Fujifilm XT-1, XF 10-24 F/4 R OIS, XF 18-135 F/3.5-5.6 R LM OIS WR, XF 60 F/2.4, XC 50-230mm F/4.5-6.7 OIS, Panasonic LX-100
Moje fotki : http://500px.com/6sycamor
Benek napisał/a:używam w 95% przypadków
Kiedyś zrobię DOBRE zdjęcie...
Fujifilm XT-1, XF 10-24 F/4 R OIS, XF 18-135 F/3.5-5.6 R LM OIS WR, XF 60 F/2.4, XC 50-230mm F/4.5-6.7 OIS, Panasonic LX-100
Moje fotki : http://500px.com/6sycamor
DA21 od tej przypadłości też nie jest całkiem wolny.DMG napisał/a:W kicie przeszkadza mi głównie CA,
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Kiedyś zrobię DOBRE zdjęcie...
Robert K. napisał/a:Kiedyś bawiłem się ExposurePlot
| K100D Super - SMC DA 18-55 AL - UV HOYA HMC SUPER - PL-CIR HOYA HMC - O-ME53 |
Fujifilm XT-1, XF 10-24 F/4 R OIS, XF 18-135 F/3.5-5.6 R LM OIS WR, XF 60 F/2.4, XC 50-230mm F/4.5-6.7 OIS, Panasonic LX-100
Moje fotki : http://500px.com/6sycamor
DMG napisał/a:W kicie przeszkadza mi głównie CA, pozostałe wady są do zaakceptowania. Szukam obiektywu, który pozwoli na w miarę bezstresowe fotografowanie wnętrz z dużą ilością punktowych świateł i bardzo kontrastowych powierzchni a także architektury, typowego streeta i oczywiście pejzaży.
Benek napisał/a:Więc z tą krótkością hiperszerokich szkieł raczej bym nie szarżował
WuWu84 napisał/a:
W takim razie wydaje się, że DA 21 jest wart spróbowania. Prostsza konstrukcja i lepsze powłoki poradzą sobie z blikami i kontrastem bez problemu.
Yesterday is history, tomorrow is a mistery but today is a gift.
That's why it's called "present".
tomekz napisał/a:WuWu84 robiłeś zdjęcia DA21 czy tak teoretycznie piszesz o tych blikach?
Bo ja takich, jak z DA21, to w żadnym innym szkle nie miałem. Pod tym względem DA16-45 jest dużo lepszy.
Jakby ktoś był zainteresowany, to wrzucę później zdjęcia da dowód.
WuWu84 napisał/a:
W takim razie wydaje się, że DA 21 jest wart spróbowania. Prostsza konstrukcja i lepsze powłoki poradzą sobie z blikami i kontrastem bez problemu. CA niższa niż w większości zoomów.
Mniejszym CA generalnie jest problem. DA 12-24 zdecydowanie tu nie błyszczy na krótkim końcu (jeżeli przeszkadzają Ci aberracje z DA 16-45 na 45mm, to możesz dostać zawału, szczególnie oglądając cropy z matryc 14 i 16 MPix). Chyba tylko DA 17-70 wyłamuje się na plus z rodzinki. Sigmy 18-50 i 17-70 też tu nie błyszczą - w sumie jedyny plus, to że nie rośnie w nich CA wraz z przymykaniem przysłony jak w kicie. Ewentualnie Tamron 17-50 na krótki końcu ma lepiej skorygowana CA, choć to też może być kwestia egzemplarza.
Poza tym limited ma też inne zalety, które na ulicy mogą okazać się przydatne, a przynajmniej dla mnie wygodne.
Benek napisał/a:Więc z tą krótkością hiperszerokich szkieł raczej bym nie szarżował
Kwestia zastosowania. Gdy używałem duetu 10-24 i 50-150 do dokumentacji (całkiem wygodny zestaw, gdyby nie AF Tamrona i brak stałego światła), to 90% zdjęć było na 24 mm.
DMG napisał/a:Poważnie rozważam też Tamrona 10-24 bo UWA jeszcze nie próbowałem ale jego wymiary na pewno nie pozwolą na pozostanie nie zauważonym jak w przypadku limiteda
Robert K. napisał/a:Szkoda, że analizuje tylko zaimportowane pliki, a nie z dowolnego wskazanego katalogu... Ale zawsze to coś
K-5, K20D kit WR, F 28/2.8, FA 35/2 AL, FA 50/1.4, K 55/1.8, DA 55-300, DA 70/2.4 Ltd, M 85/2, A 100/2.8, A 100/4 macro, K 150/4, F * 300/4.5, CZ Planar T* 50/1.7, Porst 55/1.4(M42), Pentacon 50/1.8(M42) , Pentacon 100/2.8(M42)
Yesterday is history, tomorrow is a mistery but today is a gift.
That's why it's called "present".
tomekz napisał/a:WuWu84 sampel z blikiem z DA21 wrzuciłem do
wątku o DA21.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl