Może lepiej te zobacz http://www.pentaxphotogal...mera=&lens=3700meme napisał/a:Weszłabym w DA *300, ale sample (ptasie) na pbase nie powalają
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Mogę Ci podesłać kilka sampli z DA* 300/4. Może nie koniecznie ptasie ale to będą pełne JPGi bez cropów i obróbki.meme napisał/a:sample (ptasie) na pbase nie powalają,
I myślę że tyle na temat.espresso napisał/a:K3 + *300/4 pełny kadr wywołany w LR
meme napisał/a:wyjdzie tak jak 7D i 400 5.6 L, tyle że tej nieszczęsnej stabilizacji brak.
meme napisał/a:Czy ta Sigma 50-500 bywa tak ostra jak na zdjęciach w linku?
To znaczy, że aparat słabo radzi sobie w scenach gdzie są zarówno ostre światła, jak i głębokie cienie. Żeby nie przepalić świateł cienie są niedoświetlane i trzeba im przywrócić właściwą jasność w postprocesie - w przypadku aparatów Canona te cienie są mocno zaszumione, z bandingiem i słabo zarejestrowanymi szczegółami - tutaj masz przykład K-5 vs pełnoklatkowy 5D Mark II, w przypadku 7D będzie jeszcze gorzej:meme napisał/a:A możecie mi jasno wytłumaczyć co to jest słaba rozpiętość tonalna - co znaczy w praktyce :)
Po pierwsze, skalibruj monitor, po drugie, używaj RAW i ustaw sobie taki balans bieli jak Ci odpowiada, po trzecie, AWB w nowych Pentaksach należy do jednych z lepszych na rynku.meme napisał/a:Komuś kto siedzi w temacie przyczyna zapewne wyda się śmieszna - pentaksowskie kolory, które u mnie zwykle są mdłe, do tego często dominuje jakiś fioletowo-różowy zafarb lub szaro-granatowy (WB zwykle na świetle dziennym lub auto). Oglądając zdjęcia innych również zauważyłam wyblakłe kolory, spotkałam się też z tym, że np. las w tle jest jakby za różowo-fioletową mgiełką.
Po naciśnięciu spustu nie masz jeszcze zdjęcia, tylko materiał z którego zdjęcie powstanie. To co wychodzi z aparatu, to dopiero półprodukt, ktory należy doprowadzić do właściwej formy w wołarce.meme napisał/a:Wiem, że dominanty barwne można wyregulować w programach graficznych, ale cóż zrobić, że wolę fotografować niż siedzieć przed komputerem i dłubać w zdjęciach...
Bo taki balans bieli ustawił sobie autor (w wołarce, bo z niej pochodzi to zdjęcie).meme napisał/a:PS. Przykład kolorystyki, która mi nie odpowiada z jednego z sampli w sieci: klik . Czemu niebo nie może być po prostu błękitne tylko jakieś szaro-granatowe ;) ?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-5, Sigma 10-20, Sigma 17-70, FA 50, Metz 44.
To trzeba się nauczyć - to część procesu tworzenia fotografii.meme napisał/a:Ach, żeby jeszcze umiało się wywołać.
Nie jest to optymalne rozwiązanie, choć dużo zależy od jakości samego ekranu, no i trzeba go oprofilować, żeby w ogóle można było cokolwiek sensownego zrobić.meme napisał/a:I na ekranie laptopa to chyba średnio efektywnie popracuję...
To jest problem w przypadku każdego zdjęcia, którego cienie wymagają rozjaśnienia. Jeśli nie trzeba ich bardzo ciągnąć, to wyszystko wygląda jeszcze akceptowalnie, przy mocniejszym rozjaśnianiu widać to, co powyżej. Zresztą masz tam opisane działki niedoświetlenia i widzisz od jakiego poziomu Canon zaczyna odpadać.meme napisał/a:Czy w fotografii przyrodniczej nie jest to az tak duży problem
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
6d
Pozdrawiam,
Paweł
Brak Pentaxa w Pentaxie
espresso napisał/a:Trudno to nazwać czatownią, ale maskująca siatka była.
espresso napisał/a:te akurat to zasługa mojego kolegi pentaxiarza z wspólnych wypraw.
Pozdrawiam,
Paweł
Brak Pentaxa w Pentaxie
Po stracie zębów podobno większa swoboda języka.
/Stanisław Jerzy Lec/
K-5/K10D/K1000 | DA 18-55+SIGMA (70-300+10-20) +A 50/2+Soligor
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl