Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
tomekl, ten dyfuzorek ma własnie 30cm szerokości, i chciałbym go wypróbować do bliskich portretów, a więc właśnie mniej-więcej około metra, btw mój aparat nie ma wbudowanej lampy :)
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Eldred, jak byś był w okolicach stolicy moge Ci użyczyć rózne takie do wyprobowania:-)

[ Dodano: 2010-10-08, 17:54 ]
i takze dużego softboxa z lampą studyjną - sam zobaczysz róznicę;-)
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Heh, robiłem sesję w studio z dwoma lampami studyjnymi (takimi które świecą umożliwiając modelowanie cieni a do zdjęcia błyskają) na ogromnych softboksach, znam tą różnicę, po prostu w moim mini studyjku w domu nie mam dość miejsca na takie wynalazki.

Szukam czegoś małego, co mogę założyć na metza siedzącego na statywie i odpalanego bezprzewodowo, lubię bawić się cieniami i wydaje mi się, że z takim softboksem miałbym je bardziej miękkie.

Swoją drogą zapytam bo mam taki problem, chcę żeby tylko światło lampy brało udział w ekspozycji, ale żeby nie była ona na aparacie, jedyne światło w pokoju chciałbym mieć minimalne jak tylko się da, żeby nie focić całkiem po ciemku.
Problem polega na tym, że jestem zmuszony trzymać lampę na aparacie, bo wtedy pomaga mi ona w ostrzeniu, co jest trudne i mniej pewne w takim półmroku.
Jak na razie mocny błysk pozwalał mi na ominięcie tego problemu, przysłaniał on to "robocze" oświetlenie.
Jednak kiedy będę używać Softboksa, może być z tym gorzej bo światło będzie bardziej subtelne i miękkie.

Ideałem były by takie dwie nieduże lampki studyjne z żarówkami i w softach, ale taki zestawik chyba już sporo by kosztował. Niby zima idzie i można się wreszcie trochę intensywniej w strobowanie pobawić, ale nie wiem czy wystarczy mi miejsca, pieniędzy,
i cierpliwości narzeczonej ;-)
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
W studio możesz spokojnie zastosować żarówkę w oprawce by mieć na tyle jasno aby działało ostrzenie.
Są jak nie - mozesz próbować kabel ttl i lampa nie jest na aparacie.
Jeśli Twoja lampa ma tryb pracy manualny - a taki raczej stosuje sie w studio - to polecam ciągle parasolkę i żarówkę błyskową. Taki zestaw nie jest drogi ,a jest zbliżony do softboxu. Są nawet oprawki dwużarówkowe - w jedną wkręcasz żarówkę błyskową w drugą normalna żarówkę, która robi za pilota. Wadą parasolek jest to, że światło ucieka na boki i mżoesz mieć efekty uboczne np w postaci zafarbu od kol;oru ścian. Ja wolę parasolki na światło przechodzace, ale w pomiesczezniu raczej na światło odbite się sprawdzą.
Lampą z aparatu w trybie manulanym na małej mocy (1/32 czy 1/16) wyzwalasz zarówkę błyskową (albo nawet kilka), ewentualnie doświatlasz oczy i jest fajnie. Tu własnie ten nadmuchiwany softbox sie sprawdza.
taki zestaw - żarówka oprawka, statyw parasolka to ok 130-150zł (http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=41) i wtedy już mozesz poszaleć;-)
są i zarówki błyskowe z regulowaną mocą, z kablem do synchronizacji i to w takich cenach. Dokupujac sanki do lampy naaparatowej (i ewnetualnie kabel TTL) masz juz zestaw przenośny.
Kiedyś robiłęm softoboxy z... kartonowych pudeł (np po komputerze) kalki technicznej i folii aluminiowej i zwykłych zarówek (miałem także takie o barwie swiatła dziennego). Świciły bardzo dobrze, tyle że były mało mobilne, ale do ministudia w domu super!
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
tomekl, dzięki!! :-D :-B :-B :-B

Znalazłem taki zestaw. Ma oprawkę na dwie żarówki i żarówki błyskową i ciągłą. Gdyby tak złożyć taki zestawik ale z parasolką taką jak tutaj (pisałeś o stratach światła i niepotrzebnych odbiciach a ta ma "blokadę") to może by coś z tego wyszło?
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
Eldred napisał/a:
Znalazłem taki zestaw

moim zdaniem brak regulacji siły błysku dyskwalifikuje ten zestaw ponizej cy100mr (nie wiem czy jeszcze do kupienia) nie warto inwestować
Eldred,
nie masz jakiejś lampy błyskowej aparatowej :?:
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
joker333 napisał/a:
nie masz jakiejś lampy błyskowej aparatowej :?:
mam Metza 48af-1 ale co z tego kiedy go mam na aparacie odbijam światło od tyłu i jest ok, ale chciałem pokombinwać coś więcej, mam bezprzewodowy wyzwalacz phottixa ale jeśli tą lampę ustawię gdzieś indziej, wtedy muszę dać lepsze światło w pomieszczeniu żeby mi af dobrze ustawił (bo nie mam wtedy laserka), i wtedy światło mi się miesza.

Dlatego myślałem o żarówce wyzwalanej fotocelą, (wtedy używałbym laserka metza, a wyzwalał tą na statywie przedbłyskiem), albo właśnie statyw z podwójną oprawką i na niej ciągłe jako pilot + błyskowe.
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Ja ciągle nie czaję problemu z tym AFem. Przy oświetleniu "studyjnym" stosuje się przesłony rzędu 8. świacąc wtedy żarówką 100W na modela nie zauwazysz koloru swiatła zarowego bo błysk jest zbyt silny. Przy zarówce błyskowej 68Ws takze pewnie nie zauwazysz normalnej zarówki 100W. I niestety przy takiej zarówce błyskowej to przesłony gdzieś koło 8 Ci wyjdą!!!
Przykładowo w lampie 150Ws (z regulacją mocy do 1/32) mam pilota w postaci halogena 150W i nigdy go na zdjeciach nie widać!!!

Odnosnie wyzwalania zarówki przedbłyskiem... to chyba nie tak.... na lampie aparatowej wyłączasz przedbłysk, ustawiasz ja na manual, dajesz małą moc i jedziesz (mozesz świecić w powietrze lub na modela w zaleznosci nod potrzeb)
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
Eldred,
kup chinczyka YN460 lub wersje II jak chcesz 2 zrodlo swiatla blyskowego bedziesz miał o wiele lepiej niz to co dałes w linku bo z regulacja no i mobilne
reszta tak jak napisał tomekl,
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
i ponawiam propozycję jesli zahaczysz o stolice wadnij i sam wypróbuj wszystkie rozwiazania a będziesz wiedział co nabyć;-)
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Czyli najlepiej samemu złożyć zestawik? No więc pytam:
- statyw wystarczy taki jak w tych zetsawach?
- parasolka wystarczy normalna czy z takim czarnym stoperem?
- oprawka z tego co zrozumiałem wystarczy pojedyńcza, ale za to żarówkę kupić z regulacją błysku?

joker333 napisał/a:
kup chinczyka YN460
hmm ale to jest zwykła manualna lampka nie wystarczy zamiast niej jakaś dużo starsza lampa byle by miała regulację mocy? Tyle że wtedy musiałbym ją wyzwalać kablem jeśli bym chciał użyć dwóch lamp jednocześnie, więc może stara lampa błyskowa
z wejściem na kabelek synchro?

[ Dodano: 2010-10-15, 10:33 ]
tomekl, kurcze kusisz :-) :-B
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
Eldred napisał/a:
ale to jest zwykła manualna lampka nie wystarczy zamiast niej jakaś dużo starsza lampa byle by miała regulację mocy? Tyle że wtedy musiałbym ją wyzwalać kablem jeśli bym chciał użyć dwóch lamp jednocześnie, więc może stara lampa błyskowa
z wejściem na kabelek synchro?

a zwykla manualna stara lampe z taka regulacja mocy kupisz poniżej 200pln?
wydaje mi siie ze nie pozatym w tych chinczykjach masz fotocele na 1 lub 2 błysk :idea:
a ta żarówka błyskowa z zestawu reaguje tylko na 1 błysk lub kabel synchro wieć uzywając ttl (bo tak zrozumialem)nie wiem jak chcesz to rozwiązać
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
jak masz lutownice mam gdzieś dobry schemat fotoceli za 5 zł;-)
Myśle ze naprawdę warto spróbowac - bo niby daje się robić zdjecia wszystkim, ale każde rozwiązanie ma jakieś ogranicznie, wady i zalety... i w rezultacie okazuje się że:
Żarówki błyskowe sa dobre do... fotografii paszportowej
Lampy błyskowe naaparatowe - to w terenie mozna pokombinować
a do studia (małego domowego) lampy rzędu 100-200Ws z dużym zakresem regulacji mocy (do 1/32) (i to ze 3 szt) plus kilka róznych sotboxów
i dopiero ostanie rozwiązanie daje Ci możliwość swobodengo tworzenia;-)))
 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Z parasolek polecam ew. takie przepuszczalne, a nie srebrne do odbijania - bardzo trudno kontrolować tam kąty padania światła, taka bomba świetlna wybucha i świeci na wszystko dookoła. A najlepiej IMHO softbox 50x70 cm

Też szukam czegoś na kształt softboxa na lampę, jak przetestujecie ten dmuchany dajcie znać i parę przykładów jak się sprawuje. Sam mam 2 różne softboxy takie składane z jakby grubą kalką która rozprasza - lipa wielka.
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Dmuchany daje niewiele. Nie ma czerwonych oczu. co najwyzej do doświatlania cienia, a jako główne źródło światła sie nie sprawdza. postaram sie wieczorem wrzucić jakis przykład
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
joker333 napisał/a:
a zwykla manualna stara lampe z taka regulacja mocy kupisz poniżej 200pln?
no właśnie zauważyłem że nie mają.

Na 95% jestem już zdecydowany na ten zestaw LINK wsadzę do tego Metza 48af-1 na phottixie i się zobaczy. Światło lampy powinno zdominować światło lampki (umożliwiadjącej af i pracę w nieciemniowych warunkach).

Teraz tylko musze poszukać czy da się to gdzieś w Lublinie zdobyć a jeśli nie to czy może gdzieś jest taniej lub podobnie a lepiej (np większy parasol itp)
 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Taniej to pewnie nie będzie, we fripersie tak samo stoi:
http://fripers.pl/product...ka-softbox.html

Ja tego nie widzę, chodzi mi o coś do doświetlania w plenerze, a taki parasol jest idealny do przewracania przez wiatr. Ale do studio pewnie ok, chociaż sam wolałem zainwestować w 2xDelicacy 180Ws i nie narzekam
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Niekończąca się opowieść, znalazłem tani softbox LINK statyw na aparat mam, jeśli by wystarczyło tylko dokupić mocowanie na lampę błyskową to chyba by było nawet lepsze od takiej parasolki, tylko jak tego softa do takiego zestawu przyczepić???

[ Dodano: 2010-10-15, 11:52 ]
a jeśli by się dało po prostu do lampy to może dało by się do tego co już mam? Wtedy tylko softa bym kupił?
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
Eldred, wiem że ten zestaw jest droższy, ale ma już mocowanie i potem można kolejne akcesoria dokupować.
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
1. statyw na aparat jest za niski. statyw 2m na lampę takze często jest za niski:-)
2. Softbox ma mocowanie do żarówek czy lamp studyjnych (pamiętaj, ze te mocowania maja rózne średnice - tanie lampy studyjne maja średnicę ok 10 cm lub troszkę mniej, droższe, z systemami bagantowymi mają więcej. i często nie daje sie wszytskiego an wszystko zamocować;-). a do Twojej lampy raczej nie

Nie kombinuj - masz w każdym sklepie wyspecyfikowane co z czym jest kompatybilne, a jakby co podane średnice do mocowań uniwersalnych. Softbox pod lampy naaaparatowe ma zupełnie inną konstrukcję niż dla lampy studyjnej.
Tanio do lampy naaparatowej to parasolka. Najlepiej przepuszczalna jak już pisano, ale od niej odbija sie światło i hula po całym pomiesczeniu!. Jak umiesz operowac igłą i nitką, to kawałek czarnego ortalionu, gumki i rzepa i zrobisz niby softbox z parasolki przepuszcającej - zasłaniając przestrzeń gdzie swiatło ma nie wychodzić (znaczy za lampą do parasolki)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach