No reason to get excited.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:xrog, znamy, znamy, kosmo polecałJa też polecam.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
xrog napisał/a:Patricia Bosworth, "Diane Arbus. Biografia".
Polecam, warto, krótka recenzja książki tutaj.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Klapki i pasek z napisem Pentax
CytatMimo, że jestem w połowie dopiero z czystym sumieniem polecić mogę, szczególnie tym którzy lubią poczytać o fotografii, nie koniecznie o robieniu zdjęć, książkę Wojciecha Nowickiego "Dno oka - eseje o fotografii":
CytatNiniejsza książka stanowi przewodnik po współczesnej fotografii artystycznej od sztuki konceptualnej operującej prozaicznymi amatorskimi ujęciami po drobiazgowo przemyślane tableaux Jeffa Walla. Niektórzy artyści tacy jak Sophie Calle czy Erwin Wurm dokumentują codzienne czynności i prozaiczne zdarzenia inni - jak Yinka Shonibare i Gregory Crewdson - inscenizują wymyślone przez siebie opowieści. Andreas Gursky Thomas Demand i Rineke Dijkstra reprezentują chłodny obiektywizm zaś Nan Goldin i Wolfgang Tillmans uchylają przed nami drzwi swojego prywatnego świata. Dla Luca Delahayea i Allana Sekuly fotografia stanowi narzędzie tworzenia dokumentacji zaś dla Cindy Sherman i Gillian Wearing pełni rolę skarbca wartości indywidualnych społecznych i kulturowych odzwierciedlających wizualne bogactwo otaczającego nas świata. Niniejsze wydanie wspomina o najnowszych trendach w fotografii artystycznej. Osobny rozdział poświęcono artystom kładącym nacisk na fizyczne cechy medium fotograficznego i traktujących zdjęcia jako cześć eksperymentów panmedialnych lub nośnik nowych form przekazu. Obok dzieł uznanych artystów takich jak Isa Genzken i Sherrie Levine omawiamy również dorobek młodszego pokolenia - m.in. Floriana Maier-Aichena Anne Collier i Waleada Beshtyego. Fotografia jako sztuka współczesna to świadectwo wszechstronności różnorodności i żywiołowości sztuki fotograficznej XXI wieku.
CytatPoczątkowo proces fotografowania pojmowano jako czynność mechaniczną, dosłowne i obiektywne „zdejmowanie” rzeczywistości. Z czasem stał się selektywną dokumentacją, świadomym „portretowaniem” świata. Ilustracje fotograficzne funkcjonują także jako element dyskursu naukowego, jak i popularnego. W refleksji nad historią fotografii opracowania i przedstawienia wymaga więc zmiana stosunku do obrazu fotograficznego, jego odczytywania i interpretacji. Oglądając zdjęcia z przełomu XIX i XX wieku, odczytywać można pewne komunikaty o wyobrażeniach i konwencjach w historii kultury. Historia kultury daje się opowiedzieć za pomocą fotografii pochodzących zarówno ze zbiorów prywatnych, naukowych i dokumentacyjnych kolekcji oraz istniejących w licznych wydaniach albumowych. Książka jest adresowana do czytelników interesujących się historią fotografii, zwłaszcza krajobrazowej i portretowej, historyków kultury, a także etnologów.
CytatObszarem zainteresowań autorki są rejony Kolbuszowej i Podhale. Na podstawie analizy fotografii z przełomu XIX i XX wieku omawia genezę upowszechnienia się zwyczaju fotografowania przez chłopów na ziemiach polskich, okoliczności wykonywania i obchodzenie się ze zdjęciem, jego przechowywanie i ekspozycję, obyczajowość związaną z oglądaniem fotografii i opowiadaniem o nich osobom postronnym. Zajmuje się też utratą przez zdjęcie dotychczasowej wartości przez niezdolność jego właściwego odczytywania i celowym niszczeniem fotografii.
CytatTeksty amerykańskiego artysty i autora esejów krytycznych Allana Sekuli o historii fotografii przyczyniły się do zrewolucjonizowania krytyki sztuki i stanowią fundamentalny wkład w pisarstwo o fotografii. Sekula od początku lat 70., kiedy jako uczeń m.in. Johna Baldessariego i Herberta Marcusea rozpoczynał działalność artystyczną, poddaje krytyce utrwalone mity społeczeństwa kapitalistycznego, a także skonwencjonalizowane sposoby reprezentacji i odbioru sztuki. W centrum jego zainteresowania zawsze jest człowiek, często bezsilny wobec wielkiego, obecnie globalnego kapitału i ogólnoświatowej geopolityki. Sekula wierzy, co potwierdzał wielokrotnie swoimi dziełami oraz postawą społeczną i intelektualną, że sztuka, choć nie może podważyć tego porządku, jest w stanie go demaskować i rozbijać jego hegemonię. Teksty Allana Sekuli - zarówno te na prawach autonomicznego eseju, jak i towarzyszące pracom artystycznym - stanowią wnikliwą analizę złożonych relacji społeczeństwo-sztuka-fotografia-kapitał. Niniejszy wybór to pierwsze w Polsce tłumaczenie najważniejszych tekstów Allana Sekuli.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Pozdrawiam,
Piotr
________________________________________
K10D, G2, DA 18-55, M 24/2.8, M 50/1.7, M 135/3.5, FA 100/3.5 Macro
K10D | Z-1p | ME super | Nikon F100 | Yashica Mat-124g | Canon G5 | DA 70 f2.4 | DA 16-45 f4 | SMC-M 200 f4 | SMC-K 50 f1.2 | 360FGZ | D-BG2 | MOJE ZDJĘCIA
Cytatwww.fotoszop.pl/files/128st.pdf
CytatKiedy w zeszłym roku otrzymałem na imieniny prezent w postaci albumu”Stare fotografie Poradnik Kolekcjonera” autorstwa Zenona Harasyma , nawet nie pomyślałem, że lektura tej książki zainspiruje mnie do kolekcjonowania starych fotografii. Zainteresowałem się wtedy również historią zakładów fotograficznych, które istniały w dziewiętnastym wieku i w początkach dwudziestego wieku w Sochaczewie , Żyrardowie, Skierniewicach i Łowiczu.
screwdriver napisał/a:Zdecydowanie polecam:
"Duzo kobiet" Mikolaj Grynberg
MZ-5n + Fg, FA28-70, Sunpak MZ440AF-PT
Flexaret VI
TLu napisał/a:Dla początkujących: http://pl.wikibooks.org/wiki/Fotografia
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl