Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
ebelbeb napisał/a:
Ciężko jest w tej dziedzinie cokolwiek sensownego wykombinować. LCD w wizjerze musi być znacznie oddalone od oka stąd ten EFV wygląda zazwyczaj jak narośle na korpusie. Taka huba. ;-)


Morg napisał/a:
A to co najbardziej mnie denerwuje to proporcje obrazu, dużo bardziej wolę 3/2.


No i właśnie taki Olek z ekranem 3/2 miałby więcej miejsca na wizjer, zresztą, przecież
i tak tego nie zrobią :->
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Pięknie wygląda, nie da się ukryć. A ten 12/2 to po prostu mistrzostwo świata, jeśli chodzi o estetykę. VF-2 psuje linię, ale moim zdaniem nie ma tragedii.

Ciekawe, w którym roku sprzeda się więcej EVIL-ów niż lustrzanek entry level.
 

ebelbeb  Dołączył: 04 Lip 2007
Morg napisał/a:
ebelbeb napisał/a:
Już po pierwszych filmikach pokazujących jego sprawność nie boję się tego powiedzieć - jest rewolucyjny.


Tu się nie zgodzę, jak oceniają koledzy na olympusclub, jak i wynika z moich doświadczeń (miałem w rękach GF2 + 14/2.5), Olympus na polu AF wreszcie dorównał Panasowi. Ten ostatni oferuje tej prędkości AF od ponad roku (połączenie body z literką 2 lub 3 i nowych szkieł: 14/2.5 lub 14-140).

Tu się nie zgodzę. ;-)
Ale teraz już serio. Sam nie mam żadnego doświadczenia z m4/3. Jednak mój przyjaciel i wieloletni użytkownik zarówno systemu 4/3 jak i m4/3 (i wielu innych), który żyje z fotografii, używał chyba wszystkich modeli sprzętu m4/3 (zarówno panasa, jak i oli). W chwili ogłoszenia przez panasa serii 3, ze znacznie przyspieszonym AF, stwierdził, że panas znowu odskoczył konkurencji ale oli zapowiada coś równie rewolucyjnego. Gdy tylko zauważyłem, że olek ujawnił informacje o E-P3 zadzwoniłem do niego z pytaniem czy już zna najnowsze wieści. Oczywiście zasypał mnie informacjami o najnowszej premierze olka. Ma kontakt z użytkownikami panasów serii 3 z dalekiego wschodu (tam wszystko jest szybciej dostępne) i stwierdził, że zarówno on jak i jego dalekowschodni znajomy uważają, że olek przebił osiągnięcie panasa w dziedzinie AF i faktycznie dorównał lub nawet prześcignął najlepsze rozwiązania AF oparte na detekcji kontrastu, cytuję "normalnie jak D3s".
Jest członkiem zarówno forum olympusa, jak i naszego więc może nawet sam zabierze głos. Ale wiem, że woli robić zdjęcia niż plotkować po forach. ;-)
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Niestety 12/2 mocno abberuje jak na moje oko co stwierdzam po oględzinach sampli.
 
odyseusz  Dołączył: 21 Kwi 2006
Kfan napisał/a:
Niestety 12/2 mocno abberuje jak na moje oko co stwierdzam po oględzinach sampli.

I pewnie szybko i skutecznie można się będzie tego pozbyć w odpowiednim sofcie.
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
odyseusz napisał/a:
Kfan napisał/a:
Niestety 12/2 mocno abberuje jak na moje oko co stwierdzam po oględzinach sampli.

I pewnie szybko i skutecznie można się będzie tego pozbyć w odpowiednim sofcie.


To wtedy wolę S100FS ma taaaki zakres ogniskowych.....
 

tomekkarol  Dołączył: 17 Sty 2010
...i legendarną jakość obrazu. Zwłaszcza w rogach. Naciąłem się na S9600, które juz miało niewydolny obiektyw dla 9Mpix (6 w S6500fd było chyba optymalne) ale S100 miało śliczne CA wymieszane w miękkim budyniu w rogach. A S200 wykastrowali z 28mm
 

ebelbeb  Dołączył: 04 Lip 2007
Dziękuję za ten cenny wkład do dyskusji w temacie "środki masowego przekazu w służbie bezpieczeństwa".
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
tomekkarol napisał/a:
...i legendarną jakość obrazu. Zwłaszcza w rogach. Naciąłem się na S9600, które juz miało niewydolny obiektyw dla 9Mpix (6 w S6500fd było chyba optymalne) ale S100 miało śliczne CA wymieszane w miękkim budyniu w rogach. A S200 wykastrowali z 28mm


Dlatego taka moja ironia. jeśli szkło stałoogniskowe za ponad 1000 PLN abberuje (samo szkło nie cały aparat i megazoom) i aby tego unknąć na zdjęciach np. Panasonic stosuje odpowiedni soft w korpusach a programy do obróbki RAW muszą mieć odpowiednie dane ku temu aby to samo robić (dotyczy m.in. słynnego 20/1,7) to dla mnie jest parodia.
Tym większa parodia jak stałki nawet za 5-6 tys. PLN również abberują a są takie i to czołowych producentów.
Mam sporo tańsze szkło, które nie abberuje i nie musze każdego zdjecia męczyć z tego powodu.
Żaden argument o możliwościach softu mnie nie przekonuje. No ale to moje zdanie.

P.S.
IMO S100FS jak na megazoom nie jest/było złe-oczywiście pod warunkiem dopracowania w sofcie ;-)
 

ebelbeb  Dołączył: 04 Lip 2007
Porcja klasycznych zdjęć testowych, nie tylko dla tropicieli szumów:
http://www.fotopolis.pl/i...zdjecia-testowe

[ Dodano: 2011-07-22, 19:16 ]
I jeszcze kilka pstryków na ISO 1600 i 640:
http://www.foto-kurier.pl...ia-testowe.html
 

Morg  Dołączył: 28 Mar 2009
ebelbeb - porównując zdjęcia banknotów z G3 i EP-3 widać że Panas na iso 1600 miażdży Oly, ilość szczegółów w tym pierwszym wyraźnie wyższa...
 

ebelbeb  Dołączył: 04 Lip 2007
Morg, całkiem niewykluczone, że jest tak, jak mówisz. Jednak oglądając zdjęcia E-P3 z mZD12/2 i zdjęcia wykonane tym duetem widzę, że to aparat w sam raz dla mnie. :-)
 

andrusz  Dołączył: 27 Lip 2007
W sumie nie wiedziałem, gdzie to wrzucić, bo dotyczy też innych bezlusterkowców...

Olympus E-P3 vs Panasonic GF3 vs Sony NEX-5 vs Samsung NX11

Cytat
The Olympus PEN E-P3, with ultra fast focusing, the quickest switch on time, a great high resolution touch screen, excellent image quality, built in anti-shake that will work with ANY lens, (isn't this the whole point in having an interchangeable lens camera?) and interchangeable grips, is an obvious choice, as the best PEN series camera yet. In fact, it's one of the best mirrorless cameras this year! Therefore it is to be Highly Recommended, and is our Editor's Choice.

Ale skoro wygrał EP-3, to wrzucam tu :-D
 

cube007  Dołączył: 12 Mar 2009
andrusz napisał/a:
Ale skoro wygrał EP-3, to wrzucam tu :-D

Niby PEN wygral, ale w ocenie koncowej wszystkie aparaty wypadaja tak samo - 4.5/5 ;-)
 

Morg  Dołączył: 28 Mar 2009
W moje ręce trafił Olympus 45/1.8 :-D szkiełko cud miód... Szkoda że nie 1.4 ale nadrabia pięknym kremowym bokeh - dużo ładniejszym niż ten z innych obiektywów AF 50/1.8 które miałem w swoich rękach (Nikon i Canon). Nie spodziewałem się że jest aż tak mały, świetnie prezentuje się z Panasem G3, NEX50/1.8 jest w porównaniu z nim prawdziwym ogórem ;-) szkło jest zwarte z wewnętrznym ogniskowaniem - nic się nie wysuwa.
AF z silnikiem technologii MSC to cud miód, szybki i cichy. Cóż zazdroszczę m4/3 tego szkła i czekam na NX55/1.8
 
pancurski  Dołączył: 13 Mar 2008
Co prawda temat dotyczy E-P3, ale zapytam: macie jakieś doświadczenia z E-P2 lub E-PL2?
Jak wygląda porównanie AF zarówno w normalnych jak i w kiepskich warunkach oświetleniowych do kadwusetki? Lepiej, gorzej, tak samo?
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
pancurski, E-PL1: jak jest jasno to między K-7, D90 a PL1 różnicy specjalnie nie ma. Za to w pomieszczeniach to inna bajka - coś jak DS albo K100d.
 
pancurski  Dołączył: 13 Mar 2008
Na super szybkości mi nie zależy. Ważniejsze jest by w kiepskich warunkach AF nie jeździł w tę i z powrotem. W kadwusetce ratowałem się lampą i wspomaganiem ostrości, i takie rozwiązanie zdawało egzamin. Po kupnie olego raczej długo nie będzie mnie stać na zakup lampy.

E-P3 ponoć jest rewelacyjny. Niestety cena zaporowa, tym bardziej, że chce kupić bez KITa za to z obiektywem 20/1.7 od Panasonica. Ze względów finansowych skłaniałem się w stronę E-PL2.

Ech :-/
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
pancurski, jeszcze masz E-PL3 i E-PM3. Z 3 generacji mi najbardziej się podoba PL3, a kosztuje mniej więcej tyle co PL2.
 
pancurski  Dołączył: 13 Mar 2008
 
romeoad napisał/a:
pancurski, jeszcze masz E-PL3 i E-PM3. Z 3 generacji mi najbardziej się podoba PL3, a kosztuje mniej więcej tyle co PL2.

Faktycznie, jest jeszcze E-PL3. Co prawda wygląda jak obudowa na matrycę, przez co nie brałem go pod uwagę, ale po doklejeniu gripa o wiele wiele lepiej. Trzeba pójść do MM i pomacać na żywo. Szkoda, że obiektyw Zuiko 17/2.8 zbiera kiepskie recenzje.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach