M.W napisał/a:CytatA propos naszego podworka, na allegro pojawil sie wlasnie w wiekszych ilosciach album 1/250" Bogdana Dziworskiego ze slowem wstepnym Bressona. Cena 28 zl. Mysle, ze warto.
Zdecydowanie:
http://www.leicastore.pl/...i_1250-837.html
http://allegro.pl/listing...ogdan+dziworski
Obrazek
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
CytatJakość wydruku jest gorsza niż na pierwszym lepszym Blurbie pomimo dobrego papieru.
Skany potrafią być tragiczne z przejaranymi bielami albo zalanymi czerniami. Zwykłym epsonem V350 można zrobić lepsze skany.
Do tego zdjęcia nie są czyszczone z rys i paprochów tu i ówdzie.
Imho to najgorsze technicznie wydawnictwo fotograficzne jakie miałem w rękach.
CytatKsiążka ukazała się dzięki pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Sztuki
CytatTa przedmowa jest ostatnia. Dziewiątej nie będzie, gdyż nie będzie IX tomu, zatem podsumowanie „MBC" muszę zrobić już teraz, oceniając siedem woluminów (i modląc się, by VIII należał drukarsko do tych lepszych, a nie do tych gorszych). Ocena merytoryczna (treściowa) jest sprawą Czytelników; ja oceniam wyłącznie stronę techniczną (poligraficzną). W ciągu paru lat produkowania „MBC" niektórzy funkcjonariusze wydawnictwa i drukarni narzekali, iż zbyt surowo oceniam jakość druku, z przesadnym krytycyzmem (z przesadną pedanterią), ale moim zdaniem: przy takiej robocie nigdy za wiele pedanterii. Malarstwo bowiem to kolory, więc reprodukcje malarstwa to również kolory — walka cały czas szła o ich jakość.
Dawanie „MBC" reprodukcji o prawidłowej jakości technicznej — było katorgą.
Gdy katorgę przygotowawczą niweczy później poligrafia (wadliwy montaż klisz w drukami i sam druk) — autora trafia szlag. Chcąc być sprawiedliwym muszę przyznać, że ogólny bilans poligraficzny „MBC" (siedmiu już zrobionych tomów) jest dodatni. Większość ilustracji (plus minus 70%) została wydrukowana dobrze, a o 40%-50% (plus minus) można rzec, iż zostały wydrukowane rewelacyjnie, czyli tak, jak to jest na dostarczonych drukarni kliszach (czyli tak, jak rzadko się zdarza we świecie — sporo „obrazków" z „MBC" mogłoby stanąć do konkursu na chromatycznie najlepszą światową reprodukcję danego arcydzieła). Jednak oceniający autor skupia swój wzrok nie na tym, czego mu nie zepsuto, lecz głównie na tym, co zostało przez drukarnię spartaczone złym montażem (skutek: rozmyta ostrość, przesunięcia barw) czy złym ustawieniem kolorów na maszynie drukującej (skutek: przeczerwienienie, wyblakłość etc).
Wszystkie tomy „MBC" drukowała ta sama maszyna „Heidelberg", nieco już wiekowa, zatem może rozregulowana (brak kapitalnego remontu?). Spójrzcie Państwo przy świetle dziennym na 306 stronę tomu VII, gdzie gołe ciało „mai" nosi szpetną drobniutką kratkę, swoistą „morę" (klasyczna „mora" drukarska to coś innego). Nie umiem wytłumaczyć, czy rozklekotanie maszyny, czy raczej niechlujstwo drukarzy sprawiło, że w VII tomie około 10% ilustracji (czyli aż dwadzieścia kilka) zostało „ubrudzonych" takim drobnym prążkowaniem (którego nie ma na kliszach!), co wcześniej (exemplum tomy V i VI) zdarzało się incydentalnie, bardzo rzadko. Nie umiem również wytłumaczyć dlaczego te same reprodukcje mają ową „morę" tylko w niektórych egzemplarzach VII tomu, a w innych nie mają! Lub skąd się w owym tomie wzięło tyle dziwnych trójkątnych błyszczących plamek, bardzo małych (jakby od uchwytów maszyny), lecz drażniących, bo wyglądają niczym oprysk z lakieru. Po przejrzeniu licznych egzemplarzy tomu VII wystosowałem do dyrekcji drukarni łódzkiej formalny, kilkustronicowy protest...
Szczerze mówiąc — mam już „MBC" wyżej uszu! Poświęciłem temu dziełu prawie całą ostatnią dekadę tysiąclecia; żeby tylko pisanie! Również ciężką pracę techniczną przy chromatycznym ustawianiu „skanów". I mam już dość ciągłego awanturowania się z drukarnią o złą jakość druku lub złą jakość papieru (składowanego przez drukarnię w warunkach powodujących falowanie, co mocno dotknęło tom VII; gniecionego przy niestarannych drukarnianych manipulacjach; etc).
Waldemar Łysiak, wstęp do:
M.W napisał/a:jakość techniczna zdjęć jest fatalna !
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
"Usuwając kolor, oferujemy obraz, który jest jedną nogą poza rzeczywistością." Tony Worobiec
ogólna niemoc twórcza....
Cytat
http://www.s-can.pl/sklep.php?id=21
Publikacja prezentuje materiał zdjęciowy dotyczący miasta i uzdrowiska z okresu od końca XIX w. do wybuchu II wojny światowej. Pokazane w książce fotografie pochodzą ze zbiorów archiwalnych Biblioteki Publicznej oraz: albumów rodzinnych mieszkańców Krynicy, kronik krynickiej straży pożarnej, albumów Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP i zbiorów krynickiego Koła PTTK.
Jest to wydawnictwo unikatowe i niepowtarzalne przede wszystkim ze względu na to, że zaprezentowane w nim zdjęcia nigdy wcześniej nie były publikowane. Dodatkowym walorem albumu jest jego staranne, edytorskie wydanie - dzięki nowoczesnym technikom obróbki zdjęć wydobyto piękno starych fotografii, a tłumaczenie wstępu i podpisów zdjęć na język angielski nadało albumowi uniwersalny charakter. Książka została wydana dzięki trzem podmiotom: Urzędowi Miejskiemu w Krynicy-Zdroju, Bibliotece Publicznej w Krynicy-Zdroju oraz Wydawnictwu S-CAN z Tarnowa.
http://www.sportowieckryn...fotografie.html
http://www.krynica.pl/Gal...Krynica-g9.html
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
pozdrawiam,
dzerrry
Pentax 645, MX, MZ5, Z1p, Ds, K-1, K-01, 750z, Q
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. / http://nemo1125.blogspot.com/
nemo napisał/a:Mam :) Klasyka, choć wywołała swego czasu wiele kontrowersji :) Zarzucano Steichenowi kompletny brak obiektywizmu, kreowanie świata.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl