Jarek Dabrowski napisał/a:Kalibratora trzeba używać częściej (Huey przypomina co 14 dni) bo monitory nie trzymają parametrów.
O zgrozo...
O zgrozo...
Throwend napisał/a:Ok, drodzy państwo. Które z poniższych zdjęc jest poprawnie naświetlone? Próbowałem sobie skalibrowac monitor w pracy i w tym momencie najjaśniejsze zdjęcie na LCDku firmowym jest i tak ciemniejsze niż najciemniejsze zdjęcie na laptopie. Już mnie szlag trafia bo nie jestem w stanie zdjęc obrobic i potem słysze, że za ciemne albo coś...
mateo_m napisał/a:
[ Dodano: 2008-06-08, 08:40 ]
I nikt nie potrafi mi odpowiedziec...![]()
pancurski napisał/a:Dlaczego wszystkie albo większość opisów dotyczących kalibracji monitora zaczyna się od ustawienia kontrastu na 100 % a dopiero potem regulacji jasności ?
np tutaj http://www.ziolek.pl/kalib/kalibr.html
sylwiusz napisał/a:Bardziej matrwilbym sie o prawidlowe wyswietlenie w przegladarce na PC zdjec z profilem Adobe RGB![]()
Kuzyn Mygosi napisał/a:zobacz jak wygląda zdjęcie AdobeRGB na monitorze o takim zakresie barwnym a sRGB stanie się przekleństwem
Korba napisał/a:A druk czterobarwny? "Wszyscy" chyba wiedzą, że w palecie CMYK nie da się uzyskać czystego koloru niebieskiego. A mimo to możemy sobie obejrzeć mnóstwo albumów z pięknymi krajobrazami, na których pyszni się wspaniałe niebieskie niebo.
K-1, K-3, MZ-3, ME Super, IRIX 11/4, D-FA 21/2.4 Ltd, FA31/1.8 Ltd, FA50/1.4, FA77/1.8 Ltd, FA80-320...
K-1, K-3, MZ-3, ME Super, IRIX 11/4, D-FA 21/2.4 Ltd, FA31/1.8 Ltd, FA50/1.4, FA77/1.8 Ltd, FA80-320...
Korba napisał/a:
Dlatego też przypuszczam, że w jeszcze większym stopniu zjawisko to da o sobie znać, przy porównywaniu zdjęć na monitorach AdobeRGB i sRGB. Różnice będą widoczne, jeśli postawimy te monitory obok siebie, ale przede wszystkim dlatego, że oba monitory trochę inaczej będą wyświetlały kolory (z palety, którą leży w możliwościach obu), a nie dlatego, że jeden z nich będzie umiał wyświetlić więcej kolorów. Coś mi się bowiem widzi, że ten ułomny sRGB zawiera zdecydowaną większość kolorów spotykanych na typowych fotkach. Różnice między sRGB a AdobeRGB dotyczą przede wszystkim kolorów bardzo jaskrawych, które w przyrodzie występują bardzo rzadko.
Dobry monitor sRGB nie powinien więc mieć problemów z poprawnym wyświetleniem odcieni skóry lub panoramy zielonego lasu. Monitor AdobeRGB nie zrobi tego lepiej tylko dlatego, że potrafi wyświetlić także inne kolory, jeśli tych kolorów po prostu nie będzie na zdjęciu.
Kuzyn Mygosi napisał/a:ps. dokąd panował tylko i wyłącznie sRGB (może inaczej - brak monitorów z szerszym gamutem w ludzkiej cenie) zawsze mi czegoś w zdjęciach brakowało ...
Pozdrawiam,
Mateusz
mateo_m napisał/a:Kuzyn Mygosi napisał/a:ps. dokąd panował tylko i wyłącznie sRGB (może inaczej - brak monitorów z szerszym gamutem w ludzkiej cenie) zawsze mi czegoś w zdjęciach brakowało ...
A teraz to sie jakos zmienilo? Sa monitory AdobeRGB w "ludzkiej cenie"??
i zmieniamy przy wpisie gfx.color_management.enabled z false na True (2x klik) ... i restart firefox 3Cytatabout:config
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
Kuzyn Mygosi napisał/a:pancurski napisał/a:Dlaczego wszystkie albo większość opisów dotyczących kalibracji monitora zaczyna się od ustawienia kontrastu na 100 % a dopiero potem regulacji jasności ?
np tutaj http://www.ziolek.pl/kalib/kalibr.html
Z tym kontrastem to chodzi o kontrast max natywny ... co jest zrozumiałe ... nie obcinasz palety (jeśli mowa o LCD) ... no chyba że masz wysokiej klasy LCD ale czy nie przycinałbyś w ten czas gamutu (gdybyś zjechał poniżej max kontrastu natywnego)?
K5-II, GX-1s +xy kg szkiełek
Jak w OSD ustawi się 6500K to praktycznie nigdy nie będzie to 6500K ;) Tak więc dobrze że regulowałeś składowymi tak by uzyskać wg. pomiaru to 6500.gebi napisał/a:
Temperaturę regulowałem osobno suwaczkami RGB wyszła mi trochę ponad 6500K (poprzednio miałem wybraną z menu 6500K), luminancja 99cd/m2
K5-II, GX-1s +xy kg szkiełek
gebi napisał/a:Mam 19-stkę CRT. Ustawiłem sobie wszystko po kolei na miarę mojej znajomości języka Szekspira tudzież może bardziej Lincolna. Efekt generalnie mnie jakoś nie powalił - na koniec procesu kalibracji można było porównać istniejący profil z nowym. Do tej pory używałem profilu zrobionego "na oko" w programie "WYSIWYG", nowy profil jest delikatnie jaśniejszy oraz ma odrobinę mniejszy kontrast (ustawiłem go na 98 zamiast 100 jak poprzednio).
Wychodzi więc na to, że albo mam dobre oko (pomimo noszonych okularów) i wydałem ponad trzy setki na zbędny sprzęt albo właśnie kiepskie, skoro nie widzę różnicy
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
Nie jestem "*", ani Ltd., proszę Pani.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl