Jasiek Matacz napisał/a:Mowa o gradacji extra miękkiej)?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Jasiek Matacz napisał/a:Hej,zna ktoś papier Agfa Brovira-co o nim myślicie? Warty jest ceny 68zł za 18x24/100Mowa o gradacji extra miękkiej)?
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Jasiek Matacz napisał/a:No wiem, ale co zrobić gdy chcemy podkreślić piękne przejścia tonalne negatywu?
technik219 napisał/a:Polymaxem II RC: jeśli nie był przechowywany zafoliowany w lodówce, to już pięć lat po terminie
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
pozdrawiam,
dzerrry
alkos napisał/a:A nie zawsze. Zrobilem odbitki na wystawe z 50x60 przeterminowanego o 10 lat, tylko pierwszy arkusz mial zadymienie od kontaktu z papierem opakowania (takie ciapki)
Wyjątki potwierdzają regułę. Miałem 3 paczki Polymaxa z terminem do 2007 r. Pierwsza "glossy" była jaki najbardziej OK. Druga i trzecia "lustre" wychodziły w ciapki. Tu ciekawa rzecz - po wylaniu starego wywoływacza ciapków przez jakiś czas nie było, pojawiły się gdy wywoływacz troszkę popracował. Ale nie był zużyty, bo po zaledwie 20 "trzynastkach" w litrze. MCP szedł na nim jeszcze długo i długo. Stary Polymax wygląda jakby tracił czułość na marginesie 0,5 cm od brzegu arkusza.alkos napisał/a:A nie zawsze.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
technik219 napisał/a:Pierwsza "glossy" była jaki najbardziej OK. Druga i trzecia "lustre" wychodziły w ciapki.
technik219 napisał/a:Tu ciekawa rzecz - po wylaniu starego wywoływacza ciapków przez jakiś czas nie było, pojawiły się gdy wywoływacz troszkę popracował.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Pentax P30t, K-50, Start 66s
44M-7 MC + Jupiter 135 + T17-50 + DAII 18-55
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
technik219 napisał/a:
2. Warto. Zapobiega to przypadkowemu przesunięciu, papier leży płasko, co niewątpliwie wpływa na ostrość. Problemy z maskownicą można wyeliminować poprze regulację.
Cytat
4. Podstawowy błąd amatorski, to wpatrywanie się w kuwetę i myśl: jeszcze, czy już? A powinno się patrzeć na stoper i kuwetą tylko kołysać.
Cytat
5. Jaki system pomiaru ustawiłeś? Jeśli integralny, to jasne miejsca mogły fałszować pomiar. Naświetliłeś negatyw o zadeklarowanej czułości 400 ASA jak negatyw o czułości 800 ASA, czyli niedoświetliłeś o 1 stopień przysłony. Niby nic, bo dobry materiał powinien przełknąć to bez zmiany czasu wywoływania. Nazywa się to "forsowaniem" i wbrew mniemaniom nie zwiększa w jakiś cudowny sposób czułości materiału, ale poprzez wydłużenie czasu wywoływania zwiększa się kontrast obrazu, co w rezultacie ratuje zdjęcia. W tym przypadku postawiłbym na zafałszowany pomiar. Też tak miałem, jak nie wprowadzałem poprawki od +0,3 do +1,6EV. Zauważ, że w Olympusach OM 4 (Ti) są dwa przyciski; "Highlight" i "shadow". Zastanawiałem się po co one, skoro aparat dysponuje pokrętłem korekcji ekspozycji +/- 2 EV co 1/3. Otóż przyciski oferują korekcję w zakresie bodajże +/- 2,7EV, a tego nie ma na pokrętle. Czyli, że niektóre zdjęcia wymagają "aż" takich poprawek. Należy o tym pamiętać zwłaszcza kiedy przyjdzie nam fotografować w warunkach wysokich kontrastów - w ostrym słońcu, w pomieszczeniach z jasnymi oknami, sceny koncertów. Tam światłomierze mogą fałszować i możliwość tę wykorzystują ile wlezie. Unikaj , mimo wszystko, takich kombinacji - negatyw 400 naświetlany na 800 (lub więcej) i motywy o wysokich kontrastach, bo przez "forsowanie" jeszcze ten kontrast powiększysz i będzie problem.
Pentax P30t, K-50, Start 66s
44M-7 MC + Jupiter 135 + T17-50 + DAII 18-55
malero napisał/a:To czas wywoływania jest zazwyczaj stały dla danego zestawu papier-wywoływacz?
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
wuzet napisał/a:Dzisiaj wywołałem pierwszą rolke Portry 160 ale w wersji 220. Moze dla kogoś bedzie to przydatna na przyszłość informacja ... film nie jest na całej długości zwinięty z papierem, jak w 120. Papier jest tylko na początku i końcu filmu. To tyle w tym temacie
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Carpe diem! Z góry przepraszam za "kąśliwość" ;-p
:: moje ::
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl