Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
Pleśń Czelendż 032
Regulamin zabawy:

1. Pleśń Czelendż v2.0 - czyli ciemniactwo cyfrowe, to zabawa polegająca na obróbce skanów z kliszy metodami zbliżonymi do ciemniowych w wersji cyfrowej. Ma to być kontynucja zabawy alkosa rozszerzona o samodzielne odwracanie skanu do pozytywu oraz o zdjęcia kolorowe.

2. Cyklicznie będzie pojawiał się wątek o tytule: Pleśń Czelendż XXX (XXX - numer odcinka) zawierający regulamin zabawy , link do pliku typu TIFF zawierającego skan z negatywu oraz termin nadsyłania prac.

3. Chętni do udziału w zabawie mają za zadanie ściągnąć powyższy plik oraz dokonać na nim manipulacji tak, aby uzyskać zdjęcie w pozytywie korzystając z poniższych zasad:
3.1. Operacje dozwolone:
- zmiana kontrastu globalnie
- operacje na poziomach oraz krzywych globalnie
- stosowanie narzędzia Dodge/Burn (Przysłanianie/Dopalanie) miejscowo
- stosowanie filtrów Unsharp Mask i Blur (Wyostrzanie/Rozmycie) globalnie, przy czym Wyostrzanie dozwolone jest tylko w przypadku, gdy będzie ono konieczne po zmniejszeniu obrazka
- kadrowanie - dozwolone jest usunięcie lub wyrównanie czarnej ramki od skanowania
- stosowanie narzędzia Split Toning (Tonowanie) globalnie na skanach czarno-białych; dopuszczalne kolory tonowania to: sepia, niebieski, złoty
3.2. Operacje niedozwolone:
- stosowanie warstw
- stosowanie narzędzi do wyciągania cieni
- odszumianie
- stemplowanie
- używanie suwaków Hue/Saturation/Luminance (Odcień/Nasycenie/Jaskrawość)
- zamiana zdjęć kolorowych na czarno-białe

4. Przygotowane w ten sposób zdjęcie należy zapisać jako plik typu jpg o rozmiarze dłuższego boku 700pix, maksymalnej wielkości 500kB i nazwie PC_XXX_nick. Plik należy wysłać w podanym w wątku terminie na adres:
PlesnCzelendz // małpeczka // pentax.org.pl. Tytuł maila: Pleśń Czelendż_XXX_nick.
Każdy uczestnik może przysłać jedną pracę.

5. Wszystkie prace zostaną wstawione do wątku: Pleśń Czelendż XXX , gdzie będzie można porównać uzyskane efekty, a także podyskutować.

6. Proszę nadsyłać również skany, które będzie można wykorzystać w kolejnych odcinkach zabawy na ten sam adres:
PlesnCzelendz // małpeczka // pentax.org.pl. Skany muszą być zrobione jako slajd, w 16 bit linear w sofcie minolty albo RAW z vuescana, opublikowane w 16bit TIFFie, spakowane rarem i nazwane: PC_skan_nick . W przypadku jednego skanu nazwa TIFFa i rara taka sama. W przypadku przesyłania większej ilości zdjęć proszę o nazywanie TIFFów wg wzoru: PC_skan_nick_numer. Tytuł maila: Pleśń Czelendż_propozycja. Nadesłane skany będą weryfikowane przez alkosa pod kątem przydatności do konkursu.

Plik do ściągnięcia znajduje się
tutaj

Termin nadsyłania prac to godz. 22:00 10 listopada 2009 (wtorek).
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Dzis mija termin zglaszania prac :-D
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
robi sie, robi - zjadłem obiad i zasiadam do PC031
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
opiszon, PC031 masz tutaj :-P
Bierz się za 32-gi odcinek.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Iza, oj tam oj tam, numerki mi się pomyliły :-)
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
1. dybon


2. mario633


3. opiszon


4. pawelek-79
pawelek-79 napisał/a:
Inwersja i poziomy. Wszystko w PSE7.



5. piotrecius


6. zbyllu
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Szczerze to żadne :-P , ale coś między dybonem a piotreciusem :-)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
zależy pewnie jak kto ma monitor skalibrowany :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Cytat
zależy pewnie jak kto ma monitor skalibrowany


A, to juz jego problem :-P
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Mi się wersja opiszona podoba. Do czegoś takiego dążyłem, tylko tej zieleni nie za bardzo potrafiłem się pozbyć.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
jeżeli miałbym na siłę wybierać, to piotrecius ale zdjąłbym trochę czerwieni
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
opiszon napisał/a:
piotrecius ale zdjąłbym trochę czerwieni


To wyszło by to, co ty zrobiłeś :-P
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
O! teraz widzę, że strasznie pojechałem w czerwień i żółć. Jak dla mnie praca dybona byłaby idealna tylko delikatnie bym przyciemnił :-) .
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
opiszon napisał/a:
zależy pewnie jak kto ma monitor skalibrowany

Chciałeś chyba napisać, czy ma skalibrowany czy nie :-P

Dla mnie najlepiej dybon
 

valdis62  Dołączył: 12 Cze 2006
opiszon napisał/a:
zdjąłbym trochę czerwieni

piotrecius napisał/a:
strasznie pojechałem w czerwień i żółć


To ja mam pytanie do wszystkich (zawsze mnie to w tej wersji zabawy nurtowało):
Jak wpływacie - zachowując warunki zabawy (patrz pkt.3.1) na kolorystykę zdjęcia?
Ja sam, przyznaję, biorąc kilka razy udział w poprzednich odcinkach, manipulowałem wynikiem dobierając profil maski (z listy predefiniowanych) przy odwróceniu (choć nie do końca jestem pewien, czy nie jest to naginanie regulaminu). Ale co można więcej ? Jak Wy sobie dajecie radę z tym problemem ?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
valdis62 napisał/a:
Jak wpływacie - zachowując warunki zabawy (patrz pkt.3.1) na kolorystykę zdjęcia?

nie wiem jak inni
ja używam Paint.NET, robię tam "odwróć kolory" a następnie bawię się poziomami

zazwyczaj tylko tyle, czasami coś na krzywych i kontrast
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Na kolory wpływam gnąc krzywe. Regulamin rozumiem tak, że "globalnie" oznacza dla całego zdjęcia (nie dla jego fragmentu) ale każdy kanał kolorystyczny można już giąć indywidualnie. Wydaje mi się to zgodne z warunkami zabawy, bo jeśli się nie mylę - pod powiększalnikiem również można stosować filtry kolorystyczne, które wzmacniają jeden kolor a osłabiają pozostałe.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
piotrecius napisał/a:
Na kolory wpływam gnąc krzywe.


Zalezy jak gniesz. Jak w jakies dziwne Ski, to niezgodnie. Filtry ciemniowe to raczej cos jak ctrl+b w PS...
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Krzywymi głownie przyciemniam lub rozjaśniam dany kanał tak, żeby nie tracić detali w światłach/cieniach - czyli głownie regularne łuczki w dół lub w górę. Ale przyznam, że Ska też się zdarzy czasem choć nie jakaś kosmiczna - bardziej kosmetyczna. Dla jakiegoś koloru zmniejszam czasem kontrast a dla innego nieco wzmacniam (coś jak przycięcie poziomów ale bez stuprocentowej utraty detali w świtłach/cieniach). Czy da się takie coś zrobić pod powiększalnikiem? (Nie wiem niestety co daje ctrl+b w PS bo mam wersję "elements" i tam ten skrót niczego nie uruchamia. Google mówią o akcji Autocolor ale też nie wiem jak to się przekłada na krzywe)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach