dan napisał/a:Witam,
Chciałbym korzystać z powiększonej GO jaką zapewnia ostrzenie na odległość hiperfokalną (m.in. do streetphoto).
Zastanawiam się, na ile precyzyjnie można ustawić ostrość na hiperfokalną np. dla obiektywu M50/1.4. Kolejne pytanie, to czy to ustawienie musi być bardzo precyzyjne? Ta skala jest malutka jak dla mnieKtoś to przetestował dokładnie w praktyce i mógłby podzielić się ze mną swoimi obserwacjami?
A i jeszcze jedno, z innej beczkiAktualnie korzystam z korpusu P30n (bardzo mi pasuje!). W instrukcji obsługi napisane jest, że każdy negatyw bez oznaczenia DX będzie naświetlany jako ASA 100. Planuję zakup Polypana, który jak wiadomo jest ASA 50. Czy ten film nie będzie niedoświetlony przez P30n?
Ok, to tyle :)
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:
jak nie masz ręcznego iso w p30n (a nie wiem tego ),
guerilla napisał/a:
to będzie -1EV,
zdaje mi się , że wystarczy wtedy rzucić na stałe korekcje +1 EV i wyjdzie na to samo. albo naświetlać polypana na 100 iso i po problemie :)
dan napisał/a:guerilla napisał/a:
jak nie masz ręcznego iso w p30n (a nie wiem tego ),
Nie mam.
guerilla napisał/a:
to będzie -1EV,
zdaje mi się , że wystarczy wtedy rzucić na stałe korekcje +1 EV i wyjdzie na to samo. albo naświetlać polypana na 100 iso i po problemie :)
Korekcji też nie mam. Oczywiście moge to robić w trybie Manual (działkę dłuższy czas dawać) ale nie chciałbym rezygnować z priorytetu przysłony...
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:no to nie masz wyjścia, albo robisz go na 100 albo zmieniasz korpus :)
z-10 z-20 z1p albo mz5n i wszystko gra. .
dan napisał/a:Chciałbym korzystać z powiększonej GO jaką zapewnia ostrzenie na odległość hiperfokalną (m.in. do streetphoto).
Zastanawiam się, na ile precyzyjnie można ustawić ostrość na hiperfokalną np. dla obiektywu M50/1.4. Kolejne pytanie, to czy to ustawienie musi być bardzo precyzyjne? Ta skala jest malutka jak dla mnie![]()
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
rychu napisał/a:Bardziej zaawansowane systemy mają podgląd GO.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
dan napisał/a:Chciałbym korzystać z powiększonej GO jaką zapewnia ostrzenie na odległość hiperfokalną (m.in. do streetphoto).
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:dan napisał/a:Chciałbym korzystać z powiększonej GO jaką zapewnia ostrzenie na odległość hiperfokalną (m.in. do streetphoto).
Na moj gust 50'ka srednio się nadaje. A juz na pewno nie na 100 ASA. Zeby miec hiperfokalna zaczynajaca się od sensownych odleglosci, czyli jak dla mnie max 2 m, musialbys niezle przymknac przyslone, co przy 100 ASA i pochmurnej pogodzie daje Ci czasy ponizej, i to czesto grubo ponizej, 1/60.
A co do tego 50/100 ASA, to jesli zauwazylbys roznice, to gratulacjeTo tylko jedna dzialka. Te wszystkie wartosci sa przeciez dosc umowne. Ostatnio mialem w puszce Acrosa 100, a ze w miedzyczasie zabawialem się pokretlem przyslony to i pare zdjec zrobilem przez przypadek na 400. Co z tego, ze 2 dzialki niedoswietlone? Moze na negatywie to i widac, ale juz na skanie/odbitce, to jest nie do wykrycia
Nie traktujcie fotografi zero-jedynkowo, nawet tej cyfrowej
![]()
dz.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:a polypana na @50 robionego nie radzilbym niedoswietlac.. kontrast wzrasta i w ogole nie jest latwo cos z tego wyciagnac
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Cytatdan.kom.pl/blog
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Jarek Dabrowski napisał/a:No własnie hiperfokalna, to jest taka odległość, że ostro masz od x do nieskńczoności. Oczywiście im x mniejsze, tym głębia ostrości większa. I jest po to, żebys zapomniał o pierścieniu ostrości.
Przyjrzyj się wykresom z hiperfokalnymi na www.dofmaster.com (http://www.dofmaster.com/charts.html ), oraz kalkuatorowi GO tamże (http://www.dofmaster.com/dofjs.html). Ten kalkulator oblicza Ci m.in. hiperfokalną, dla danych wejściowych podanych przez Ciebie.
alkos napisał/a:Piekne szarosci, dan! Swietnie sobie poradziles ze sniegiem... to srebro czy bity?
alkos napisał/a:guerilla napisał/a:a polypana na @50 robionego nie radzilbym niedoswietlac.. kontrast wzrasta i w ogole nie jest latwo cos z tego wyciagnac
Nie potwierdzamNigdy nie zrobilem zadnego sensownego polypana na 50, wszystkie na 100 szly...
![]()
modern art = i could do that + yes, but you didn't
dan napisał/a:guerilla napisał/a:no to nie masz wyjścia, albo robisz go na 100 albo zmieniasz korpus :)
z-10 z-20 z1p albo mz5n i wszystko gra. .
No to robię na 100, bo z P30n się nie rozstanę aż do jego śmierci!![]()
alxand
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl