ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
http://www.e-podatnik.pl/...ajwyzszego.html
"Kupującemu w każdym razie przysługuje roszczenie o wymianę rzeczy, jeżeli naprawa przywracająca możliwość normalnego z niej korzystania zgodnie z przeznaczeniem jest niemożliwa w terminie dwóch tygodni"
http://prawoity.pl/wiadom...adu-najwyzszego

Z wadą fizyczną rzeczy łączy się w ramach rękojmi uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy sprzedaży. Przewidziane w art. 560 § 1 kc uprawnienie kupującego od odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy jest wyłączone wówczas, gdy sprzedawca „natychmiast” dokona wymiany rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad. Wymiana rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad powinna nastąpić najpóźniej w terminie dwóch tygodni.

„Niezwłoczne” usunięcie wady w rozumieniu art. 560 § 1 kc oznacza naprawę rzeczy w krótkim czasie, zdeterminowanym charakterem wady. Termin ten nie powinien przekraczać dwóch tygodni.

Wyznaczony przez kupującego rzecz określoną co do tożsamości „odpowiedni termin” (art. 561 § 2 kc) do usunięcia wady przez sprzedawcę – wytwórcę należy interpretować jako termin uwzględniający czas konieczny do usunięcia wady. Za taki termin należy uznać termin nie przekraczający dwóch tygodni.
Odstąpienie od umowy przez kupującego z powodu wad rzeczy sprzedanej (art. 560 § 1 kc) jest uprawnieniem mieszczącym się w przepisach o rękojmi za wady fizyczne. Wykonanie tego uprawnienia jest uzależnione od woli sprzedawcy. Kupujący bowiem nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca oświadczy gotowość natychmiastowej wymiany rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie.
Zwrot „natychmiast” odnosi się nie do gotowości, lecz do samej już wymiany. Jeżeli sprzedawca wyrazi gotowość wymiany, to powinien dokonać jej natychmiast.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx, dzięki.
Tylko nie rozumiem, dlaczego nie podano tej wykładni na stronie Federacji Konsumentów. Jest tam tylko stary zapis.
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
argawen napisał/a:
Możliwe, że niższa cena w tym sklepie była z powodu sprzedawania egzemplarza z reklamacji. Zamiast go odesłać, sprzedali taniej.
to była stała cena na stronie sklepu-wcale nie najniższa tyle, że najlepsza z odbiorem osobistym blisko mnie, w necie było taniej nawet z wysyłką-a w rimexie 350 zł drożej niestety. żałuję tylko, że kartę dokupiłem parę godzin później (nie mieli 4GB sdhc) bo bym na licznik popatrzył i pewnie wtedy bym poprosił o inny egzemparz, a tak dopiero po północy focić zacząłem i po ptokach
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
To może trzeba to dokleić do takiego wątku gdzieś, gdzie na temat gwarancji itp. było. Coś mi świta, że ten wątek został nawet przeklejony, albo jakoś tak.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
matb napisał/a:
To może trzeba to dokleić do takiego wątku gdzieś, gdzie na temat gwarancji itp
Popieram.
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
ultorx napisał/a:
Z wadą fizyczną rzeczy łączy się w ramach rękojmi uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy sprzedaży


Nie jestem pewny z jakiej daty są twoje posty, ale nie ma czegoś takiego jak rękojmia.
Dawno temu się takie coś skończyło, cytujesz jakieś stare ustawy, więc się nie dziwię że gość śmieje się z twoich gróźb.

Masz dwa typy roszczeń, albo powołać się na gwarancję, albo na ustawę o sprzedaży konsumenckiej.
W przypadku nr 1 dochodzisz swoich praw z producentem, nie polecam na tym etapie (choć może być łatwiej, sądząc po postawie sprzedawcy).
Przypadek 2. Jest trochę ciekawszy, aczkolwiek nie tak do końca.
Jesteś o tyle w dobrej sytuacji że sprzęt nabyłeś niedawno, w myśl ustawy, oczywiście jeśli się na nią powołasz w roszczeniu reklamacyjnym (masz jakąś pisemną korespondencję?, albo świadków?), to do 6 miesięcy od zakupu, na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że sprzedany sprzęt był wolny od wad.
Ale tylko jeśli sprzęt kupiłeś jako klient detaliczny, nie firma.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
dybon napisał/a:
Nie jestem pewny z jakiej daty są twoje posty, ale nie ma czegoś takiego jak rękojmia.
Dawno temu się takie coś skończyło, cytujesz jakieś stare ustawy, więc się nie dziwię że gość śmieje się z twoich gróźb.

Mylisz się, rękojmia nadal funkcjonuje i działa wtedy kiedy nie działają uprawnienia wynikające z praw konsumenckich, czyli np. kiedy "zwykły" ktoś "zwykłemu" komuś coś sprzeda.

ultorx, jakby to powiedzieć, to co zacytowałeś dotyczy rękojmi z KC a nie przepisów konsumenckich. Wydaje mi się, że w relacjach firma-konsument korzysta się z praw konsumenckich czyli niezgodność z umową a w relacjach osoba-osoba z KC, czyli z rękojmi. Trzecią możliwością jest gwarancja - ale to jest świadczenie dobrowolne gwaranta. Jesteś pewny, że nie pomieszałeś tego?
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
opiszon napisał/a:
dla mnie (jako klienta) to by nie była podstawa do zwrotu puszki, tylko oddałbym ją do kalibracji najpierw



Tak a jak kupuję samochód z salonu i jeździ on bokiem to standartowo na ustawienie geometrii zawieszenia bo to norma :-/ a jak nie to będę jeździł taką furą - bez przesady.
Producent odpowiada za produkt i rozkalibrowanie puszki jest wadą produktu, niechce kupując sprzęt lecieć odrazu do serwisu bo muszę skalibrować puszkę i to jeszcze w dodatku do KIT'a który jest dodany w zestawie.
Kalibracja przez producenta powinna być standartem, a w tej chwili to jest tak że jak im się ustawi tak zostaje i jest FF/BF, a ja chcę robić zdjęcia, ale napewno nie tablic testowych i zastanawiać się oddać do kalibracji czy nie.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ramcin, złe porównanie niestety - wymyślone na siłę i całkiem nietrafne

napisałem tylko, co ja bym zrobił i jakbym to rozegrał

masz pewność że korpus nie został w fabryce skalibrowany z jakimś wzorcowym obiektywem :?:

ramcin napisał/a:
a chcę robić zdjęcia, ale napewno nie tablic testowych i zastanawiać się oddać do kalibracji czy nie.

to zmień system, zobaczymy czy będzie lepiej
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
może i trochę na siłę ale chodzi mi o to że produkt powinien być spójny, sprawdzony i wypieszczony
mogę zrozumieć to że jak kupuję kundelka to idzie to do kalibracji, ale sprzedając kompletny zestaw body+kit nie powinno mieć coś takiego miejsca

opiszon napisał/a:
to zmień system, zobaczymy czy będzie lepiej


zmień system - odpowiedź na wszystko, powtarza się już na tym forum notorycznie - niepodoba się to wypad z systemu i zobacz jak inni mają źle, ale czy to o to chodzi, ja niechcę widzieć jak źle jest u innych tylko chciał bym kupić coś co działa poprawnie
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ramcin napisał/a:

zmień system - odpowiedź na wszystko, powtarza się już na tym forum notorycznie - niepodoba się to wypad z systemu i zobacz jak inni mają źle, ale czy to o to chodzi, ja niechcę widzieć jak źle jest u innych tylko chciał bym kupić coś co działa poprawnie

z pewnymi ograniczeniami technologii trzeba się po prostu pogodzić
 
ramcin  Dołączył: 24 Paź 2007
ale to nie jest ograniczenie technologii, tylko brak kontroli produktu wypuszczonego do sprzedaży. dostaję poprostu produkt niepełno warościowy
 

andrusz  Dołączył: 27 Lip 2007
ramcin masz rację, że kupując sprzęt wymaga się jakości. Też nie wyobrażam sobie, że dopiero co kupiony korpus źle ostrzy z dołączonym do zestawu kitem. Oddałbym to sprzedawcy od razu.

opiszon jako zwykły klient nie muszę się znać na kalibracji AF-a (tablice testowe, regulacja, itp.). Takiego wymogu nie ma w instrukcji :-P
 

MacRayers  Dołączył: 07 Wrz 2008
Ten wątek przestaje przypominać swój temat a raczej dotyczy problemu z załatwieniem gwarancji. Może gdzieś to przenieść ?
 
siwyyy77  Dołączył: 23 Lip 2007
ultorx napisał/a:
I na tej podstawie wystąpiłem o wymianę, korzystając z rękojmi sprzedawcy.


Nie chcę się spierać, ale te ustawy co podlinkowałeś dotycza rękojmi, a czegoś takiego u nas już nie ma, Jest tylko "niezgodność towaru z umową" a w tym przypadku sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojej reklamacji, niestety nie ma tam podanego czasu na naprawę, bo w ramach tej ustawy nie możesz, żadać wymiany na nowy sprzęt... musi sprzedawca po prostu dać ci towar sprawny towar wolny od wad.

[ Dodano: 2009-09-10, 13:54 ]
ultorx napisał/a:
Dlatego napisałem o wykładni Sądu Najwyższego,


Tylko, ze ta wykładnia ma już prawie 11 lat, prawo kunsumenta się zmieniło od tego czasu.

[ Dodano: 2009-09-10, 13:58 ]
ramcin napisał/a:
zmień system - odpowiedź na wszystko, powtarza się już na tym forum notorycznie -


Bo to prawda, ja już sam robię przymiarki :evilsmile:
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
siwyyy77 napisał/a:
Nie chcę się spierać, ale te ustawy co podlinkowałeś dotycza rękojmi, a czegoś takiego u nas już nie ma,

Jest, ale w innych relacjach niż przedsiębiorca-konsument... bo w tych zamiast KC stosuje się przepisy szczegółowe.
btw: czytasz co inni piszą zanim sam coś piszesz?
 
siwyyy77  Dołączył: 23 Lip 2007
izbkp napisał/a:
btw: czytasz co inni piszą zanim sam coś piszesz?

Tak 8-)

[ Dodano: 2009-09-10, 18:27 ]
izbkp napisał/a:
Jest, ale w innych relacjach niż przedsiębiorca-konsument...


Ale My nie rozmawiany o innych relacjach ;-)
 
BAN YellowLabel  Dołączył: 30 Mar 2008
Ale wykopałem temacik :->

Zepsuła mi się bateria w lapku po 16 miesiącach użytkowania. Asus oczywiście daje na swoją baterię 12msc, więc nie mam co do niego tego ustrojstwa wysyłać. Czy jest możliwość skierowania sprawy do sklepu w którym to kupiłem (Electro.pl) i powołać się na dwuletnią rękojmię?

Z góry dzięki za odpowiedzi!
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
jeśli umiesz udowodnić że to wina ukrytej wady, o któej nie było wiadomo to sens jest.

Domniemanie, że coś się zepsuło z powodu ukrytej wady mimo dwuletniej rękojmi trwa tylko pół roku
 
BAN YellowLabel  Dołączył: 30 Mar 2008
Mylisz chyba dwa pojęcia - niezgodność towaru z umową i rękojmia.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach