| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
Cytat23 kadry, które uważam za należące do czołówki najlepszych zdjęć ulicznych w mojej krótkiej karierze
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
ja nie wiem czy się cieszyć czy płakać, wiem, że to było niesamowite. Nigdy wcześniej, nawet jak byłem zadowolony z ujęć, nie trafiło mnie coś tak porażająco nakręcającego.alkos napisał/a:Niesamowite, co? Lapiesz to tref
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:Wolę 1 dobre niż 10 średnich.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
to jest najlepsza rada jaką można dać. Jest pewne "ale". Nie zrozumie jej ktoś, kto dopiero zaczyna. Moje pierwsze wyjścia na ulicę to było przełamywanie strachu przed wyciągnięciem aparatu przy tak wielu gapiach Paraliżowała mnie świadomość, że "oni" patrzą co ja robię. Teraz nie widzę, nie przeszkadza mi nic spoza wizjera. Jedyne czego nie można zatracić to odczuwanie tego co mówi ulica [do mnie jako "rejestratora"] Bodźce zewnętrzne - to one przeważnie motywują do poruszenia palcem wskazującym, do wduszenia spustu.alkos napisał/a:Wbijaj się w 'potencjalne' sytuacje, za kazdym razem chociaz troche bardziej przelamujac strach i poczucie dyskomfortu wobec ludzi.
kwestia ustawienia poprzeczki - masz ją zawieszoną wysoko, co widać na PAD [taaa, boisz się, żeby nikt poza ładną Isinbajewą Ci tej poprzeczki nie zabrał, nie dosięgnął ]alkos napisał/a:Niestety - w moim przypadku 1 dobre to 20-30 dodupnych.
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Pozdrawiam
tref napisał/a:to jest najlepsza rada jaką można dać. Jest pewne "ale".Nie zrozumie jej ktoś, kto dopiero zaczyna. Moje pierwsze wyjścia na ulicę to było przełamywanie strachu przed wyciągnięciem aparatu przy tak wielu gapiach
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
zdania naukowców są podzielone Oj, obrazów to ja się naoglądałem, ale mój umysł potrafi je tak przetworzyć, że zaczynają mi się te niektóre gnioty podobać, a NA PEWNO autor nie miał na myśli moich urojeń malując swoje dzieło.alkos napisał/a:(Aha - najlepsza jest ta o obrazach
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:NA PEWNO autor nie miał na myśli moich urojeń malując swoje dzieło
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:Zastanawiam się, czy nie założyć wątku o fotografii ulicznej i nie przenieść tych kilku postów.
Cytat
bezsprzecznie masz rację, czytać należy, a jeśli na wystawie jest jakiś album sygnowany nazwiskiem autora,
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
CytatI expose Tri-X 400 at ISO 1600 all the time
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Cytat
Jak radzicie sobie z *tym czyms w temacie*, robiac -jakkolwiek by tego nie
nazwac - reportaze na ulicy? Ja mam osobiscie *dosc duzy* problem z
wyciagnieciem aparatu na ulicy i walnieciem komus fotki w twarz... A
prywatnie do osob przesadnie niesmialych nie naleze... ;]
Wiem, wiem - trzeba sie przelamac, ale jak? 3 sety nie wchodza w gre -
probowalem ;) Slabo sie kadruje...
Pozdrawiam
Alkos
... nie mowiac juz o rozstawieniu statywu na miescie ...
nie zgadzam się! Muzyka często rozprasza, nie pozwala słuchać głosu ulicy. Poza tym jak się fotografuje "specyficzne" moiejsca, to można niepostrzeżenie w mordę zarobić, bo nie usłyszysz "kroków" nieszczęściaCytat10.) Wez discmana z dobra muzyka. Pozwoli to Ci sie skupic
na muzyce i d odskocznie psychiczna. Zauwazyles, ze jak
chodzisz po miescie sluchajac muzyki to czujesz sie
niewidoczny? Wlasnie o to chodzi.
11.) Jesli mozesz - na poczatku chodz z kims kto tez fotografuje.
hehe, to się chyba tak zaczyna.alkos napisał/a:5/ dzisiaj po pracy dalej bede napastowal bogu ducha winnych obywateli.
Spodobalo mi sie :] - ach ta adrenalina, brrrr....
Cytat>Pytanie nr "trzy": jaki obiektyw najlepiej sie nadaje do street
>photo ? Mam pod reka dwa obiektywy M42: 55/1.4 i 28/2.8
>O ile dobrze pamietam, to Staszek poleca 35mm, ale jak na razie
>brak u mnie takiego szkielka. Czy wybrac jeden z nich jako
>mniejsze zlo, czy robic troche zdjec jednym, troche drugim,
>czy od razu zaczac szukac na allegro obiektywu 35mm ?
Sprobuj ktory bardziej bedzie pasowal do Twojego stylu.
Na poczatek pewnie bedziesz wolal 55mm, potem przejdziesz
w strome szerszych katow az znajdziesz taki, ktory
Ci odpowiada najbardziej. Wazne zeby byl w miare maly
i dobry optycznie.
Aha - i aparat miej stale ze soba. Nie martw sie o deszcz,
kurz - miej go stale gotowego. Na obiektywie trzymaj
np. oslone przeciwsloneczna (taka metalowa, wkrecana)
i nie zdejmuj jej wrzucajac aparat do plecaka. Migawka stale
naciagnieta - i tak wlocz sie po miescie. :)
CytatStreet to umiejetnosc pokazania czegos banalnego w sposob, ktory potrafi
zatrzymac Cie nad czyms tak oczywistym, ze az boli.
To metoda, sposob kadrowania, ktory sprawia, ze odbiorca odwraca sie na
ulicy i szuka oczami takiego widoku - i tak go nie znajdzie. Bo to jest
wlasnie ta "sztuka street'u".
Street to fakt mowiacy ogladajacemu, ze cala jego rzeczywistosc nie jest
droga do pracy i spotkaniem na kawe w czasie lanczu. Ze jest to rownolegle
spojrzenie miliardow ludzi na te sama babcie z kwiatami, na ten sam chodnik,
na ten sam tramaj wynuzajacy sie codziennie o 5.46 zza rogu.
Potrafisz to sfotografowac !!!????
Ja niestety nie !
Ale staram sie!
Polecam - uczysz sie relacji i relatywnosci !
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:
nie zgadzam się! Muzyka często rozprasza, nie pozwala słuchać głosu ulicy. Poza tym jak się fotografuje "specyficzne" moiejsca, to można niepostrzeżenie w mordę zarobić, bo nie usłyszysz "kroków" nieszczęściaCytat10.) Wez discmana z dobra muzyka. Pozwoli to Ci się skupic
na muzyce i d odskocznie psychiczna. Zauwazyles, ze jak
chodzisz po miescie sluchajac muzyki to czujesz się
niewidoczny? Wlasnie o to chodzi.
tref napisał/a:
Chodzenie z kimś jest może i fajne, ale jesli to jest spacer. Nie umiem dopasować się do tempa kogoś innego i nie potrafię narzucić własnego tempa innemu fotografowi. Idąc na miasto bądź sam! Tylko ty i ulica!
dan napisał/a:Nie ma jak streetphoto na peryferiach miasta robione telefonem komorkowym:
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
tref napisał/a:No to może teraz o materiałach. Oczywiści wszystko jest dobre co jest światłoczułe, ale może każdy wpisze swoje preferencje?
Osoba, której zdjęcia oglądam każdego dnia napisała:
CytatI expose Tri-X 400 at ISO 1600 all the time
ponieważ TriX do mnie idzie, to się pytam - warto aż tak go szarpać? Fakt, robię raczej popołudniami, ale teraz jest dobra pogoda.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl