j+ napisał/a:Daruj, czym jest matura w stosunku do zdolności samodzielnego myślenia? To nadal tylko egzamin.
j+ napisał/a:Jak mi każą w pracy napisać oprogramowanie dla kosiarki, żeby kosiła, a ja napiszę takie, co by latała i ponętnym głosem oferowała poranne golenie argumentując się tym, że wolę twórczo i kreatywnie myśleć nieograniczony naciskiem z góry, to reakcja osoby oceniającej moją pracę pewnie będzie podobna: o fajne, ale zaliczyć nie zaliczymy.
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
w takim razie dużo zależy od liceum.DDspeed napisał/a:
Ale cała obecna edukacja w liceum (może i wcześniej) jest nastawiona wyłącznie na zdanie matury.
Aha. No to wprost - chodziło robienie czegoś innego, niż od nas oczekują. Mimo, że jest ładniej, fajniej, z polotem i w ogóle.DDspeed napisał/a:Według mnie kompletnie nietrafiony przykład. Nie wiem co w ogóle ma wspólnego projektowanie kosiarki z przedmiotami typu polski, wos, historia etc.
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
DDspeed napisał/a:nowa matura nie uwzględnia możliwości napisania pracy, która jest na temat, ale wyraża opinie inne od tych, które są podane w kluczu.
K-1, K-3, MZ-3, ME Super, IRIX 11/4, D-FA 21/2.4 Ltd, FA31/1.8 Ltd, FA50/1.4, FA77/1.8 Ltd, FA80-320...
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
Pentax ME Super + MX + SMC M 35mm/f2 + SMC M 50mm/f1.4 + SMC M 28mm/f2.8 + Centon MC 50mm/f1.7 | Yashica Electro 35 Gs
My muzak: http://ddspeed.untergrund.net/
My photos: http://ddspeed.untergrund.net/pixelpost/
Tok'Ra napisał/a:Twórcza kreatywność i zdolność do samodzielnego myślenia są jak najbardziej zwalczane i niepotrzebne w nowej maturze.
Tok'Ra napisał/a:z j. angielskim działa to genialnie, z matematyką pewnie też, ale na pewno nie działa to genialnie na j. polskim,
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
matb napisał/a:
Zaraz, zaraz - to czym się aż tak bardzo różni język angielski od polskiego, że w jednym działa, a w drugim nie? To zależy od stopnia fleksyjności i innych zawiłości gramatycznych? Czy od rodziny?
+ czytanie ze zrozumieniem. Musisz znać lektury, chociaż powierzchownie. Na angielskim wystarczy znać gramatykę, mieć szczęście do dobrego odtwarzacza i głośników, walnąć historyjkę o misiu lub jakąś rozprawkę na temat autostrad na 250 słów i będzie zdane.Samp napisał/a:"historia literatury"
matb napisał/a:Zaraz, zaraz - to czym się aż tak bardzo różni język angielski od polskiego
4xPentax P30T + Pentax MV + SMC-M 28mm 1:2.8 + SMC-M 50mm 1:1.7 + SMC-M 135mm 1:3.5 + Pentax AF160
Pentax Auto 110
Pentax K10D
Fujifilm X20
Stachu napisał/a:W szkole średniej różni się nie mało. Na angielskim uczymy się pisać i czytać, na polskim interpretujemy wiersze i wkuwamy hasła poszczególnych epok.
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
matb napisał/a:Więc czemu można obiektywnie sprawdzić to na maturze międzynarodowej, a nie można na "nowej" maturze z języka polskiego?
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Trzeba trzeba. A najlepsze jest to, ze na poziomie rozszerzonym uzywane sa teksty literackie, w przeciwienstwie do egzaminow Cambridge, gdzie prawie zawsze to jest jakas publicystyka. W sumie troche nie fait jest to, ze w programie nauczania angielskiego, o ile nauczyciel ze swojej wlasnej inicjatywy nie uzyje takiego tekstu, to uczen praktycznie nie styka sie z literatura po angielsku. No ale to jest poklosie metody komunikatywnej, ktora praktycznie odrzucila teksty literackie. Klasyczne metody nauczania jezykow obcych opieraly sie w 100% na tekstach literackich, ale w ogole nie rozwijaly kompetencji komunikacyjnej.matb napisał/a:Skoro nie trzeba umieć czytać tekstu w języku obcym "ze zrozumieniem" to to chyba normalne nie jest?
pozdrawiam,
dzerrry
Iza napisał/a:Zdanie matury nie powinno być uwarunkowane odpowiednim "wyszkoleniem" ucznia.
k10d i k-7
Iza ma na mysli to, ze aby zdac mature powinna wystarczyc wymagana wiedza, a nie wyszkolenie jak zdac mature. W tej chwili system edukacji opanowala testomania - juz w podstawoce, dzieci zamiast sie po prostu uczyc, ucza sie jak zdac test kompetencyjny - zeby szkola dobrze wypadla, w gimnazjum ucza sie jak zdac test gimnazjalny, zeby dostac sie do dobrego liceum, w licuem ucza sie jak zdac mature, zeby dostac sie na studia, a na studiach jest bol i zgrzytanie zebami, bo nagle trzeba przyjac wiedze, ktora nie jest ladnie ustystematyzowana, schematyczna i powierzchowna, a wynik zalezy od wkladu pracy analitycznej, ktorej na zadnym etapie edukacji praktycznie sie nie uczy.^mmm^ napisał/a:To od czego powinno zależeć ?
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl