karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
jorge.martinez napisał/a:
karmazyniello, co Cię skłoniło do odkpania tej skamieliny?


Trafiłem przez przypadek, bo mi się zaciął wihajster od panoramy i szukałem jakiejś instrukcji rozbiórki tegoż aparatu.

alkos napisał/a:
Serio?


Nie wyraziłem się precyzyjnie.
Z FA35 czy z FA24 wyyyyje straszliwie. Samo kłapnięcie lustrem jest ok.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Uhm :-)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
karmazyniello napisał/a:
Samo kłapnięcie lustrem jest ok.


Mój klapie a potem przewija film tak, jakby miała to być jego ostatnia klatka :-D
 

Vera  Dołączyła: 24 Cze 2010
SFX-n
:-D
Fantastyczny aparat. Uważam że to jego odgłos pracy powinien być podstawiany w filmach. Poza tym ciężki.
No i decybele. W kościele świętych wygania a w plenerze powoduje głuchotę u nietoperzy.
Poza tym podobała mi się przykręcana rękojeść z baterią. Naprawdę
 

xolox  Dołączył: 11 Paź 2008
Ja też mam SFXa generalnie zaliczył glebę ma teraz dziurę w mózgu, przez jakiś czas po tym incydencie nie działał ale go rozkręciłem skręciłem i śmiga chociaż dziurę ma nadal.
Dźwięki ładne wydaje.
 

citipunk  Dołączył: 18 Lip 2009
2 pytania:

1. jaki SFXn ma najkrótszy czas synchronizacji z fleszem. (gdzieś wyczytałem że 1/125s - prawda to?)
2. tak nie na temat: jeśli światło jest ustawione OK na DSLR, to na tym samym ISO, czasie i przysłonie będzie Ok dla kliszy? nie jestem pewien czy gdzieś nie wyczytałem że jest różnica pomiędzy czułością kliszy a matrycy.
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Jedna uwaga (mam SFX-a). Czujniki otwarcia lampy błyskowej są bardzo delikatne i łatwo je odgiąć (nawet od "agresywniejszego" używania czy upadku). Wtedy body ładuje/podtrzymuje lampę non stop (nawet jak przełacznik na nim jest na "wyłączony" a lampa jest schowana). Nie musze chyba tłumaczyć jak to sie odbija na żywotności baterii, co nie? Nietaniej baterii dodam. Mi tak się zdarzyło i miałem z tym kłopota jak diabli.

Zaś - osoby wczesniej piszace mają 100% racji - SFX jest diablo głośny, jednakże jego "brzedękniecie" jest po prostu kultowe.
 

pawgra  Dołączył: 29 Maj 2008
citipunk napisał/a:
to na tym samym ISO, czasie i przysłonie będzie Ok dla kliszy?
Tak - będzie OK. Na kliszy może być nawet lepiej bo ma większą tolerancję na parametry naświetlania...
 

xolox  Dołączył: 11 Paź 2008
Różnica miedzy czułością kliszy a matrycy może wystąpić gdy:
-Producent kliszy coś zakombinował i oszukał
-Częściej jednak producenci cyfrówek coś lecą w kulki

Te różnice i tak nie są zbyt duże :) wiec wyjdzie OK
Klisza dodatkowo powinna pozwolić na większy przepał (trudniej przepalić).
 

citipunk  Dołączył: 18 Lip 2009
najlepsze na kliszy jest to że pryszczy tak nie widać ;) i nie ma siedzenia na fotoszopie.

nie wiem czy ktoś już pisał... ale po pierwszej rolce mi się okazało że obiektywy od cyfry nie są przystosowane do pełnej klatki. winieta zależy od ogniskowej, i odległości na którą ostrzymy.

Jutro zaniosę do wołania, i zobaczę co to wyszło :)
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
citipunk napisał/a:
nie wiem czy ktoś już pisał... ale po pierwszej rolce mi się okazało że obiektywy od cyfry nie są przystosowane do pełnej klatki.

A nie jest to prawdą powszechnie objawioną ? :evilsmile: ;-) Było o tym.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
citipunk napisał/a:
po pierwszej rolce mi się okazało że obiektywy od cyfry nie są przystosowane do pełnej klatki

Nie chodzi o cyfrę tylko o wielkość klatki, dla której został zaprojektowany obiektyw.
 

citipunk  Dołączył: 18 Lip 2009
plwk napisał/a:

Nie chodzi o cyfrę tylko o wielkość klatki, dla której został zaprojektowany obiektyw.


właśnie o to mi chodziło.
A że już było to skąd mam o tym wiedzieć?... poza siedzeniem 48 godzin na dobę na tym portalu muszę czasami jeszcze sprawdzić inne portale, i iść do pracy żeby było na internet ;)
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Można wnosić po oznaczeniu obiektywu np (działą w przypadku wiekszości producentów). Aczkolwiek niektóre szkiełka oznaczane jako niepełnoklatkowe dają dadę na analogu - jedynie wymagają spełnienia pewnych warunków (przymknięcie mocniejsze przysłony lub unikanie pewnych ogniskowych)...
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
RiddlerPL napisał/a:
niepełnoklatkowe dają dadę na analogu

Czyli żeby to sprawdzić trzeba jechać do Chabówki ;-)
citipunk nie trzeba siedziec 48 h , wystarczy szukajka http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=22217 http://pentax.org.pl/view...cfaeec2f3453d31 i pewnie w każdym wątku nt. konkretnego szkła :-)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
a tak na prawdę to wystarczy wątek do którego podaję linka poniżej i pierwszy post w nim, który jest aktualizowany po wypuszczeniu i przetestowaniu na analogu nowych szkiełek DA
http://www.pentaxforums.c...ots-thread.html
 

Teos  Dołączył: 01 Lis 2010
Witajcie,
mam problem s SFX-em. Miałem jednego ale był uszkodzony i postanowiłem kupić drugiego.
Jak postanowiłem tak uczyniłem, dzisiaj dotarła do mnie paczka.
Załadowałem baterię do aparatu, włączyłem (bez filmu), pstryknąłem jeden albo dwa razy i aparat zablokował mi się w identyczny sposób jak mój pierwszy :-x
Objawy:
- lustro podniesione
- co chwilę włącza się jakiś silnik w środku i wyświetla ikonka od przewijania filmu.
Włożenie filmu do aparatu nic nie zmienia.
Może ktoś wie co z tym zrobić ?
Taką miałem radochę a tu ryczeć się chce ;-((((
 

pawgra  Dołączył: 29 Maj 2008
a bateria ma wystarczająco dużo prądu ??
 

Teos  Dołączył: 01 Lis 2010
Niestety to nie bateria,
na tej samej baterii działa zarówno SF7 jak i SF10.
Poza tym podpiąłem do zewnętrznego źródła prądu i efekt ten sam ;-(
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
No właśnie - tego się obawiam przy zakupie ... Jest na aledrogo ładny SFX , jest też MZ5n ale strach do nich podejść biorąc pod uwagę ponoć "typowe" dla pentax-ów zablokowania . Czy ktoś wie po ilu "strzałach" migawka odmawia posłuszeństwa?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach