Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
No, a jednak się pojawił tylko że 28-300 pod FF ale co gorsza pod Nikona.
No ale to juz1-sza jaskółka zapewne wkrótce pojawi siędo innych systemów.
Poza tym co szkodzi mieć obiektyw ze stabilizacją nawet jeśli ma się taki korpus?
http://www.dpreview.com/n...amron28-300.asp

Tak w sumie jest Sigma OS 18-200 niestety ciut gorsza optycznie od 18-250 T/P
 

aflinta  Dołączył: 01 Lip 2007
Kfan napisał/a:
Poza tym co szkodzi mieć obiektyw ze stabilizacją nawet jeśli ma się taki korpus?

Zawsze mnie zastanawiało czy jeżeli stabilizator lufy czołgu zamontuje się na jeszcze jednym stabilizatorze lufy czołgu to czy w efekcie otrzymam działo o fantastycznej celności niezależnie od warunków terenowych, czy też układ o wybitnie astabilnym działaniu nawet podczas postoju :)
 

rafalf  Dołączył: 08 Cze 2007
aflinta napisał/a:
Zawsze mnie zastanawiało czy jeżeli stabilizator lufy czołgu zamontuje się na jeszcze jednym stabilizatorze lufy czołgu to czy w efekcie otrzymam działo o fantastycznej celności niezależnie od warunków terenowych, czy też układ o wybitnie astabilnym działaniu nawet podczas postoju :)

Raczej to drugie, , chyba że wyłączysz jedną ze stabilizacji.
Jak byś chciał obie mieć włączone to dostałbyś ciekawe efekty... działanie obu by się sumowało co powodowałoby rozmycie obrazu zamiast stabilizowania :)
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
 
No właśnie 1dną trzeba wyłączyć ale za to można efektywnie porównać matrycową z optyczną :-D
 
Mel  Dołączył: 03 Maj 2008
Wybrałem 18-250
Wczoraj wydałem ostatnie zaskórniaki na pentaxowy obiektyw 18-250, a pomógł mi w tym ten test. Może go znacie, może nie, jeśli jest gdzieś daleko w jakimś innym poście, to może warto przypomnieć.

Ciekawe (i w sumie zgodne z oczekiwaniami) jest to, że po podpięciu do K10D kilku leciwych szkieł M42 Zeissa uzyskałem spekakularną jakość (ostrość, rozdzielczość, kontrast, brak winiety), wszak są one dostosowane do 6x6, a tu pracuje sam środeczek tylko.

Na mój prywatny użytek takie zestawienie absolutnie zaspokaja potrzeby - optymalny zoom tam, gdzie nie ma czasu lub warunków na zmianę obiektywu, stałki M42 tam, gdzie trzeba się wykazać.

Tak więc idę odczyniać pogodę, bo pada, a potem idę pstrykać.

-- M.
 
klimecki_  Dołączył: 12 Cze 2007
Mel napisał/a:
Ciekawe (i w sumie zgodne z oczekiwaniami) jest to, że po podpięciu do K10D kilku leciwych szkieł M42 Zeissa uzyskałem spekakularną jakość (ostrość, rozdzielczość, kontrast, brak winiety), wszak są one dostosowane do 6x6, a tu pracuje sam środeczek tylko.

szkla z m42 to raczej nie jest sredni format(jak piszesz 6x6), tylko optyka do pelnej klatki analogowej w puszkach z tym mocowaniem. pomijajac srednioformatowego sonnara 180 z mocowaniem do p6 to te szkla do wiekszych formatow sa na cyfrze raczej srednie (na dpreview ktos testowal kilka pentaxowych srednioformatowych szkiel i raczej niespecjalne rezultaty - mala rozdzielczosc)
pozdrawiam
kp
 

FotoPepe  Dołączył: 13 Kwi 2008
Re: Wybrałem 18-250
Mel napisał/a:
Wczoraj wydałem ostatnie zaskórniaki na pentaxowy obiektyw 18-250, a pomógł mi w tym ten test. Może go znacie, może nie, jeśli jest gdzieś daleko w jakimś innym poście, to może warto przypomnieć.
-- M.

Zastanawia mnie tylko jedno w tym teście ...
np. DA18-250 @ 50mm F4.5 VS DA50-200 @ 50mm F4.5
Dlaczego fotki przy tych samych odniskowych są różne wielkościowo (bardziej przybliżone) przez DA50-200

przecież ogniskowa to ogniskowa ... Hmm

A, i będę wdzęczy za sugestie jak się sprawuje - bo mam zamówiony i czekam na dostawę w Apollo :)
 
Mel  Dołączył: 03 Maj 2008
klimecki_ napisał/a:

szkla z m42 to raczej nie jest sredni format(jak piszesz 6x6), tylko optyka do pelnej klatki analogowej w puszkach z tym mocowaniem. pomijajac srednioformatowego sonnara 180 z mocowaniem do p6 to te szkla do wiekszych formatow sa na cyfrze raczej srednie (na dpreview ktos testowal kilka pentaxowych srednioformatowych szkiel i raczej niespecjalne rezultaty - mala rozdzielczosc)
pozdrawiam
kp


No jeśli mam w obiektywie mocowanie do Psixa, to znaczy jest na 6x6 ;-)
A używałem ich już 30 lat temu w aparatach z M42, może dlatego mi się tak napisało.
Co do testu na dpreview - hmm, ktoś testował.... Mam duży dystans do takich opinii, nie wiemy przecież choćby tego, jakie miał kryteria, czy oczekiwania. Jest spory rozrzut jakości między poszczególnymi egzemplarzami. W każdym razie ja ze swoich jestem zadowolony, w wolnej chwili sprawdzę dokładniej, jak się spisują i gdzieś powieszę sample, ale nie będzie to szybko.

-- M.
 

aflinta  Dołączył: 01 Lip 2007
FotoPepe, dobrze się pracuje, bardzo sympatyczny obiektyw, nie żałuję ani jednego dolara wydanego na niego (kupiony w USA) :-)
 

FotoPepe  Dołączył: 13 Kwi 2008
aflinta napisał/a:
FotoPepe, dobrze się pracuje, bardzo sympatyczny obiektyw, nie żałuję ani jednego dolara wydanego na niego (kupiony w USA) :-)

No to czuję się pocieszony :mrgreen:
Choć zapłacę nieco więcej bo w PLN
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
FotoPepe napisał/a:
Dlaczego fotki przy tych samych odniskowych są różne wielkościowo (bardziej przybliżone) przez DA50-200

przecież ogniskowa to ogniskowa ... Hmm

Było kiedyś o tym. Ogniskowa obiektywu (pewnie lepiej powiedzieć - skala odwzorowania) zmienia się przy ostrzeniu, co dotyczy również stałek (polecam testy organoleptyczne). Najmniejsza jest przy nieskończoności i dla tego ustawienia ją się podaje.

Ktoś w sieci pokazywał obrazki, dowodzące, że superzoomy (dotyczyło to jakiegoś 18-200) mają oszukaną ogniskową, na dłuższym końcu podowaną dla minimalnej odległości przedmiotowej.

Więc może to jest właśnie ten przypadek.
 

FotoPepe  Dołączył: 13 Kwi 2008
to wkoncu sie okaze ze 18-250 w rzeczywistowsci (jesli chodzi o spowiekszenia) bedzie sie zachowywal jak 18-200 tylko inna etykietka :-?
 

aflinta  Dołączył: 01 Lip 2007
FotoPepe, jeżeli Cię to pocieszy, to 18-250 jest optycznie lepszy od 18-200 (oba są konstrukcją Tamrona).
 

FotoPepe  Dołączył: 13 Kwi 2008
aflinta napisał/a:
FotoPepe, jeżeli Cię to pocieszy, to 18-250 jest optycznie lepszy od 18-200 (oba są konstrukcją Tamrona).

Pentaxa obiektyw - konstrukcja Tamrona ? Hmm ... ale cieszy mnie to ze optycznie jest lepszy :)
 

aflinta  Dołączył: 01 Lip 2007
FotoPepe, heh, Pentaxa to jest tylko stylizacja i logo. Znany też jest jako Sony DT 18-250mm F3.5-6.3 :)
 
klimecki_  Dołączył: 12 Cze 2007
Mel napisał/a:
Co do testu na dpreview - hmm, ktoś testował.... Mam duży dystans do takich opinii, nie wiemy przecież choćby tego, jakie miał kryteria, czy oczekiwania.

chyba nawet nie trzeba szukac na dpreview:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=231830
bedac w czeskiej pradze ok 2lat temu widzialem mase srednioformatowego sprzetu systemu na P w dwoch komisach (zarowno mf jak i af, stasze, nowsze, robily wrazenie nie tylko gabarytami). polowalem wowczas na 200mm i z ciekawosci pytalem czy moze sa jakies przejsciowki ze sredniego by podpiac takie 'srednie' szklo do (wowczas) DS-a. facet potwierdzil wiekszosc rzeczy ktore pisza ludzie w watku do ktorego link wkleilem powyzej (z naciskiem na szczegoly i rozdzialke). zreszta, gdyby bylo inaczej, ten sprzet by tam za dlugo nie lezal (takiej ilosci produktow z logiem pentaxa nigdy w zyciu w jednym miejscu nie widzialem).
pozdrawiam
kp
 
wogorski  Dołączył: 24 Maj 2008
enemymine,
Z postu dowiedziałem się, że jest Pan[?] posiadaczem i użytkownikiem P SMC18-250.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu, do czego służy i jak obsługiwać "lock" na pierścieniu ogniskowej. Jestem "zielony" w tym temacie, pozdrawiam,
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Pewnie blokada przed wysuwaniem się przy przenoszeniu.
 
Mel  Dołączył: 03 Maj 2008
wogorski napisał/a:
enemymine,
Z postu dowiedziałem się, że jest Pan[?] posiadaczem i użytkownikiem P SMC18-250.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu, do czego służy i jak obsługiwać "lock" na pierścieniu ogniskowej. Jestem "zielony" w tym temacie, pozdrawiam,


Przy minimalnej ogniskowej trzeba go pociągnąć paznokciem w stronę aparatu, aby uniemożliwić wysuwanie się obiektywu pod własnym ciężarem. Muszę przyznać, że mogłoby to być lepiej rozwiązane, ten dzyndzel jest za malutki.

-- M.
 
bladawiec  Dołączył: 01 Kwi 2008
marucha napisał/a:
bladawiec napisał/a:
Sam mam porównanie systemem obiektywowym, co prawda jedynie hybrydą - Sony. Przy tych samych ogniskowych efektywnych (z pewnym przybliżeniem można tak porównać) miałem w nim zdjęcia nieporuszone na czasach 3-4 krotnie dłuższych niż maksymalne, jakie osiągam w Pentaxie :-( .

bladawiec, nie porównuj aparatu z kłapiącym lustrem do nielustrzanego, tym bardziej że hybryda nie ma też migawki.

W sumie nie trzeba porównywać hybrydy z lustrzanką.
Wystarczy popatrzeć na wyniki osiągane przez stabilizację w Canonie. Mimo, że one też "kłapią lustrem", to stabilizacja w ich OBIEKTYWACH jest dużo skuteczniejsza od Pentaxowskiej stabilizacji matrycy.
Pozdrawiam
Bladawiec

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach