gajos007  Dołączył: 19 Cze 2008
Reklamacja nowego towaru
Mam problem
Mianowicie kupiłem dziś w sklepie konsolę PSP.Już wcześniej ją zamówiłem i sprzedawca mi ją sprowadził...dość dobra cena wszystko ok.Nie mogłem jej uruchomić w sklepie z dwóch powodów - wyładowana bateria i duży ruch w sklepie...Gwarancja podbita wpięty paragon do gwarancji.
W domu podłączyłem do ładowania wszystko ok.Naładowała się i nie chce się włączyć.Pali się zielona dioda od sygnalizacji ekran czarny.
Teraz moje pytanie czy mogę prosić/żądać o zwrot gotówki?Lub wymianę na nowy sprzęt czy muszę ją oddać na gwarancję?To drugi wydaje mi się trochę nie fair bo nie włączyłem nawet konsoli....jak to jest ??

 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
 

gajos007  Dołączył: 19 Cze 2008
kusza...tak więc muszę oddać na gwarancję i czekać pewnie z miesiąc albo i dłużej aż naprawią...heh trochę to nie fair,bo rozumiem używałem jakiś czas padło trudno ale nawet nie uruchomiłem urządzenia....no wkurzony jestem mocno :-(
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
Crow napisał/a:
Niezgodność towaru z umową


W tym linku tego nie ma, ale jeśli nie mogłeś w sklepie sprawdzić funkcjonalności tego sprzętu, a w ciągu pięciu dni wrócisz z bublem to bez problemu możesz żądać zwrotu gotówki. Pogrzeb w necie, a znajdziesz
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
pjak napisał/a:
W tym linku tego nie ma, ale jeśli nie mogłeś w sklepie sprawdzić funkcjonalności tego sprzętu, a w ciągu pięciu dni wrócisz z bublem to bez problemu możesz żądać zwrotu gotówki. Pogrzeb w necie, a znajdziesz


Ciekawe, podaj jednak źródło.
 
j+  Dołączył: 01 Sty 2008
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się, że ostatnie poprawki pozostawiły w gestii sklepów sprawę zwrotów.
*puf*

 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
gajos007 napisał/a:
Teraz moje pytanie czy mogę prosić/żądać o zwrot gotówki?
ZTCW to nie. Znaczy prosić możesz, ale sprzedawca może takie prośby olać.
gajos007 napisał/a:
Lub wymianę na nowy sprzęt
Jak najbardziej. I to jest wskazane rozwiązanie. MSZ.
gajos007 napisał/a:
czy muszę ją oddać na gwarancję?
Możesz, ale nie musisz.
Generalnie sprawa jest taka - gwarancji udziela producent. Jak się zdecydujesz z niej skorzystać to wtedy już jest sprawa między Tobą a producentem i sprzedawcy nic do tego. Ale nie musisz korzystać z gwarancji! Za sprzedawany towar jest odpowiedzialny sprzedawca i to z nim możesz się pałować. Bo to sprzedawca sprzedał towar niesprawny i przez dwa lata (no, z pewnymi zastrzeżeniami, ale bez tych zastrzeżeń to przez 6 miesięcy) odpowiada za to, że nie sprzedał bubla. A skoro sprzedał to wtedy ma 2 tygodnie na wydanie decyzji o zasadności roszczenia (znaczy, że sam nie rozwaliłeś). Jak się w 2 tygodnie nie zmieści, to automatycznie roszczenie staje się zasadne. A potem musi wydać taki sam sprzęt albo go naprawić. Przy czym decyzja czy nowy, czy naprawa zależy od klienta! Oczywiście jeśli się nie da naprawić, albo koszt naprawy jest większy niż nowego egzemplarza to daje nowy. Albo jeśli nie ma nowych, to może naprawiać. A jeśli nie ma nowego i nie da się naprawić, to ponosi koszty.
I jeszcze ważne - zwraca się nie tylko koszty zakupu, ale także wszelkie inne poniesione i udokumentowane. Czyli np. wysyłki, montażu i demontażu, biletów autobusowych, żeby odwieźć towar do sklepu itp.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
matb dobrze radzi. Polecam zajrzeć jeszcze na stronę Federacji Konsumentów.
 
pjak  Dołączył: 28 Kwi 2008
dybon napisał/a:
pjak napisał/a:
W tym linku tego nie ma, ale jeśli nie mogłeś w sklepie sprawdzić funkcjonalności tego sprzętu, a w ciągu pięciu dni wrócisz z bublem to bez problemu możesz żądać zwrotu gotówki. Pogrzeb w necie, a znajdziesz


Ciekawe, podaj jednak źródło.


Nie mogę nigdzie nic znaleźć :oops: :oops: :oops:
A dałbym sobie rękę uciąć, że tak jest. Niestety po porannej lekturze w necie nie dam za to nawet paznokcia :-P
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. :oops:
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
pjak, Nie ma czegoś takiego w Polskich przepisach.
 

gajos007  Dołączył: 19 Cze 2008
no nic dzięki za pomoc...zaraz będę jechał do sklepu i zobaczymy co powiedzą...na plus dla mnie ( a może na minus) jest to że sprzedawcy to moi koledzy ,więc nie chcę z jednej strony robić dymu, bo to i tak do niczego nie prowadzi w sumie a może tylko zaszkodzić...z drugiej jednak strony mam nadzieję że dostanę od ręki nowy egzemplarz lub kasę, bo perspektywa 2 tygodni albo i więcej mnie nie bawi..no zobaczymy jak się sprawa potoczy .... po południu napiszę co i jak wyszło...jeszcze raz dzięki :-B :-B
 
super_me
[Usunięty]
wyślij do autoryzowanego serwisu sony:
www.pram.com.pl
szybko i sprawnie - w okolicach tygodnia do półtora - zamów kuriera na stronie - polecam serwis 1 klasa
 

gajos007  Dołączył: 19 Cze 2008
w poniedziałek dostanę nową konsolę...sprawa bezproblemowa jak na razie...ogólnie to zapytali czy chcę kasę czy konsolę na poniedziałek , to powiedziałem że chcę konsolę.czyli ogólnie jest ok...

super_me napisał/a:
wyślij do autoryzowanego serwisu sony:
www.pram.com.pl

a nie wiesz czy robią w razie coś downgrade softu do 4.xx max 5.03 :mrgreen:
 

Kiwak  Dołączył: 28 Paź 2007
gajos007 napisał/a:
czy robią w razie coś downgrade softu do 4.xx max 5.03
a jest to możliwe?
 
super_me
[Usunięty]
Cytat
a nie wiesz czy robią w razie coś downgrade softu do 4.xx max 5.03 :mrgreen:


mogą to zrobić tylko w wypadku gdy jest to konieczne do usunięcia usterki
 

gajos007  Dołączył: 19 Cze 2008
Cytat
a jest to możliwe?
jeżeli przez serwis sony to tak :mrgreen: dość często konsole wracały z softami 4.xx / nie wiem jak jest teraz i jakie mają wytyczne ;-) mam nadzieję że nie robią od razu upgrade online do najnowszej wersji ;-)

[ Dodano: 2009-09-07, 18:57 ]
dostałem nową konsolę i jeszcze gre na przeprosiny .... więc jest good :) :-B

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach