Stachu  Dołączył: 27 Kwi 2007
Po co niezależna amortyzacja?
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Tak sobie trochę zerknąłem na strony różnych firm, robiących czterokołowce i, na ile da się coś z ogólnych zdjęć rozkminić, to wygląda, że zamiast dyferencjału stosują niezależny napęd - kierowca napędza jedno koło, a pasażer drugie :-D . Z tym że rozumiem, że w naszym wypadku chodzi jednak o jednomiejscowy bolid.
 

negocjatorek  Dołączył: 12 Kwi 2007
robiłem kiedyś coś takiego w kilku wersjach i nie działało tak jak miało działać na zakrętach więc sobie odpuściłem... to było z 5-6 lat temu więc szczegółów nie pamietam... To miał być kolejny model po moim rowerze poziomym. Ale się nie udał.
 
j+  Dołączył: 01 Sty 2008
Cytat
Po co niezależna amortyzacja?
Karol Popik napisał/a:
Dzisiaj wpadłem na pomysł, żeby zrobić sobie jednoosobowy, czterokołowy rower, który miałby napęd na dwa tylne koła, a każde koło byłoby osobno amortyzowane.
Chyba, że 'osobno' amortyzowane nie jest jednoznaczne z 'niezależnie', to wtedy mogłem coś pomieszać. Też uważam, że jeśli chodzi o samoróbki, to niezależna amortyzacja tylnich kół jest raczej zbędna.
*puf*

 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
j+ napisał/a:
Ale co po co?


Dla frajdy.

Ja np. myślę o low-bike. Te co są do kupienia są strasznie drogie, albo takie sobie. Kontówkę już mam. Teraz muszę znaleźć parę złomów rowerowych i spawarkę oraz nauczyć się spawania :mrgreen:

[ Dodano: 2009-09-13, 16:35 ]
negocjatorek napisał/a:
To miał być kolejny model po moim rowerze poziomym.


A jak udała się konstrukcja poziomego roweru. Masz jakieś zdjęcia?
 
Karol Popik  Dołączył: 29 Sie 2008
Niezależna amortyzacja, bo to ma być pojazd terenowy, to znaczy do zabawy, a nie na asfalt. A mechanizmu różnicowego nie trzeba robić, jeżeli tylne koła będą wystarczająco blisko siebie.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
A nie może być to trójkołowiec z jednym kołem z tyłu? Konstrukcja by się uprościła, a dla stabilności mógłbyś zwiększyć rozstaw przednich kół.
 

Kiwak  Dołączył: 28 Paź 2007
Jeśli chodzi o napęd na tył, to widziałem samoróbkę ze sprzęgłem ciernym - napęd na jedną półoś a na drugą przez to sprzęgło, na piachu nieraz ślizgało jedno koło na skrętach, na twardszych nawierzchniach, czy raczej bardziej przyczepnych, pracowało dobrze; niektóre quady też takie mają; druga konstrukcja to była z wolnobiegiem: mapęd z łańcucha na jedną oś i z niej przez wolnobieg na drugą; wolnobieg w tym samym miejscu, co sprzęgło sprzęgło.
Ja bym widział jeszcze problem z układem kierowniczym: koła skręcają pod innymi kątami...
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
Karol Popik napisał/a:
Niezależna amortyzacja, bo to ma być pojazd terenowy, to znaczy do zabawy, a nie na asfalt. A mechanizmu różnicowego nie trzeba robić, jeżeli tylne koła będą wystarczająco blisko siebie.

Jeżeli nie potrzeba mechanizmu różnicowego, ale koniecznie niezależne zawieszenie obu tylnych kół, to może tak:
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Kiwak napisał/a:
Ja bym widział jeszcze problem z układem kierowniczym: koła skręcają pod innymi kątami..
To już dawno temu jest opanowane w samochodach. Wystarczy skopiować geometrię. :-)
 

ggdh  Dołączył: 06 Sty 2008
 

geeker84  Dołączył: 30 Mar 2009
ggdh napisał/a:
http://www.sitski.com/stacyoff.htm

niezłe.... tylko to wersja inwalidzka... ale jak by taki mieć z pedałami i w pozycji bardziej pionowej :shock:
 
Karol Popik  Dołączył: 29 Sie 2008
michal5150,
Cytat
Jeżeli nie potrzeba mechanizmu różnicowego, ale koniecznie niezależne zawieszenie obu tylnych kół, to może tak:

Dobry pomysł.
 

negocjatorek  Dołączył: 12 Kwi 2007
pawelek-79 napisał/a:
A jak udała się konstrukcja poziomego roweru. Masz jakieś zdjęcia?
bardzo się udała. był dłuższy od standardowych długich rowerów bo miałem kierownice przedłużaną. Zdjęcia mam jakieś na starym kompie. Jak wyciagne z niego dysk to się podzielę.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
negocjatorek napisał/a:
Jak wyciagne z niego dysk to się podzielę.


Podziel się, bo jak mówiłem mam już kontówkę do cięcia. Brakuje mi jedynie kilku dawców organów i spawarki :mrgreen:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach