technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Jak uważasz, ale z plamkowaniem (nawet w PS) zejdzie Ci się dłużej niż z "bawieniem się" w kuwecie. Kilka paprochów może zostanie, ale już nie tyle. Na przyszłość przed pocięciem oglądaj dokładnie film.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
technik219 napisał/a:
Jak uważasz, ale z plamkowaniem (nawet w PS) zejdzie Ci się dłużej niż z "bawieniem się" w kuwecie. Kilka paprochów może zostanie, ale już nie tyle. Na przyszłość przed pocięciem oglądaj dokładnie film.
masz rację, kilka zdjęć w GIMPie obrobiłem z użyciem klonowania i mam już dość.
tylko , że z pociętym filmem też trochę zabawy będzie aby go jakoś sensownie do koreksu włożyć i wypłukać wg Twoich wskazówek.
A z czego to się w ogóle mogło wziąć?
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
gezaj napisał/a:
z pociętym filmem też trochę zabawy będzie aby go jakoś sensownie do koreksu włożyć

Zrób w kuwecie.
gezaj napisał/a:
A z czego to się w ogóle mogło wziąć?

Trudno wyczuć. Może z kasetki, może już z fabryki taki wyszedł, może coś osiadło z chemii albo "z powietrza". Zdarza się tak czasem. Trzeba przez lupę oglądać film po obróbce i wysuszeniu, bo raz na ileś-tam filmów coś się trafi. Jak to jest po stronie podłoża. to wacik, kropelka izopropanolu (albo czystego spirytusu) i czysta kartka papieru pomogą. Jak w emulsji to trzeba odmoczyć. Też tak miałem... Spoko.
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Czytałem ostatnio, ze RR100 najlepiej zachowuje się świecony na 200 iso i wołany w rodinalu. Tak też zrobiłem, jednak nie miałem czasu jak zwykle wołać w rozcieńczeniu 1+100 więc wywołałem w 1+50 (22' 20*) ze wstępnym namaczaniem.
Efekty powaliły mnie na kolana. Niesamowita ostrość i przejścia tonalne.
Spróbuję jeszcze 1+100, chociaż wydaje mi się, że 1+50 będzie idealne.

 
key  Dołączył: 05 Wrz 2010
Rzeczywiście ciekawie. Można wiedzieć skąd te informacje zaczerpnąłeś?

No i jeszcze jedno mnie ciekawi, czy aby na pewno przy rozcieńczeniu 1:50 trzeba aż 22' wołać? Ostatnim razem wołałem 11' i było chyba dobrze, a dzisiaj wołałem 22' ale przy rozcieńczeniu 1:100..hmm..albo ja mi się coś pomieszało albo czegoś nie rozumiem.. ;)

 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
key, naprawde nie pamiętam flickr, aparaty tradycyjne, korex, filmdev... Chociaz wydaje mi się, że coś anglojęzycznego.
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
takseo, świecony na 200 a wolny na 100 czy 200?
 
key  Dołączył: 05 Wrz 2010
Ostatnio dość gęsto szukałem informacji na polskich stronach i mogłem przeoczyć...ale na prawdę ciekawie to wygląda.

bbartlomiej napisał/a:
takseo, świecony na 200 a wolny na 100 czy 200?


No właśnie tak po chwili też mi się to pytanie nasunęło ;)
 

krzpob  Dołączył: 17 Lis 2009
wołał ktoś RR100, świeconym na ISO200, w RHS?
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
bbartlomiej, key, wywoływany na 200: 22 minuty w 1+50 przy 20*C
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
Mi dziś coś takiego wyszło z Superpana 200:





Rodinal 1+50, 16minut w 20 stopniach. Świecone na 200, często korekcja +0,5EV.
Odwracane w Gimpie krzywą z forum + auto poziomy. Mi się bardzo podoba.
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
bbartlomiej, Typowy superpan, duuuuuuuuuuuuzo szarosci, bardzo dobra ostrosc i nadwrażliwość na czerwień ;)
 

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
Potrzebuję "pchnąć" Retro 400, w dokumentacji napisano, że można do 800 ASA... a czy miałoby sens podciągnięcie nieco wyżej (najlepiej 1600)- tylko jak to potem ugryźć ?
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
PK, Próbowałem i nie polecam. Maksymalnie można wyciągnąć ok 1000ISO.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
PK napisał/a:
Potrzebuję "pchnąć" Retro 400, w dokumentacji napisano, że można do 800 ASA... a czy miałoby sens podciągnięcie nieco wyżej (najlepiej 1600)- tylko jak to potem ugryźć ?

Jeśli to 400 z "S" to odradzam. On jest i tak dosyć kontrastowy, a jak go "pchniesz" dwukrotnie, to kontrast jeszcze wzrośnie, że nie wspomnę o "pchaniu" do 1600. Myślę, że jedynie w wywoływaczu Rollei RHS High Speed można próbować do 800 (1+7/9,5 min/20 st. C) i ewentualnie w Rodinalu (R-09). D-76 i Xtol odpadają ze względu na wzrost kontrastu - chyba, że chcesz wysokiego kontrastu. Zastrzegam, że nie forsowałem go do wyższych czułości, a opieram się na tym co zobaczyłem po wywołaniu na 400 w D-76 i Xtolu. Zresztą nawet "producent" w informacjach na temat tego filmu wspomina o możliwości forsowania "nawet" do 800 ASA. Prawdziwe filmy 400 ASA (np.Trix) mają w swoich danych cały wachlarz forsowania z podanymi warunkami obróbki. Ten nie. Zresztą to nie jest w założeniach materiał do normalnej fotografii, ale zaadoptowany materiał typu Avi (do zdjęć lotniczych)- Agfa Aviphot 400S.
Retro 400 (bez "S") możesz za to pchać nawet do 3200 ASA. W Xtolu 1:1 -
400 - 12 min, 800 - 14 min, 1600 - 18 min, 3200 - 21,50 min. (w 20 st.C)

[ Dodano: 2011-01-26, 20:15 ]
Mała uwaga - podane czasy dla Retro 400 dotyczą APX 400, z którym pewna partia RR 400 była tożsama. Nie wiadomo, co później pakowali pod nazwą RR 400.
 

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
Na paczce doczytałem się "film prod. jako APX 400 przez AGFA". Wydaje, że można trochę podciągnąć (może 1000 wystarczy)?
Dzięki.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
PK napisał/a:
Na paczce doczytałem się "film prod. jako APX 400 przez AGFA". Wydaje, że można trochę podciągnąć (może 1000 wystarczy)?
Dzięki.

Tak. Te możesz ciągnąć. To może być końcówka z zapasów APX 400 pakowana jako RR400. Będzie trochę ziarniste, ale ładne. Postaraj się o Xtol.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
Zrobiłem RR400@400. Wołałem 24C, 21", 1+100 R01 łanszot,

 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Kontrastowo nieco. Jak poruszałeś?
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
to powyżej zdjęcie jest po obróbce. Bez żadnej ingerencji jest tutaj:

trochę mniej kontrastowo. Mieszałem, prawdę mówiąc, od przypadku do przypadku ale starałem co 1" ale nie rzadziej niż co 2".

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach