18-55 WR+kit 2 + 540FGZ+*50-135 f 2,8 sdm+ 28-70 f 4+ FA 50 f1.4 + A 50 f 1,4 +K 50 f 1,4 +M 50 f 1,4 + Pentax 35mm f2 + Tamron 17-50 f2,8 +43 mm limited
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
vertiico napisał/a:chyba pora odłożyć książki które mam, i poszukać pozycji która będzie bardziej pasować do fotografii cyfrowej.
specmisiek napisał/a:Fafniak chyba żartuje :) Nie pamiętam teraz dokładnie gdzie i kiedy (hmm.. tylko nie ,,jak zwykle";)) ale widziałem zdjęcia z K20D i to robione w Polsce chyba (w każdym razie zdaje się, że przez Polaka) ż przysłoną domkniętą do f13 chyba-jak nie więcej!!!
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Teoria optyki pasuje do kazdej fotografii.
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
vertiico napisał/a:tak pasuje, tylko nie wiedzialem ze rozni sie w tym przypadku czy uzywam klisze, FF czy APS-C
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
dsk napisał/a:Autor ciągle powtarza, że po f/32 o jedną działkę (gdyby była) byłaby odelgła przysłona f/64. A powinno być koło f/45, dopiero po kolejnej f/64. :)
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
Cytatmoże wina tłumaczenia?
CytatA job interviewer gave an Irishman the following test. He drew 3 pairs of vertical lines on a piece of paper, gave the paper to the Irishman and said, "Could you please show me a clever way to make this into 9?"
After thinking for a while, the Irishman took the pencil and drew a canopy of leaves on top of the 3 pairs of lines, then handed the paper back to the interviewer.
The interviewer looked at the drawings and said, "But that is not 9!"
"Oh, yes, it is," said the Irishman with a broad Irish accent, "Tree + tree + tree make nine!"
The interviewer handed the paper back to the Irishman and asked him to make it 99.
After thinking for a longer while, the Irishman scribbled up and down the trunks and handed the paper back to the interviewer. The interviewer looked at the drawings and said, "But that is not 99!"
"Oh yes it is," said the Irishman, "Dirty tree + dirty tree + dirty tree make ninety nine."
The interviewer was now a bit upset so he decided to do the Irishman once and for all. So, he handed the paper back to the Irishman and asked him to make it 100.
After thinking for a considerably longer time, the Irishman suddenly grabbed the pencil and drew a little blop on the bottom right hand side of each tree, then handed the paper back to the interviewer.
The interviewer looked at the drawings and said, "But that is not 100!" "Oh, yes, it most certainly is," said the Irishman with a much broader Irish accent, "Dirty tree and a turd + dirty tree and turd + dirty tree and a turd make 100!"
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Zauwaz ze w "małpkach", gdzie martyce masz wielkosci paznokcia, przyslony koncza sie czesto na f:8...
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
vertiico napisał/a:w przypadku kliszy ( wg tych książek ) jak robiłem krajobrazy itp, używałem f/11, w takim przypadku na aps-c powinienem użyć f/8?
vertiico napisał/a:Więc jeżeli limit dyfrakcyjny dla aps-c wynosi 9, to powinienem używać przysłony f/8 by uzyskać ten efekt?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Limit dyfrakcji nie ma sie w ogole do glebi ostrosci...
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
dan napisał/a:Ja przy f/11 nie zauwazam zadnego spadku ostrosci w stosunku do f/8.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:dan napisał/a:Ja przy f/11 nie zauwazam zadnego spadku ostrosci w stosunku do f/8.
Bo w przypadku GX-10/K10D i f/11 średnica dysku Airego (14.8um) jest tylko minimalnie większa od średnicy krążka rozproszenia (12.4um), więc efekt dyfrakcji jest stosunkowo mało widoczny.
Właśnie zauważyłem, że u mnie średnica dysku Airego jest większa od średnicy bagnetu. Czy powinienem mieć powody do niepokoju?jaad75 napisał/a:średnica dysku Airego
-chlopie idz ty koniecznie na 2 przeswietlenia przynajmniej a jak juz to zaliczysz to wpadnij na PPD zrobimy ci kolonoskopie pentaxem 6x7 z zapietym 300mm f4Jarek Dabrowski napisał/a:Właśnie zauważyłem, że u mnie średnica dysku Airego jest większa od średnicy bagnetu. Czy powinienem mieć powody do niepokoju?
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
K-50 / K-70
Stare stałki,kilka zomów,fiszka,lampa.
Moja galeria na 500px :
http://500px.com/oxygenum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl