ffilip776  Dołączył: 21 Cze 2018
Studio domowe- co i jak?
Witam!

Piszę z ważnym pytaniem. Jaki sprzęt wybrać do studia domowego, głównie fotografii produktowej, rzadziej portretu. Jakie lampy, statywy i inne akcesoria? Jestem kompletnie zielony w tym temacie dlatego potrzebuję rady. Budżet 400 zł, sprzęt nie musi być wybitny i jak mówiłem, raczej wolę się skupić na fotach produktowych.

Pozdrawiam!
 

axolotl  Dołączył: 01 Lis 2011
Podstawowe pytanie:

Jakiej wielkosci chcesz produkty fotografowac. Jak juz na nie odpowiesz bedzi prosciej doradzic.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
... i jakie doświadczenie masz z błyskiem.
 
ffilip776  Dołączył: 21 Cze 2018
Z błyskiem żadne. Większość moich zdjęć produktowych, o ile dobrych , była robiona najprościej jak tylko się da, czytajcie małe lampki. Patrząc na domowe potrzeby, będę robił zdjęcia przedmiotów małych, rząd wielkości do kilkudziesięciu cm pewnie. Niestety, ale istnieje również szansa, że portrety i zdjęcia produktowe ubrań zdarzy mi się tym robić, więc fajnie byłoby to połączyć. Na błyskach mi nie zależy (o ile nie jest to wymagane :) ), więc może być światło stałe.
 

Penteusz  Dołączył: 27 Mar 2012
ffilip776 napisał/a:
może być światło stałe


I to jest słuszny kierunek. Sprawdzi się najlepiej w fotografii produktowej i ogólnie rzecz biorąc do obiektów nieruchomych. W budżecie, który na to przeznaczasz powinieneś się spokojnie zmieścić - np. prosty statyw kupisz już za bodaj niecałe 40 zł/sztuka, do tego parasolka biała, srebrna/czarna, softbox, jakieś uchwyty do żarówek, same żarówki, tudzież inne modyfikatory.

Prześledź sobie przykładowo te strony i zobacz co jest w ofercie, dopasuj sobie do swoich potrzeb.
https://fripers.pl/c/lampy-swiatla-ciaglego/
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
ffilip776 napisał/a:
do kilkudziesięciu cm

To nie takie małe.
 
ffilip776  Dołączył: 21 Cze 2018