arob  Dołączył: 01 Gru 2009
D7000 przede wszystkim ma w trybie filmowania czynny AF
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
arob napisał/a:
D7000 przede wszystkim ma w trybie filmowania czynny AF


Według instrukcji tak. Widziałeś jak działa?
 

dAb  Dołączył: 10 Lis 2010
...którego nikt nie chce używać - taka to masakra :-)

p.s.
jesli komuś zależy na filmowaniu to na dzień dzisiejszy panas GH1 i GH2 są nie do pobicia...
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Cytat
Byłbym wdzięczny.
Proszę bardzo. Mam nadzieję, że espresso nie obrazi się.
K-5 rapidshare
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
dAb napisał/a:
jesli komuś zależy na filmowaniu to na dzień dzisiejszy panas GH1 i GH2 są nie do pobicia...


Jak mu nie zależy na używaniu optyki którą posiada do pentaxa i zdjęciach to masz 100% racji.
Może też kupić kamerę.

 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
AF przy filmowaniu jest do kitu - nie interesuje mnie to
a protezy w postaci blokowania ekspozycji itp.to jest bez sesnu
ma być manual bo tylko wtedy mam pełną kontrolę nad obrazkiem
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Fafniak napisał/a:
ma być manual bo tylko wtedy mam pełną kontrolę nad obrazkiem


Skoro nie chcesz blokować ekspozycji to znaczy, że chcesz w trakcie filmowania zmieniać przysłonę, czas, ekspozycję... ?

Czy nikon to w ogóle umożliwia i czy umożliwia to bez widocznych skoków w obrazie?
 

wanakamura  Dołączył: 03 Lip 2009
jaad75 napisał/a:
Roszpunka napisał/a:
Taa... a ja robię koncertowe z k-m, gdzie iso 800 jest ledwo do przyjęcia ;), czasy max 1/60
Ostatni koncert robiłem K10D - f/1.8, 1/80s i ISO1600 pchane do 3200 w postprocesie... Wtedy wydawało mi się, że to są ekstremalne warunki... :-)

To zależy :) ja z K200D na koncertach w ciemnościach pracuje na statywie i kabelku i 300mm f/6.1 wtedy można trafić zdjęcie nawet mimo że teoretycznie nie bardzo można. A dla K200D ISO 800 to już maks maksów :). Oczywiście z K5 będzie ale statyw to zawsze statyw. Jedyne co irytuje to jak przy basach wszystko lata :D
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
MacRayers napisał/a:
"na boku"



Tak.
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Tu sobie zobaczcie porównanie K-5 i D7000.

http://www.dpreview.com/n...comparedata.asp

Według mnie D7000 niestety ale lepiej sobie radzi na wysokim ISO.
Chociaż różnica jest w zasadzie kosmetyczna...
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Markus napisał/a:
Według mnie D7000 niestety ale lepiej sobie radzi na wysokim ISO.
Chociaż różnica jest w zasadzie kosmetyczna...


A jak jest według Ciebie na niskim?
 

Marek  Dołączył: 21 Kwi 2006
Markus, obie matryce (a w zasadzie ta sama matryca) są genialne! Jeśli tak wygląda 6400 ISO z APSC to ja chyba nieprędko o FF pomyślę. :-D
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Na niskim ISO jest prawie identycznie...

W każdym razie te korpusy pod względem matrycy są bardzo do siebie zbliżone...
D7000 przewyższa K5 opcjami filmowymi (filmy Full HD z ciągłym autofokusem).
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Markus napisał/a:
W każdym razie te korpusy pod względem matrycy są bardzo do siebie zbliżone...


Nawet nie wiesz jak bardzo.

Cytat
D7000 przewyższa K5 opcjami filmowymi (filmy Full HD z ciągłym autofokusem).


Cenna wskazówka. Masz jakiś film pokazujący jak ten autofokus działa?
 

artusduszek  Dołączył: 05 Kwi 2009
a Jakimi jeszcze opcjami filmowymi D7000 przewyższa K-5???
Pentax z tego bezlusterkowca to powinien taka kamerke zrobic ala GH1/2
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
wanakamura napisał/a:
To zależy :) ja z K200D na koncertach w ciemnościach pracuje na statywie i kabelku i 300mm f/6.1 wtedy można trafić zdjęcie nawet mimo że teoretycznie nie bardzo można. A dla K200D ISO 800 to już maks maksów :). Oczywiście z K5 będzie ale statyw to zawsze statyw. Jedyne co irytuje to jak przy basach wszystko lata :D
Nie wiem na jakich koncertach bywasz i jaką technika je fotografujesz, bo może np. długie synchro z fleszem, ale w świetle zastanym nie ma co ryzykować czasów poniżej 1/80s, a te można utrzymać na 300-tce z ręki zwłaszcza z SR-em. Druga sprawa, to nie rozumiem po co Ci f/6.1, no chyba, że to jakiś budżetowy zoom. Generalnie, na koncertach na których ostatnio zdarzyło mi się być, bez szkła conajmniej f/2, cieżko byłoby cokolwiek zrobić...

BTW, mówisz, że w K200D ISO800, to maks? Mam w K10D tę samą matryce, a do tego w K10D występował pamiętny VPN... Masz tu ISO1600 pchane o działkę, czyli ekwiwalent 3200:



[ Dodano: 2010-11-13, 16:17 ]
Markus napisał/a:
D7000 przewyższa K5 opcjami filmowymi (filmy Full HD z ciągłym autofokusem).
Autofokus w trybie filmowym to bzdura. Ważniejsza jest manualna kontrola nad parametrami obrazu i dźwięku.
Wczoraj nakreciłem K-5 krótkie video z fragmentem koncertu, spodziewając się, że będzie masakra, bo wbudowany mikrofon, przester i ogólnie kicha. Żałuję, że nie nagrałem ze dwóch kawałków - dźwięk jest rewelacyjny, biorąc pod uwagę to, czym był nagrywany. A jakość obrazu w tych ciemnościach jest po prostu świetna.
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
W Pentaxphotogallery pierwsze foty z K-5.
 
paweł p  Dołączył: 20 Lis 2008
Ja już też mam moją K-5 :lol:
Najbardziej podoba mi się, że mogę zrobić zdjęcie np. kotom w (lekkim) ruchu, bez flesza, w domu i jeszcze wieczorem.
A do filmowania jeszcze nie dotarłem :roll:
 
maarten  Dołączył: 06 Sty 2010
huh napisał/a:
hmm.. tak niezbyt ostra ta k-5 jak się porównuje z innymi :roll:

Cytat
Camera settings:
Pentax 50mm F1.4
Manual Exposure (F9)
Adobe Camera Raw 6.3
manual WB
Default Parameters
Self-Timer

Może to wina tego, że ustawienia są "Default"? (nie trzeba czegoś w ustawieniach wyłączyć?)
 
BartekKw  Dołączył: 12 Gru 2008
W kwestii stabilizacji w K-5. Nie wiem czy to dobry wynik, ale dzisiaj strzeliłem sobie kilka nieporuszonych kadrów z ręki przy wykorzystaniu Tamrona 70-200 na ogniskowej 200mm i przy czasie 1/15....

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach