xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
Jeanloup Sieff - jak on to zrobił?










jak osiągnąć takie efekty (mowa o stronie technicznej)
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
Witam
Wg mnie szerokie szkło i obróbka pod powiększalnikiem (wysłanianie itp)
Pozdrawiam
Piotr
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
 

bix  Dołączył: 22 Sty 2008
xneon napisał/a:
Jeanloup Sieff - jak on to zrobił?

wziął w dłoń aparat i nacisnął spust od migawki.
Tak najprościej.
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
bix napisał/a:
wziął w dłoń aparat i nacisnął spust od migawki. Tak najprościej.


Ach, no i jeszcze a) miał pomysł i b) nie pytał, jak to się robi, tylko zrobił. :)
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
20mm na małym obrazku. Może być z niższej półki cenowej (np. Cosina 20/3,8) to dojdzie winietka za darmo :-D
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
M.W., serdeczne dzięki

Cytat
wziął w dłoń aparat i nacisnął spust od migawki.


myślę że możesz spokojnie zakładać już własną szkołę foto :)

wojtekk, widziałeś że nie pytał? za młodu nawiedzałeś jego ciemnię? :)


technik219, nie ogniskową miałem na myśli a postprocessing
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
xneon napisał/a:
widziałeś że nie pytał? za młodu nawiedzałeś jego ciemnię? :)


Nie, skądże. Po prostu nie wydaje mi się, żeby miał chęć kogoś naśladować. Walnął jak chciał i po swojemu - i już. Oczywiście, mogę się mylić. Nie mam monopolu na wiedzę. Pisałem raczej w charakterze żartu.
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
gdyby było mnie stać, to urządziłbym sobie chemię, zakupił rozmaite boraksy i hydrochinony i eksperymentował. ale nie mogę sobie na taki luksus pozwolić, dlatego szukałem drogi poniekąd na skróty. nie chcę stać się drugim Sieffem, tylko interesuje mnie, jakimi drogami można osiągnąć tak dramatyczny efekt.
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
xneon napisał/a:
interesuje mnie, jakimi drogami można osiągnąć tak dramatyczny efekt.


Wytrwałością, doświadczeniem i otwieraniem oczu, jak sądzę. ;)
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Teraz najłatwiej photoshoperm. Kilka suwaczków i masz;-) i szeroki kąt oczywiście
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Jeanloup Sieff inpirował się :


Bill Brandt

http://www.billbrandt.com/


Jeanloup Sieff
http://www.google.pl/imag...=og&sa=N&tab=wi

Bill Brandt
http://www.google.pl/imag...l=&oq=&gs_rfai=

Widać podobieństwo.

Galerie du Château d'eau : salon de la photographie
http://www.ina.fr/art-et-...graphie.fr.html

Sieff to ten najwyższy ( 00:07:58 ).
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
xneon napisał/a:
technik219, nie ogniskową miałem na myśli a postprocessing

Czyli: "co poeta miał na myśli"... Bardziej precyzyjnie formułuj pytania. A tak na marginesie - efekt wynikowy to współzależnośc zarówno optyki, materiału, chemii jak i tego, co określasz "postprocesingiem", a co sprowadza się do odpowiedniego pomachania rękami pod powiększalnikiem.
A'propos postprocesingu - poczułem pustkę w głowie, jak kolega informatyk oglądając indeksprint z negatywu wołanego w zakładzie zapytał: jak to wyedytowałeś?
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
Cytat
Bardziej precyzyjnie formułuj pytania.


a przeczytałeś co jest napisane pod zdjęciami?

co jest złego w pojęciu postprocessing? nie trawię edytowania w żadnej formie.

tak, znam Brandta, zauważyłem podobieństwo (zwłaszcza w odważnie kadrowanych portretach), ale widzę że można tu tylko filozofować :)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
xneon napisał/a:
jak osiągnąć takie efekty (mowa o stronie technicznej)
xneon, przeciez tu nie ma nic specjalnego. 90% to swiatło, a reszta to kontrastowo naświetlane odbiitki i maskowanie. Na wszystkich zdjęciach jest bardzo mocno i dosc nieudolnie dopalone niebo. Co moze potwierdzac slowa wojtka - wrodzona bezczelnosci i jazda.
 
Leszeg  Dołączył: 25 Wrz 2007
No to jak zrobić takie chmurki ?






Sieff wysiada przy takim niebie ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Leszeg, ale czyż legenda nie głosi, że to sklejka? :-)

xneon, jesli zalezy Ci na dramatycznym efekcie przy bezchmurnym niebie lub czesciowo zachmurzonym niebie, to koniecznie filtr czerwony:

 
Leszeg  Dołączył: 25 Wrz 2007
dzerry - bingo! Ale za to jak zrobiona ;-)
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
wreszcie konkret, dzięki za radę z filtrem, Dzerry. zrobię testy na t-maxie, niestety mam tylko dwa słabe żółte i pomarańczowy, lub pomarańczowy Cokin - co nie wybiorę by uzyskać taki efekt, zmiękczy mi strasznie klatkę. twardy papier - do tego jeszcze trochę minie :) a może jakieś wskazówki przy wywoływaniu? prześwietlić i niedowołać? mieszać intensywniej?
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
xneon napisał/a:
a może jakieś wskazówki przy wywoływaniu? prześwietlić i niedowołać? mieszać intensywniej?
Nie polecam kombinowania z negatywem. Najlepiej wywołać normalnie. Im mniej czuły, tym lepiej. Jeśli będziesz wołał negatyw na wysoki kontrast, to zredukujesz dramatycznie tony w światlach i cieniach, a wtedy już żadne doświetlanie/maskowanie na odbitce Ci nie pomoże. Twardy papier to żadna filozofia - przeciez dzisiaj standard to papiery o zmiennej gradacji - kontrast regulujesz filtrami. Jeśli chcesz ograniczyć się do skanowania, to na razię możesz osiągnąć zamierzony efekt suwakami - zawsze lepiej jest mieć więcej informacji niż mniej na negatywie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach