K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
"Living is easy with eyes closed"
locke napisał/a:Mile widziane byłoby wstępne podnoszenie lustra, wielokrotna ekspozycja i przyzwoite kliny do ostrzenia
K 5IIs, LX,MX,MEs,ME F,superA,MZ5n,Z1p,ZX-M,KM,SFXn,SF7,P50,SP II+słoiki 16-500mm,flaszki
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
K100D + FA 35/2 | Super A + SMC-A 50/1.7
Pozdrawiam,
Piotrek
6x7, 1/2.33"
piotrecius napisał/a:można w ciemno slajdy naświetlać?
K 5IIs, LX,MX,MEs,ME F,superA,MZ5n,Z1p,ZX-M,KM,SFXn,SF7,P50,SP II+słoiki 16-500mm,flaszki
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
Ja nigdy nie odczuwalem potrzeby spota, wiec moj LX tez jej raczej nie odczuwa. Ale musze przyznac, ze slajdy z LX'a pieknie wychodza. Jakies korekty trzeba robic, wiadomo, ale w wiekszosci przypadko jade na pale. Wada LX'a jest to, ze najlepiej jechac w manualu - to jest jedyny sposob na szybka korekte bez odrywania oka od wizjera. Jest to o tyle latwe, ze drabinka w wizjerze pokazuje na biezaco caly zakres EV i od razu widzisz gdzie jestes, a nie tak jak w MeSuper i innych +/- 3EV. Gdy mialem krotki romans z MESuper, musialem puscic go do ludzi, bo czulem sie z nim jak bez reki. Kiedys pojechalem na wakacje z Ricohem XRP, z przyzwaczajeniami z LX'a - wiekszosc slajdow miala rozjechana ekspozycje. LX to genialny aparat. Mimo fascynacji Contaksem, caly czas go uzywam. Tylko troche gorzej robi sie przy skanowaniu - ostatnio, gdy jedna po drugiej skanowalem rolke z Planara 45/2 i SMC 40/2.8, to zaczalem sie zastanawiac, czy mi sie obiektyw nie popsul. Dopiero gdy zrobilem testowe zdjecie na cyfrze, to sie uspokoilempiotrecius napisał/a:A czy w LX-ie odczuwa się potrzebę spota? Jak się sprawdza ten system pomiaru światła odbitego od kliszy - można w ciemno slajdy naświetlać?
Za 100 zl mozna chyba jeszcze kupic u Rendaszki matowke od MZ-M. Albo poszukac na ebayu jakiegos MZ-M/ZX-M po przejsciach. Powinno byc podobnie. Swoja droga swietny pomysl z tym MZ-5n. AParat przestaje wydawac sie plastikowy po wzieciu do reki - bardzo fajnie wazy i czuc, ze to solidny sprzet. No i obsluga zupelnie jak w manualach - powiedzialbym nawet, ze taka jak w LXMarek napisał/a:Wizjer MZ-5N jest bardzo dobry więc chyba nie powinno być probleu jeśli zamierzasz używać manualnych szkieł, nawet pomimo braku klina.
pozdrawiam,
dzerrry
Marek napisał/a:locke, czy musi to być koniecznie manualny korpus?
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
locke, juz nie. Ceny puszek AF i topowych manualnych korpusow juz dawno sie rozjechaly. Mz5n mozna spokojnie kupic w cenie zadbanego MeSuper. A do tego istnieje mozlwosc zalozenia do niego matowki z klinem od MZ-M. Mozna to zrobic samemu - nic nie trzeba rozkrecac. Wizjer Mz5n jest bardzo dobry - w tym aparacie jest prawdziwy pryzmat. Naprawde polecam rozwadze. Manualne Ricohy i Chinony sa duzo bardziej plastikowe i trzeszczace niz Mz5n, a wizjer maja podobny. Do tego w Ricohach na przyklad bardzo denerwujacy jest wiecznie zaciemniajacy sie ukosny klin. Trzeba bardzo uwazac i zawsze patrzec w wizjer prostopadle.locke napisał/a:A nie ukrywajmy, że dobre body AF ze spotem i znośnymi czasami potrafi sporo kosztować. O dobrych szkłach AF nawet nie mówię...
pozdrawiam,
dzerrry
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
Marek napisał/a:Ja kiedys porównywałem sobie wizjer ME super i Prakticy MTL-5B (miałem, miałem, ) i jednak matówka w Pentaxie jest znacznie jaśniejsza i bardziej kontrastowa. Gdyby jeszcze MES miał skośne kliny..... ech!
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
Marek napisał/a:Gdyby jeszcze MES miał skośne kliny..... ech!
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
matb napisał/a:Marek napisał/a:Gdyby jeszcze MES miał skośne kliny..... ech!
Są takie MESy, co mają ukośne kliny
K-1 | K-3 II | K-5 | S A 18-35/1.8 | FA 77/1.8 | Irix 15/2.4 | F 50/1.7 | DA 55-300/4-5.8 | DA* 300/4 | TC 1.4x | A 28/2.8 | M135/3.5 |
http://marekskruch.pl
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. [Rdz. 1-4]
K100d, Porst AC4s (Chinon CP-5s), Praktica MTL50, Minolta Dualscan II, SMC 18-55 AL II, SMC Pentax-A 1.7/50, Sigma 70-210 UC, Industar 61, Pentacon 1.8/50, Pentacon 2.8/29.
------
Xtol, D-76, Rodinal
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl