K-7|MES|S4-5.6|A2.8|FA2.0|M1.7|FA1.8|DA4-5.6
rjan napisał/a:Czy muszę zalewać go chemią jak dla 2 filmów, czy też wystarczy tyle, by zakryć jeden film?
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
DDspeed napisał/a:Przy powrocie na kliszy powstaną pęcherzyki powietrza, więc trzeba po każdym bełtaniu łupnąć dnem koreksu o stół, żeby je wytrząsnąć.
rjan napisał/a:Jak ruszać koreksem? Planuję przez pierwszą minutę 1 obrót co 10 s. a potem jeden obrót co minutę. Czy to bezpieczny plan? Chciałbym wywołać film bez zbyt dużych kontrastów.
K-7|MES|S4-5.6|A2.8|FA2.0|M1.7|FA1.8|DA4-5.6
rjan napisał/a:smopiZ drugiej strony, gdzieniegdzie znalazłem info, że Fomapan 200 tak naprawdę ma czułość w zakresie ASA 125-160.
K-7|MES|S4-5.6|A2.8|FA2.0|M1.7|FA1.8|DA4-5.6
rjan napisał/a:Generalnie wydaje mi się, że poszło całkiem OK, jak na pierwszy raz Zastanawiam się tylko, czy nie byłoby lepiej nieco skrócić czas wywoływania, bo mam wrażenie, że negatyw wyszedł nieco zbyt gęsty jak dla skanera. Na pewno wrócę do tego później. Teraz męczę Ilford PAN 100
CytatNajwiększym problemem okazało się... znalezienie w domu miejsca, w którym panować będzie ciemna ciemność...
smopi napisał/a:Gratuluję pierwszego wołania!
smopi napisał/a:Ja zainwestowałem w rękaw (worek) ciemniowy. Sprawdza się doskonale. Tobie też polecam.
K-7|MES|S4-5.6|A2.8|FA2.0|M1.7|FA1.8|DA4-5.6
O właśnie, coś takiego. Ja mam Kaiser'a ale pewnie wiele się nie różnią. To że worek sobie swobodnie leży w niczym nie przeszkadza. Bardzo wygodna sprawa - możesz film przekładać kiedy chcesz, nawet w pełnym słońcu.rjan napisał/a:smopi napisał/a:Ja zainwestowałem w rękaw (worek) ciemniowy. Sprawdza się doskonale. Tobie też polecam.
Myślałem już o tym, np.: http://tinyurl.com/5gervt. Zastanawiam się tylko, jak w czymś takim ładować film, bo worek chyba nie jest sztywny, leży sobie na włożonych doń sprzętach i może np. przygniatać kliszę? Nie przeszkadza to w niczym?
Jeden z moich pierwszych negatywów wołanych w Ultrafinie: Ilford PAN100 w Tetenal Ultrafin 1+10 5:45 min. w 22 st. C (hmmm, jakoś dziwnie długi czas ale tak mam zanotowane. Chyba, że się kropnąłem w notatkach...)CytatTeraz męczę Ilford PAN 100
K-7|MES|S4-5.6|A2.8|FA2.0|M1.7|FA1.8|DA4-5.6
rjan napisał/a:smopi, bardzo fajnie to wyszło! Czym i jak skanowałeś?
CytatA propos czasu wołania, Ilford podaje na opakowaniu 7 min. w 20 st. dla 1+10, więc 5:45 dla 22 st. C to chyba nie tak dużo?
Pentax*ist DS
MZ-3+FA35/2 & FA50/1.7
Canon Pellix QL+Fl 58 1:1.2
rrredhead napisał/a:negatyw wyszedl bardzo ladny, kontrastowy.
Pentax*ist DS
MZ-3+FA35/2 & FA50/1.7
Canon Pellix QL+Fl 58 1:1.2
Albo coś przeoczyłem albo nie napisałeś... Jaki roztwór? 1:10?rrredhead napisał/a:Fomapan200@200 , 8 min 30 s [8.15 zaczelam wylewac wywolywacz, 8.30 wlałam przerywacz], pierwsza minuta bełtanie, potem ok 10-15 sek w ciagu kazdej minuty, ostatenie bełtanie 7 min 10 s. 20 st C.
analogowo: Canon EOS 300 + Canon 28-90 f/4-5.6 (kit) + Helios 58mm f/2.0 + Pentor 135mm f/2.8 + domowa ciemnia
cyfrowo: Canon EOS 400d + Tamron 17-50 f/2.8 + Canon 55-200 f/4-5.6 IS + Canon 50mm f/1.8
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl