Przemekbelch  Dołączył: 05 Lut 2008
[zapytanie] Xenon kit zamiast H7
Witam,

Czy ktoś z Was miał do czynienia (zakładał) zestaw xenonów zamiast H7 ?
No właśnie. Jakie są warte uwagi...? Czy te luxpro są znośne?

LINK

Czy może coś takiego ?

LINK2

Czy po prostu trzeba wyłożyć 2x tyle?

Podstawowe wymagania:
- brak zakłóceń w CB/radio
- duża żywotność

Barwę preferowałbym 6000 K.

Proszę o pomoc ;-)
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Przemekbelch, a masz spryskiwacze i autopoziomowanie? Bo bez tego bardziej wnikliwa kontrola i mandat, niestety... Piszę, bo sam miałem kiedyś taki pomysł i ludzie z innego forum ostudzili mój zapał.
 
Przemekbelch  Dołączył: 05 Lut 2008
bEEf, spryskiwacze mam, zamopoziomowania niestety. Ale planuje je dość konkretnie opuścić. Zawsze z resztą reguluję, gdy mam auto z tyłu dociążone.
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
bEEf napisał/a:
Przemekbelch, Bo bez tego bardziej wnikliwa kontrola i mandat, niestety... .


Z tego co wiem, jeśli "trafią" Cię z czym,ś takim to zabierają dowód i kierują na dodatkowe badanie techniczne, na którym wychodzi, że to nie "fabryka" i niestety przeglądu nie przechodzi :-P

Cytat
NA KSIĄŻCE UŻYTKOWNIKA ORAZ GWARNCJI WIDNIEJE ZNAK HOMOLOGACJI DROGOWEJ E11, ORAZ ZNAK JAKOŚCI ISO 9001 !!!

To że te xenony są homologowane i jakości ISO to u nas mało ważne. Reflektor jest przystosowany do żarówki określonego typu (na każdym reflektorze jest napisane do jakich jest żarówek). Zamontowanie każdej innej wyklucza możliwość stosowania tego reflektora.

 
Przemekbelch  Dołączył: 05 Lut 2008
Stąd też dlatego :mrgreen: nie chcę 8k K, czy więcej, tylko 6k, żeby po prostu białe były.
No i jak Cię trafią, to możesz zawsze wymienić na zwykłe żarówki i przejść przegląd. Ale za przegląd płacisz.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Przemekbelch napisał/a:
żeby po prostu białe były.
już 5K są białe.
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
Przemekbelch napisał/a:
Stąd też dlatego :mrgreen: nie chcę 8k K, czy więcej, tylko 6k, żeby po prostu białe były.
No i jak Cię trafią, to możesz zawsze wymienić na zwykłe żarówki i przejść przegląd. Ale za przegląd płacisz.


Też tak kombinowałem, ale w kńcu zanabyłem Phillipsy BlueVision. Ja na giełdzie dałem po 50Plnow za sztukę. Najlepiej jakbyś trafił niemieckie. Nie takie z Tesco :D.
Wcale nie świecą na niebiesko tylko na biało. Różnica jest zaje...ta
 

GRZESIO  Dołączył: 05 Mar 2007
6k zajezdzają niebieskim, 4,5k sa białe i nie rzucają się tak mocno w oczy. Xenony bardzo fajna sprawa, pod warunkiem że nie oślepiasz innych. :-B
 
studentmibm  Dołączył: 29 Mar 2008
pjak napisał/a:
Reflektor jest przystosowany do żarówki określonego typu (na każdym reflektorze jest napisane do jakich jest żarówek). Zamontowanie każdej innej wyklucza możliwość stosowania tego reflektora.
pjak napisał/a:
Z tego co wiem, jeśli "trafią" Cię z czym,ś takim to zabierają dowód i kierują na dodatkowe badanie techniczne, na którym wychodzi, że to nie "fabryka" i niestety przeglądu nie przechod

Tak jest. Kumpel w swoim wiesniacko stuningowanym BMW zalozyl xenony no i dlugo nie pojezdzil. Policja go złapała i zabrala dowod.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Przemekbelch napisał/a:
planuje je dość konkretnie opuścić

W takim razie jaki sens mają ksenony, że przed sama maską będziesz miał jaśniej?
Weź też pod uwagę innych użytkowników drogi bo klosze do żarówek halogenowych są trochę inaczej wykonane, tak samo było za czasów zwykłych żarówek, ludzie zakładali halogeny i oślepiali innych.
Generalnie według mnie kiepski pomysł, nie wiele zyskasz, a utrudnisz jazdę innym.
 
Przemekbelch  Dołączył: 05 Lut 2008
Jeśli będzie zaburzona granica światło/cienia to je oddam sprzedawcy, bezwarunkowo. Tutaj nie ma dyskusji. Natomiast sprzedawca zapewnia mnie, że nie będzie.

Powód jest prosty- dłuższa żywotność. Za często jeżdżę i za często wymieniam żarówki, a te blueviosiony i osramy silver star (które na zmianę praktykuje) za dużo mnie wynoszą i za często padają.

Używać tego wynalazku chciałbym tylko i wyłącznie wtedy, kiedy na badaniu technicznym świateł wyjdzie, że granica światło cienia jest zachowana.

A 5k nie dlatego, że nie chce, ale dlatego, że trudniej dostać. Większy wybór jest w 6-8k, a 8l nie chcę.
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Przemekbelch, jeśli tak często zmieniasz żarówki to przyjrzałbym się instalacji elektrycznej. Możesz mieć zbyt duże skoki napięcia i pali żarniki. U mnie przy 30tys km rocznie na światłach żarówki grubo ponad rok wytrzymują bez szału.

A jak bardzo chcesz xenony to sprawdzona firma: http://www.avselectronic.pl/ksenony.php

Btw to nie wiem czy ktoś z krzyczących o samopoziomowaniu kiedykolwiek sprawdzał jak działa to "dynamiczne" samopoziomowanie w autach z ksenonami :) Polecam, też kiedyś myślałem, że to działa dynamicznie. Później zacząłem jeździć autami z xenonami i sprawdziłem sam :-) Jak nie macie jak sprawdzić to napiszę, że to jest układ dzięki któremu nie musimy pokrętłem ustawiać wysokości po załadowaniu auta. Działa z opóźnieniem wcale nie małym, żadnych dziur w drodze niestety nie wyłapuje.. Ważne żeby spryski były, bo na brudnej lampie xenony strasznie się grzeją.
 

Kcysiu  Dołączył: 13 Paź 2006
Witam

Kiedyś też myślałem o zmianie zwykłych na ksenony, ale po czytaniu opinii ludzi na forach sobie odpuściłem. Przy okazji zachęcam do przeczytania artykułu auto-świat na temat żarówek i "żarówek" ;-)

http://www.auto-swiat.pl/...-wiecej-sciemy/
 
Gandalf  Dołączył: 18 Wrz 2008
Przemekbelch, powiem jak inni koledzy. Nie polecam takich żarówek. Policjant widząc xenony może zaraz sprawdzić oznaczenie reflektorów. Na małym mandacie się zazwyczaj nie kończy. Chociaż nie wiem jak by dobrze świeciły i tak są nielegalne. Druga sprawa, trudno dopasować żeby xenony dobrze świeciły w normalnych reflektorach. Co niektórzy twierdzą, że jest to niemożliwe. Lepszym rozwiązaniem(choć droższym) kupienie całych reflektorów.
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
Przemekbelch napisał/a:
Jeśli będzie zaburzona granica światło/cienia to je oddam sprzedawcy, bezwarunkowo. Tutaj nie ma dyskusji. Natomiast sprzedawca zapewnia mnie, że nie będzie.


Jakbym handlował tym to też bym mówił, że wszystko jest oki.



Cytat
Powód jest prosty- dłuższa żywotność. Za często jeżdżę i za często wymieniam żarówki, a te blueviosiony i osramy silver star (które na zmianę praktykuje) za dużo mnie wynoszą i za często padają.


ja na swoich jeżdzę 2 i pół roku czyli okolo 65-70 tysi i jeszcze nie zmieniałem.



Cytat
Używać tego wynalazku chciałbym tylko i wyłącznie wtedy, kiedy na badaniu technicznym świateł wyjdzie, że granica światło cienia jest zachowana.


na badaniu technicznym to "z urzędu" nie powinien Cię przepuścić. chyba, że masz znajomego diagnostę i "za dodatkową opłatą" przymknie na to oko.
 

Sławek_S  Dołączył: 21 Mar 2007
Przemekbelch napisał/a:
Powód jest prosty- dłuższa żywotność. Za często jeżdżę i za często wymieniam żarówki, a te blueviosiony i osramy silver star (które na zmianę praktykuje) za dużo mnie wynoszą i za często padają.

Proponuję dobrego elektryka od instalacji poszukać żeby ją przejrzał. Bo masz coś w niej ewidentnie skopane. Miałem kilka róznych aut i żarówka to raz na kilka lat padała. Częściej je sam zmieniałem niż musiałem.
Pozdrawiam
Sławek
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Sławek_S napisał/a:
Proponuję dobrego elektryka od instalacji poszukać żeby ją przejrzał. Bo masz coś w niej ewidentnie skopane.


Żarówki niekoniecznie zdychają od wadliwej instalacji.
 

Kiwak  Dołączył: 28 Paź 2007
A ja na tyle dużo jeżdżę i w miastach i na trasach, i w dzień, i w nocy, i tak często mam ochotę wysiąść i rzucać kamieniami, granatami i mięsem też, że odradzam. Polecam czyste szyby lamp, właściwe poziomowanie KAŻDEGO typu reflektorów, czyste szyby i dobre wycieraczki.
Żyj i daj żyć innym.
I nie rób drugiemu, co tobie niemiłe.
Jeżdżą sobie różne fury z fabrycznymi również xenonami, a przed szczytem wzniesienia, na na lewym łuku tudzież na normalnej (czytaj paskudnej)polskiej drodze tak nieraz się dostaje od takich po oczach jak z dobrego flesha na pełnej mocy. Ani to zdrowe, ani bezpieczne.
A diagności....ech, kurde: widzę jakie sztuki przechodzą na badaniach i bez dodatkowych opłat. :evil:
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
Te wszystkie ksenony home made zamiast normalnych żarówek to... tylko pod młotek, są za mocne i nawet na dobrze wyregulowanych reflektorach oślepiają innych uczestników ruchu.
Zresztą chyba z 70% samochodów na naszych drogach oślepia innych źle wyregulowanymi reflektorami.
A co do diagnostów to...., mnie najbardziej wkurza że już nawet przepuszczają samochody ściągane z ameryki z czerwonymi kierunkowskazami - człowiek niewie czy to zwarcie, czy inne cudo.

A co do trwałości żarówek, to jak mają być trwałe to nie żadne +50,60,100%, żadne philipsy bluevision, nightglide tylko jakieś standardowe osramy które nie są tak nadwyrężone.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Kiwak napisał/a:
A ja na tyle dużo jeżdżę i w miastach i na trasach, i w dzień, i w nocy, i tak często mam ochotę wysiąść i rzucać kamieniami, granatami i mięsem też, że odradzam. Polecam czyste szyby lamp, właściwe poziomowanie KAŻDEGO typu reflektorów, czyste szyby i dobre wycieraczki.
Żyj i daj żyć innym.
I nie rób drugiemu, co tobie niemiłe.
:-B :-B :-B

Zdano napisał/a:
Weź też pod uwagę innych użytkowników drogi bo klosze do żarówek halogenowych są trochę inaczej wykonane, tak samo było za czasów zwykłych żarówek, ludzie zakładali halogeny i oślepiali innych.
Generalnie według mnie kiepski pomysł, nie wiele zyskasz, a utrudnisz jazdę innym.

:-B :-B :-B :-B :-B :-B

itd. itp. :evilsmile:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach