tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
[K-5 IIs] Przesunięte plamki punktów AF względem matówki
Witam,


Zaraz po rozpakowaniu aparatu zauważyłem, że plamki punktów AF są przesunięte w prawą stronę w stosunku do linii pomocniczych na matówce (standardowa MF-60). Wygląda to mniej więcej tak, jak w tym wątku:

http://www.pentaxforums.c...y-one-else.html

Z początku pomyślałem, że matówka źle siedzi na miejscu. Po 8 czy 9 próbach wyjęcia i wsadzenia matówki wciąż jestem w punkcie wyjścia. Przyglądałem się samej matówce bardzo dokładnie - jest ona bardzo dokładnie wykonana, linie pomocnicze są rzeczywiście na środku. Samo mocowanie matówki jest również bardzo precyzyjne - nie ma tu miejsca na regulację położenia.

Co robić? oddawać aparat na gwarancję? czy może kupić inną matówkę?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Podświetlenie pokazuje tylko, który punkt jest aktywny i jego przesunięcie nie wpływa na pracę AF. Wina raczej nie leży po stronie matówki.
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Pytanie zatem czy taka, w moim mniemaniu, wada nadaje się do reklamacji w serwisie..

Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Był takie wady wcześniejszych modeli opisywane.
 

tomarkus  Dołączył: 10 Lut 2013
Znalazłem tylko dwa inne wątki w podobnym tonie:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=37652
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=24443

Zadzwonię jutro do serwisu, zobaczymy co mi powiedzą.

[ Dodano: 2013-07-11, 10:39 ]
Znalazłem jeszcze jeden problem w swoim aparacie - plamy na matrycy, które, jak się potem okazało, wystąpiły już na pierwszym rawie, jaki zrobiłem (wcześniej ich nie zauważyłem).

Postanowiłem więc oddać towar do sprzedawcy (sieć Euro AGD) i zgłosić reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową. Na koniec dodam, że zarówno plamy jak i opisany wyżej pierwszy problem, występowały od samego początku zaraz po zakupie.

Dzisiaj dostałem odpowiedź ze sklepu o następującej treści:

"Przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru ujawniła, że zgłoszona wadliwość towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od sprzedawcy oraz niezwiązanych z towarem - uszkodzenie mechaniczne. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona."

Dodam jeszcze kila rzeczy:
- aparat nigdy mi nie upadł, na protokole było wpisane, iż sprzęt nie nosi żadnych śladów użytkowania - tak rzeczywiście było
- towar odebrałem w sklepie osobiście - nieostrożnego kuriera nie było

Chciałbym prosić o poradę forumowiczów co zrobić w takiej sytuacji? odebrać aparat i wysłać na naprawę gwarancyjną? udać się do Rzecznika Praw Konsumentów? czy może jeszcze coś innego?

[ Dodano: 2013-07-11, 11:10 ]
Znalazłem jeszcze jeden problem w swoim aparacie - plamy na matrycy, które, jak się potem okazało, wystąpiły już na pierwszym rawie, jaki zrobiłem (wcześniej ich nie zauważyłem).

Postanowiłem więc oddać towar do sprzedawcy (sieć Euro AGD) i zgłosić reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową. Na koniec dodam, że zarówno plamy jak i opisany wyżej pierwszy problem, występowały od samego początku zaraz po zakupie.

Dzisiaj dostałem odpowiedź ze sklepu o następującej treści:

"Przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru ujawniła, że zgłoszona wadliwość towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od sprzedawcy oraz niezwiązanych z towarem - uszkodzenie mechaniczne. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona."

Dodam jeszcze kila rzeczy:
- aparat nigdy mi nie upadł, na protokole było wpisane, iż sprzęt nie nosi żadnych śladów użytkowania - tak rzeczywiście było
- towar odebrałem w sklepie osobiście - nieostrożnego kuriera nie było

Chciałbym prosić o poradę forumowiczów co zrobić w takiej sytuacji? odebrać aparat i wysłać na naprawę gwarancyjną? udać się do Rzecznika Praw Konsumentów? czy może jeszcze coś innego?

[ Dodano: 2013-07-11, 11:11 ]
Znalazłem jeszcze jeden problem w swoim aparacie - plamy na matrycy, które, jak się potem okazało, wystąpiły już na pierwszym rawie, jaki zrobiłem (wcześniej ich nie zauważyłem).

Postanowiłem więc oddać towar do sprzedawcy (sieć Euro AGD) i zgłosić reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową. Na koniec dodam, że zarówno plamy jak i opisany wyżej pierwszy problem, występowały od samego początku zaraz po zakupie.

Dzisiaj dostałem odpowiedź ze sklepu o następującej treści:

"Przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru ujawniła, że zgłoszona wadliwość towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od sprzedawcy oraz niezwiązanych z towarem - uszkodzenie mechaniczne. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona."

Dodam jeszcze kila rzeczy:
- aparat nigdy mi nie upadł, na protokole było wpisane, iż sprzęt nie nosi żadnych śladów użytkowania - tak rzeczywiście było
- towar odebrałem w sklepie osobiście - nieostrożnego kuriera nie było

Chciałbym prosić o poradę forumowiczów co zrobić w takiej sytuacji? odebrać aparat i wysłać na naprawę gwarancyjną? udać się do Rzecznika Praw Konsumentów? czy może jeszcze coś innego?

[ Dodano: 2013-07-11, 11:16 ]
Przepraszam za zduplikowane posty, niestety nie mogę ich usunąć - pomoc moderatora mile widziana :)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach