Eldred napisał/a:Po za tym portret to więcej niż 50mm, tele więcej niż 135, a szeroki kąt, do pejzaży czy architektury to mniej niż 28mm, między 28mm a 50mm jest taka martwa strefa w sumie do niewiadomoczego, (moim zdaniem oczywiście).
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Yashica Mat124, Canon 100d
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
To jest chyba najsilniejszy bledny stereotyp fotograficzny jaki znam. Szeroki kat do pejzazu i architektury to w 90% najlepszy patent na nudna do bolu, przecietna fotke! I jeszcze szerszy niz 28 mm - ło matko!Eldred napisał/a:a szeroki kąt, do pejzaży czy architektury to mniej niż 28mm
pozdrawiam,
dzerrry
Yashica Mat124, Canon 100d
He, he , a najśmieszniejsze jest to , że wszyscy trzej macie rację.Eldred napisał/a:zaczynam się kłócić z oboma moimi streetowymi guru
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Eldred napisał/a:zaczynam się kłócić z oboma moimi streetowymi guru na raz... shit..
I teraz zadaj sobie pytanie, czy jest w ogole sens robienia takich zdjec Jesli to ma byc czysta dokumentacje, to OK - wtedy nawet walace sciany sa do przelkniecia. Zalozmy jednak, ze zaden dokument nie jest nam potrzebny - checmy tylko zrobic interesujace zdjecie. I niestety, uzycie szerokiego kata, aby objac caly budynek zakonczy sie w 90% przypadkow nudnym zdjeciem. Nie lepiej sobie darowac i poszukac czegos innego? Detalu, cienia, swiatla, ludzi? Wtedy to juz nie ma zadnej reguly na ogniskowe.Eldred napisał/a:Dzerry przecież nie zawsze jest miejsce, żeby się odsunąć i ująć całość jakiejś budowli
ze mnie taki guru streeta jak kulturystaEldred napisał/a:cholera niedobrze, zaczynam się kłócić z oboma moimi streetowymi guru na raz... shit..
pozdrawiam,
dzerrry
Jakbyś porobił trochę streeta np. Pentaconem, lub Mamiyą, najlepiej z Sonnarem 180, to i kulturystą mógłbyś przy okazji też zostać.dzerry napisał/a:guru streeta jak kulturysta
I to jest nalepsze podsumowanie wg mnie.dzerry napisał/a:nie ma zadnej reguly na ogniskowe
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:do pejzaży czy architektury to mniej niż 28mm
Yashica Mat124, Canon 100d
Dotyczy kazdego obiektywu - nawet tele. W momencie, gdy podniesiesz lub ospuscisz obiektywu, zaczynaja walic sie sciany. Nawet z tele.Eldred napisał/a:Po za tym to o czym piszesz (zakrzywienia) dotyczy chyba bardziej fiszaja niż takiego np. kita między 18-28mm
pozdrawiam,
dzerrry
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred, mozesz mi podac przyklad?Eldred napisał/a:No wiem wiem.. no to zaproponujcie mi jak mam sfotografować jakieś fajne klimatyczne pomieszczenie, jeśli nie interesuje mnie w danym momencie detal tylko w miarę szeroki kadr, a 28mm na kasetce mi go nie łapie i nie mam się gdzie cofnąć?
pozdrawiam,
dzerrry
piters1986 napisał/a:jakiś szerszy obiektyw wyłącznie do analoga.
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
Yashica Mat124, Canon 100d
Eldred napisał/a:trzeba najpierw poznać zasady, żeby je potem łamać kreatywnie i z jajem.
Eldred napisał/a:A wracając do tematu, to niech twórca tego wątku może sam powie, o jaką ogniskową mu chodzi, najlepiej niech powie ile to jest na kicie na kasetce, wtedy będzie można mu doradzić jakieś konkretne szkiełko, bo chyba o to Mu chodziło..
Eldred napisał/a:a 28mm na kasetce
dan napisał/a:Wiesz dlaczego Alkos robi zdjecia 35-ka? Zgaduje: bo jest mala i uniwersalna Jak sie robi tyle zdjec, to dwie cechy maja ogromne znaczenie - Ad. 1. Nie boli Cie reka, nie zawadzisz o nic, zwracasz na siebie mniejsza uwage; Ad. 2. Nie kombinujesz z przekladaniem obiektywow = masz wiecej czasu na kombinowanie nad zdjeciami.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl